Maar die branden kwamen dus vaak voor en zijn nu opgehouden?quote:Op donderdag 18 december 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Na een autobrand in de straat middenin de nacht en een scooter die in de hens is gestoken wilde ik wel een cameradeurbel ja. Sinds we die hebben gebeurt er weinig, maar het is wel fijn dat als er iets gebeurt, we eventueel verdachte situaties kunnen vastleggen. Als je daar als burger een probleem mee hebt, dan moet je geen rottigheid uitvreten, zo simpel is het.
Vroeger, toen gingen de mensen in de buurt met elkaar praten. Toen ondernamen ze samen actie. Dat doen we niet meer. En alleen is maar alleen. Dus dan wil je prikkeldraad en wapens. Of toch minstens kunnen zien wat er gebeurt, zodat je de politie kunt bellen. Angsthazen, die niet meer weten hoe ze voor zichzelf op moeten komen. Want de wereld is maar gevaarlijk, met al die loslopende buitenlanders.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ging niet alleen om inbreken, die zoon van dat gezin had aan mij gevraagd of ik een manchete op mijn keel wilde. Hij had me dus bedreigd. ( o.a.)
Ik was gewoon bang en wilde zien wie er in de buurt van mijn huis kwam. De hele straat had zo een Ring sinds dat gezin daar was komen wonen.
Nu ben ik verhuisd. Nu heb ik die ring niet meer nodig.
Hellend vlak. Hard tegen hard. Heb je al een mes bij?quote:Op donderdag 18 december 2025 18:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als 1 ding mij de afgelopen decennia duidelijk is geworden mbt camera's en menselijk gedrag
(Na de volgende soorten incidenten:)
1. Asociale bewoners in de flat die zich in de camera-luwe gedeeltes van de openbare ruimte slechter gedragen dan waar camera's zijn. (denk aan namen krassen op de liftdeuren en de deur intrappen omdat ze de sleutel niet hadden)
2. Slechte buren (tokkies met bijthond) die zich misdragen totdat ik mijn telefoon er bij pak om te filmen, waarna ze ineens een stuk netter en terughoudender worden in hun beledigingen (nog steeds tuig maar iig geen doodsverwensingen ineens)
De les voor mij is vrij duidelijk. De slechtsten onder ons kunnen zich niet goed gedragen tenzij ze het gevoel hebben dat ze bekeken worden en dat anderen de waarheid kunnen terughalen op camera. En de verandering in gedrag als er camera's zijn vs als ze er niet zijn is zo dramatisch groot dat voor mij persoonlijk die glijdende schaal argumenten iets minder hard meer aan komen. Kan deels komen omdat ik in een oprechte KUTbuurt woon de laatste 20 jaar.
Kanttekening:
Dit effect is beter voor vaste camera's waarvan duidelijk is dat ze er zijn. Een deel van de slechte momenten met mijn buurt waarbij ik mijn telefoon pakte om te filmen mondde uit in iets agressiever gedrag. Dus als jij de camera in de hand hebt werkt dat minder goed.
jij vindt een camera hard tegen hard en gelijk staan aan een heel wapen er bij pakken?quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hellend vlak. Hard tegen hard. Heb je al een mes bij?
Wel mee eens ja, het is een teken dat we van een high trust society naar een low trust society aan het veranderen zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 15:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar, hoe vaak wordt er bij jou ingebroken en hoeveel heeft het gebruik van die camera dat verminderd?
Die veranderde samenleving werkt zo: "Je kunt buitenlanders niet vertrouwen, die stelen al je spullen en verkrachten je vrouw en dochters!" En voor je het weet denk je dat je niemand meer kunt vertrouwen en laat je je vrouw of dochten niet meer alleen naar buiten gaan, of dan toch alleen als ze pepperspray en een taser bij heeft. Moet er prikkeldraad om je woning. Hang je je jas niet meer onbeheerd op. Ga je alleen nog op pad als je een groot mes bij je hebt. Enzovoorts.
We laten ons onnodig bang maken.
https://www.rdi.nl/onderwerpen/consumenten/jammersquote:Op donderdag 18 december 2025 04:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Oplossing: Wireless camera jammer. Verstoord Wi-Fi- en Bluetoothsignalen. Met een richtantenne zeer doeltreffend.
[ afbeelding ]
quote:Waarom zijn jammers verboden
Nederland is afhankelijk van draadloze technologie. Denk aan mobiele data, telefonie en navigatie. Jammers zijn verboden omdat ze deze mobiele communicatie verstoren. Alarmsystemen, afstandsbedieningen of medische apparatuur kunnen dan niet gebruikt worden. Jammers leveren ook gevaar op doordat alarmnummer 1-1-2 en daarmee politie, brandweer en ambulance niet bereikbaar zijn.
En weer heb je bizarre wereldbeelden.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, toen gingen de mensen in de buurt met elkaar praten. Toen ondernamen ze samen actie. Dat doen we niet meer. En alleen is maar alleen. Dus dan wil je prikkeldraad en wapens. Of toch minstens kunnen zien wat er gebeurt, zodat je de politie kunt bellen. Angsthazen, die niet meer weten hoe ze voor zichzelf op moeten komen. Want de wereld is maar gevaarlijk, met al die loslopende buitenlanders.
quote:Op donderdag 18 december 2025 19:38 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Rare plaats voor een manchet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |