abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2025 @ 10:04:16 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219523985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 09:19 schreef Ansa het volgende:

[..]
Nee. Er zijn genoeg mannen die dat ook zijn. Ik word gekwetst als ze liegen dat ze het zijn. Dát is immoreel. Als een man openlijk poly is laat ik hem links liggen.
Wat is daar zo kwetsend aan? Ik snap dat het een afknapper is, maar waarom raakt het jou zo diep dat het kwetst? Hij is de leugenaar. Als de leugen uitkomt, blijkt dat jij te goed van vertrouwen was. Dat pleit in principe voor jou, tegen hem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219524433
Haha, wat haal je mij nou aan in het andere topic? Je kent de situatie niet eens, was eigenlijk vervelender voor hem dan voor mij qua commitment. Jammer dat je het uit verband trekt, was voornamelijk om aan te geven dat open en eerlijk communicatie onmisbaar is gezien niet iedereen dezelfde maatstaf heeft.
pi_219524443
Net zag ik op Reddit een post van een vrouw die meerdere dates heeft gehad met een man en voor het eerst bij hem thuis kwam. Ze vertelt dat die man een hele leuke persoonlijkheid had en dat ze goed met elkaar konden kletsen. Vervolgens komt ze bij hem thuis en het huis was zo ranzig dat er gewoon letterlijk kattendrollen op de grond lagen. Niks was schoongemaakt, er zaten overal vlekken op en bij het uitdien van zijn schoenen waren zijn eigen teennagels zo goor dat een zwerver zich daarvoor zou schamen.

En vervolgens gaat ze zich afvragen of ze het moet uitmaken of dat ze netjes moet vertellen dat ze toch wel een beetje geschrokken is. Ik vraag me af waarom vrouwen de hele tijd zo zachtjes proberen om te gaan met mannen die zich gewoon onacceptabel gedragen. Natuurlijk is het ook andersom.

Ik weet dat ik wel eerder topics heb geopend over mannen uit frustratie. Natuurlijk zullen er ook vrouwen zijn die zich zo gedragen. Maar waar een vrouw zich zo gedraagt, is een man er vrij vaak bot over. Als ik in een ranzig huis zou wonen waar ik letterlijk de kattenstront op de vloer zou hebben, dan zou een date die ik naar huis zou nemen daar meteen wat van zeggen. Ik kan me niet voorstellen dat een man zijn mond daarover zou houden. Maar een vrouw, die doet het zachtjes, niet willen kwetsen.

Dit is denk ik ook het probleem dat ik heb op het werk op het moment dat er illegale zaken gebeuren. Ik benoem dingen. Ik benoem dingen die gewoon echt niet kunnen. Hoe kun je iemand willen vlootstellen aan zo’n ranzig huis? Hoe kun je je niet schamen? Hoe kun je je ego niet voelen krimpen op het moment dat jij niet eens teennagels knipt? En dat verwacht men niet van een vrouw, want de meesten in hun omgeving zijn mak.

En dan wordt er wel gezegd: "misschien heeft hij mentale problemen". Dan is het je verantwoordelijkheid om naar de psychiater te gaan en niet om te daten. Hetzelfde is de reactie die ik hier laatst las over iemand die vijf maanden (!) met een man date en twee keer aan hem vroeg: wat zijn we nou? En nog steeds accepteerde dat hij het niet wilde committen. Waarom? Waarom? Waarom vinden wij het bare minimum, niet eens bare minimum, goed genoeg?

Als iemand zo’n vies huis heeft en het niet erg vindt om mij bloot te stellen aan ziektes en aan infecties, dan is dit gewoon een gestoord persoon. En daarnaast ook nog heel arrogant. Mijn vriendin is ooit eens op dates geweest met een man die een kind had. Ze hadden seks en ze werd omgesteld in zijn bed. Een week later had hij dat bed nog steeds niet vervangen. Zijn kind was echter wel blijven slapen, volgens hem. Ze bleef nog met hem daten... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zo weinig omkijkt naar anderen.

Waarom geven we dit soort losers kans op kans op kans? Ja, we kunnen begrijpen dat iemand mentale problemen heeft, maar moeten we accepteren dat zo iemand ons leven moeilijk maakt? Dat zo iemand anderen in zijn omgeving zo slecht behandelt? Nee.
pi_219524453
Ik ken de ze vrouwen niet hoor? Een man met een karton doos als salontafel is exit.
pi_219524459
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:06 schreef Koettie het volgende:
Haha, wat haal je mij nou aan in het andere topic? Je kent de situatie niet eens, was eigenlijk vervelender voor hem dan voor mij qua commitment. Jammer dat je het uit verband trekt, was voornamelijk om aan te geven dat open en eerlijk communicatie onmisbaar is gezien niet iedereen dezelfde maatstaf heeft.
Nee, jij laat je gewoon 5 maanden gebruiken en guess what, na jou doet hij het weer want door jouw gemoeder komt hij ermee weg. Terwijl ik denk dat jij veel meer mag eisen.

En ik ben niet in een misandristische rantbui nu. Ook vrouwen gedragen zich kut. Maar die worden aansprakelijk gehouden. De vriendin die vreemdging is toe tertijd uitgekotst door ons.
pi_219524466
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:08 schreef Koettie het volgende:
Ik ken de ze vrouwen niet hoor? Een man met een karton doos als salontafel is exit.
Ik wel. Reddit en AWDTSG zitten er ook vol mee.
  donderdag 18 december 2025 @ 11:11:59 #282
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219524475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:11 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik wel. Reddit en AWDTSG zitten er ook vol mee.
Daar zit je zelf toch ook?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219524477
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat is daar zo kwetsend aan? Ik snap dat het een afknapper is, maar waarom raakt het jou zo diep dat het kwetst? Hij is de leugenaar. Als de leugen uitkomt, blijkt dat jij te goed van vertrouwen was. Dat pleit in principe voor jou, tegen hem.
Omdat ik er onzeker, amgstig en verdrietig door ben.
pi_219524478
quote:
2s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:11 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Daar zit je zelf toch ook?
Ja, ik post niet, ik lurk.
pi_219524487
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:09 schreef Ansa het volgende:

[..]
Nee, jij laat je gewoon 5 maanden gebruiken en guess what, na jou doet hij het weer want door jouw gemoeder komt hij ermee weg. Terwijl ik denk dat jij veel meer mag eisen.

En ik ben niet in een misandristische rantbui nu. Ook vrouwen gedragen zich kut. Maar die worden aansprakelijk gehouden. De vriendin die vreemdging is toe tertijd uitgekotst door ons.
Helemaal niet, dat maak jij ervan. :P Ik was (openlijk) poly en hij begreep dat niet zo goed als monogame man zonder ervaring ermee. Hij vond een stempel erop plakken lastig, wat ik me goed kan voorstellen. Niemand heeft niemand gebruikt. Zijn nog steeds samen en niemand heeft niemand gebruikt.
  donderdag 18 december 2025 @ 11:17:29 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219524501
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:12 schreef Ansa het volgende:

[..]
Omdat ik er onzeker, amgstig en verdrietig door ben.
Want dat goed van vertrouwen zijn raak je op die manier natuurlijk wel kwijt. Dan ben je de volgende keer zo op je hoede, dat het niet leuk meer is.

Wat dat betreft is het hele dating/relatie-gedoe soms wel een nare loterij.

Als ik zelf niet ‘toevallig’ tegen mijn partner aan was gelopen, was ik waarschijnlijk een kattenvrouwtje gebleven.

Overigens zonder kattenstront op de vloer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219524503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:14 schreef Koettie het volgende:

[..]
Helemaal niet, dat maak jij ervan. :P Ik was (openlijk) poly en hij begreep dat niet zo goed als monogame man zonder ervaring ermee. Hij vond een stempel erop plakken lastig, wat ik me goed kan voorstellen. Niemand heeft niemand gebruikt. Zijn nog steeds samen en niemand heeft niemand gebruikt.
Ja, dan had je dat zo moeten zeggen. Nu leek het alsof jij hebt gewacht op hem. Maar zoals dat ken ik er honderden.
pi_219524505
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Want dat goed van vertrouwen zijn raak je op die manier natuurlijk wel kwijt. Dan ben je de volgende keer zo op je hoede, dat het niet leuk meer is.

Wat dat betreft is het hele dating/relatie-gedoe soms wel een nare loterij.

Als ik zelf niet ‘toevallig’ tegen mijn partner aan was gelopen, was ik waarschijnlijk een kattenvrouwtje gebleven.

Overigens zonder kattenstront op de vloer.
Ik ben nu een kattenvrouwtje en het is zoveel fijner/veiliger.
pi_219524511
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:18 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ja, dan had je dat zo moeten zeggen. Nu leek het alsof jij hebt gewacht op hem. Maar zoals dat ken ik er honderden.
Ja, maar dat is het perspectief wat jij eruit haalt en niet hoe ik het bracht. Mijn punt ging over dat niet iedereen op hetzelfde niveau en tempo denkt over relaties (aangaan) en dan dat altijd een onderwerp van gesprek moet zijn. Jij maakt er een dader-slachtoffer verhaal van.
pi_219524532
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:12 schreef Ansa het volgende:

Ja, ik post niet, ik lurk.
Reddit is geen weerspiegeling van de werkelijkheid. Geen één (social) media overigens.
Ze bestaan alleen om je zo lang mogelijk bij ze te houden, wat views is hopelijk reclame is hopelijk inkomsten.
Daarom heeft iedereen altijd zo snel gelijk op dat soort platforms, wat natuurlijk helemaal niet kan, maar wel heel erg in stand gehouden wordt. Vooral in elkaars ellendigheid, want negatieve emoties gaan het snelst.

Maarreuuh.. "mindere" mensen? Seriously? Wat geeft jouw het recht om mensen te classificeren in meer of minder?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_219524545
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:21 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ja, maar dat is het perspectief wat jij eruit haalt en niet hoe ik het bracht. Mijn punt ging over dat niet iedereen op hetzelfde niveau en tempo denkt over relaties (aangaan) en dan dat altijd een onderwerp van gesprek moet zijn. Jij maakt er een dader-slachtoffer verhaal van.
Ik zei tegen de laatste man dat ik monogaam ben, een persoon tegelijk date, en dat ook van hem verwacht als hij met mij wil daten. Hij zei sat hij heel monogaam is. Twee weken later waren er ineens andere dates want zijn vrienden zeidem dat het mocht, en omdat ik hem unmatcht had zei hij dat ik nooit dat gesprek had gehad.
pi_219524550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Reddit is geen weerspiegeling van de werkelijkheid. Geen één (social) media overigens.
Ze bestaan alleen om je zo lang mogelijk bij ze te houden, wat views is hopelijk reclame is hopelijk inkomsten.
Daarom heeft iedereen altijd zo snel gelijk op dat soort platforms, wat natuurlijk helemaal niet kan, maar wel heel erg in stand gehouden wordt. Vooral in elkaars ellendigheid, want negatieve emoties gaan het snelst.

Maarreuuh.. "mindere" mensen? Seriously? Wat geeft jouw het recht om mensen te classificeren in meer of minder?
Ik ken heel veel mensen en bijna elke vrouw heeft zulke verhalen.
pi_219524556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:30 schreef Ansa het volgende:

Interessante drogreden, maar geen valide argument.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_219524581
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:29 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik zei tegen de laatste man dat ik monogaam ben, een persoon tegelijk date, en dat ook van hem verwacht als hij met mij wil daten. Hij zei sat hij heel monogaam is. Twee weken later waren er ineens andere dates want zijn vrienden zeidem dat het mocht, en omdat ik hem unmatcht had zei hij dat ik nooit dat gesprek had gehad.
Ja. En dat is kut en balen en tuurlijk word je daar onzeker van. Maar is niet echt een reactie op wat ik zeg toch?
pi_219524610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Iemand die abusive is is in mijn ogen minderwaardig.
pi_219524620
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Interessante drogreden, maar geen valide argument.
Toch maar eens een studie doen. Jouw argument was dat ditbuiten socials niet voorkomt. Ik zeg van wel.
  donderdag 18 december 2025 @ 11:46:08 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219524670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:30 schreef Ansa het volgende:

[..]
Pardon? Elke vrouw heeft zulke verhalen?

Ik ben werkelijk nog nooit in het huis van een man geweest waar het te smerig was om te gaan zitten, of zelfs maar te blijven staan, zoals in dat voorbeeld.

Ik heb wel eens meegemaakt dat er maanden over en weer genoeg uitgedaagd werd, toen het er van kwam om er een keer een gezellige nacht van te maken een paar Eucalypta teennagels tevoorschijn kwamen, dat kan ik idd niet handelen en dat was einde aantrekkingskracht, instant.
Gelijk vertrokken met een "dit is toch geen goed idee..."

Wel genoeg andere shit meegemaakt, maar dat heeft weer niets met je vage "Het stond op Reddit en iedere vrouw herkent dit wel" bewering te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 december 2025 @ 11:48:39 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219524681
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:37 schreef Ansa het volgende:

[..]
Iemand die abusive is is in mijn ogen minderwaardig.
Ehm.... je eerste bewering van "mindere mensen" was helemaal niet beperkt tot mensen die abusive zijn.
Leuk dat je nu doet alsof het daarover gaat, maar dat was helemaal niet zo.
In de OP gaat het letterlijk over een collega en andere relaties van exen, die beschouw je als "mindere mensen".

Dat "mindere mensen" is enorm denigrerend en het feit dat je dat met ieder nieuw topic zo laat staan zegt vooral veel over jou, en minder over die "mindere mensen".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP donderdag 18 december 2025 @ 12:04:23 #299
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219524768
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:

[..]
Toch maar eens een studie doen. Jouw argument was dat ditbuiten socials niet voorkomt. Ik zeg van wel.
Je hoeft niet zo uit de hoogte te doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219524785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:

Het spijt me. Ik zie in mijn tekst geen argument en ook niet het argument dat dit buiten socials niet voorkomt.
Kun je me aub even aanwijzen waar ik dit precies getypt heb?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')