LI is sociale mediaquote:
Ok, maar het is niet hetzelfde als Facebook waar je buurman complottheorieen post of X waar Tim Hoffman ruzie zoekt met anderen.quote:
Akkoord.quote:Op woensdag 17 december 2025 19:13 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ok, maar het is niet hetzelfde als Facebook waar je buurman complottheorieen post of X waar Tim Hoffman ruzie zoekt met anderen.
Jawel, daarom heb je dit topic geschreven.quote:Op woensdag 17 december 2025 19:13 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ok, maar het is niet hetzelfde als Facebook waar je buurman complottheorieen post of X waar Tim Hoffman ruzie zoekt met anderen.
Je begrijpt dat, net als op andere sociale platformen, je vooral informatie ziet van mensen die jij zelf hebt toegevoegd aan jouw netwerk, of mensen die daar op lijken? Met andere woorden, als jouw linked-in feed kut is, dan zou je eens kritisch moeten kijken naar wat voor een clowns je zelf vriendjes mee bent geworden op linkedin.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:37 schreef Ansa het volgende:
Ik was net aan het scrollen op de voorpagina en kom ineens een heftig filmpje tegen over dierenmishandeling. Zomaar, uit het niets, speelt opeens een filmpje af waarin een koe mishandeld wordt in een of ander slachthuis.
De afgelopen paar maanden, jaren misschien al wel, zie ik ook continu nieuws over Palestina. En hoewel ik echt wel begrijp dat het conflict onrust oproept, snap ik niet waarom daar uitgemergelde kinderen op LinkedIn worden gepost.
Nee, ik zie ook vreemden met eenzelfde baan.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je begrijpt dat, net als op andere sociale platformen, je vooral informatie ziet van mensen die jij zelf hebt toegevoegd aan jouw netwerk, of mensen die daar op lijken? Met andere woorden, als jouw linked-in feed kut is, dan zou je eens kritisch moeten kijken naar wat voor een clowns je zelf vriendjes mee bent geworden op linkedin.
Ik ga een Herman Broodje doen.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:59 schreef Cruzinats het volgende:
Vanmorgen scrolde ik, zoals zovelen, gedachteloos door een forum.
Geen managementboek. Geen keynote. Gewoon een FOK!forum-post.
Een simpele vraag van iemand die vastliep. In werk, in keuzes, in richting.
Wat volgde was geen perfect geformuleerd advies, maar eerlijke reacties. Soms scherp. Soms grappig. Soms pijnlijk herkenbaar.
En toen viel het kwartje.
Echte inzichten komen niet altijd uit boardrooms of PowerPoints.
Ze komen vaak van mensen die durven zeggen: “Ik weet het ook even niet.”
Wat mij raakte:
Mensen deelden ervaringen zonder titel of functie erbij
Fouten werden openlijk besproken, zonder ‘personal branding’
Humor werd gebruikt om moeilijke thema’s bespreekbaar te maken
Het deed me beseffen hoe waardevol rauwe, ongefilterde feedback kan zijn — ook (of juist) in onze professionele levens.
Misschien moeten we:
Vaker vragen stellen zonder meteen een oplossing te willen
Luisteren buiten onze eigen bubbel
En accepteren dat groei soms begint met een ongemakkelijke post op een forum
Dank aan een anonieme gebruiker op FOK! die me hier vandaag aan herinnerde.
Wat was de meest onverwachte plek waar jij een waardevolle les leerde?
#reflectie #leren #persoonlijkegroei #community #werkendleven
Neeeequote:Op woensdag 17 december 2025 23:25 schreef Cockwhale het volgende:
Lees en huiver:
KLB / Nepverhalen op LinkedIn #20 - met verhalen over exen
Dan moet je misschien overwegen werk te zoeken waar men wel wat inhoudelijks te melden zou hebben? Bij mij is het op linkedin gelukkig nog steeds 95% vakinhoudelijk.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:28 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nee, ik zie ook vreemden met eenzelfde baan.
Ja, want 100% van alle ambtenaren zit in een hivemind zoals 100% van alle stukadoors en artsen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan moet je misschien overwegen werk te zoeken waar men wel wat inhoudelijks te melden zou hebben? Bij mij is het op linkedin gelukkig nog steeds 95% vakinhoudelijk.
Ik kan mij vinden in een plafond en een stuk touw. Deze twee zaken staan overigens geheel los van elkaar en hebben in de verste verte niets met elkaar te maken.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dit gaat weer een knaller van een topic worden waarin ik mij echt zķ ontzettend goed kan vinden.
Geen idee wat je daarmee probeert te zeggen. Ik ben geen ambtenaar, geen stukadoor en ook geen huisarts, en voor zover ik weet was de Matrix film fictief, dus geen idee wat je bedoelt met de hivemind.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:14 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ja, want 100% van alle ambtenaren zit in een hivemind zoals 100% van alle stukadoors en artsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |