Fijn, dank je.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zou lang je niet bij een bedrijf als Ahold werkt is het niet jouw schuld
Heb even op de site van Lidl en Aldi gekeken maar daar zie ik ook geen 5 kilo voor 5 euro. Scheelt eigenlijk weinig met AH.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daarom kan je ook beter naar een goedkope supermarkt gaan, voor de winkelervaring hoef je tegenwoordig ook niet meer naar de appie.
De winkels hier in de stad lijken steeds vaker op een magazijn met al die karren die in het gangpad gezet worden.
Jupsquote:Op vrijdag 19 december 2025 19:29 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Vechten voor aardappels! Ik koop sws nooit meer dan 1 kilo aardappelen en de rest daarvan bederft ook nog wel eens.
Damn, nooit zo bij stilgestaan maar 38.000 kg per stukje grond van 100x100 meterquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Teler levert bv 38 ton per hecctare aan bedrijven als Farm Frites of via coops zoals CZAV of Nedato, met prijzen in pools of vast.
Zijn weinig levensmiddelen waar zoveel kcal per hectare worden gemaakt als de aardappel.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Damn, nooit zo bij stilgestaan maar 38.000 kg per stukje grond van 100x100 meter
Dat geloof ik graag, indrukwekkende opbrengst. Uit nieuwsgierigheid eens verder gekeken en uien zitten ook op iets als 40t/haquote:Op vrijdag 19 december 2025 20:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn weinig levensmiddelen waar zoveel kcal per hectare worden gemaakt als de aardappel.
OP zich wel een goed idee van de Boerenschuur (=een lokale supermarkt): van de aardappels zullen ze het sowieso niet per se moeten hebben, maar het trekt vast een hoop extra volk. (Ik ga ongeveer 1 x per jaar naar de Boerenschuur en dat was toevallig net een maand geleden, nog een reden om deze aardappeljacht over te slaan).quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Je kunt ze bij de Boerenschuur in Riel halen, zal wel een enorme menigte op af komen.
Mij niet gezien
Ik noem het bullshit, met enige inhoudelijke kennis had je geweten dat bv CZAV al een jaar niet meer bestaat. Maar het streepje in je post verraadde chatgptquote:Op vrijdag 19 december 2025 20:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Industriekennis, veel boeren kennen, weten hoe de hazen lopen. Werkt met doppertjes en sperziebonen net zo, net als met heeeel veel andere producten die voor de industrie worden gekweekt .
Achter Borken zit een fabriek die vroeger iglo was, ken de man die deze een tijd runde
Er is momenteel overshot in de landbouw. Je moet nu betalen om je zooi kwijt te kunnen bij de bioveegistersquote:Op vrijdag 19 december 2025 20:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als dat zo is, zal er over een jaar geen 20% biogas bij het aardgas gemengd worden.
Onder de 100 ton per hectare die je vandaag de dag als bietentelee niet meequote:Op vrijdag 19 december 2025 20:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, indrukwekkende opbrengst. Uit nieuwsgierigheid eens verder gekeken en uien zitten ook op iets als 40t/ha
Suikerbieten zelfs 70-90 ton per hectare
Dat sprookje bestaat ook enkel in jouw hoofd. Ik wacht nog steeds op de bron die de 20% bevestigt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als dat zo is, zal er over een jaar geen 20% biogas bij het aardgas gemengd worden.
Het kan beide waar zijn natuurlijk. Inhoudelijke kennis die misschien niet meer 100 % up to date is, en ChatGT gebruiken om een beter gestructureerd bericht te krijgen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 00:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik noem het bullshit, met enige inhoudelijke kennis had je geweten dat bv CZAV al een jaar niet meer bestaat. Maar het streepje in je post verraadde chatgpt
Ik kom er wel vaker, het Riels rundvlees smaakt me bestquote:Op zaterdag 20 december 2025 00:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
OP zich wel een goed idee van de Boerenschuur (=een lokale supermarkt): van de aardappels zullen ze het sowieso niet per se moeten hebben, maar het trekt vast een hoop extra volk. (Ik ga ongeveer 1 x per jaar naar de Boerenschuur en dat was toevallig net een maand geleden, nog een reden om deze aardappeljacht over te slaan).
Kun je niet Googelen?quote:Op zaterdag 20 december 2025 01:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat sprookje bestaat ook enkel in jouw hoofd. Ik wacht nog steeds op de bron die de 20% bevestigt.
Kapitalisme in praktijk.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:28 schreef Gunner het volgende:
Als de prijzen omhoog gaan dan krijg je gelijk alarmerende berichten over exploderende frietpatatprijzen maar als ez omlaag gaan dan kan dat niet "want contracten"
heel bijzonder hoe dat altijd maar een enkele kant op werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |