abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219487563
Denk dan na over het leven.

Nuchter lukt me het niet om op plekken te komen waar ik wel kom met drank. Ik voel me nu gewoon tranquilo.

Probleem is, uit bloedonderzoek blijkt dat mijn lever overbelast is. Ik drink zoveel ik wil in het weekend door de week beperk ik het.

Ik ben droevig ik denk dat ik hulp moet zoeken.
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
pi_219488495
Ik herken dat, dacht ook teveel na.
Nu 1-2 jaar zonder alcohol en ben zo blij dat ik er vanaf ben.

Jammer van die paar ups die ik nu mis, maar het heeft teveel downsides wanneer het eenmaal een gewoonte/verslaving is.
pi_219489288
Ik kan je verzekeren dat je echt niet dieper nadenkt na oneindig bier. Je denkt alleen maar dat je heel diep nadenkt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219489470
Zoek hulp om te stoppen.
Het is absoluut niet prettig sterven door een kapotte lever.
Stop nu je het misschien nog kan afremmen..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219489829
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 09:10 schreef Lenny77 het volgende:
Zoek hulp om te stoppen.
Het is absoluut niet prettig sterven door een kapotte lever.
Stop nu je het misschien nog kan afremmen..
Dan gaan we gewoon voor euthanasie. Het leven is niet zo prettig. Ik zie het ook in verpleeghuizen. Mensen hebben daar geen waardig leven meer, maar worden kunstmatig in leven gehouden. Laat me dat maar bespaard blijven, ik leef nu.

Sowieso binnenkort wereldoorlog 3 op onze stoep. Dan zuip ik me naar de tering.
pi_219489881
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:06 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dan gaan we gewoon voor euthanasie. Het leven is niet zo prettig. Ik zie het ook in verpleeghuizen. Mensen hebben daar geen waardig leven meer, maar worden kunstmatig in leven gehouden. Laat me dat maar bespaard blijven, ik leef nu.

Sowieso binnenkort wereldoorlog 3 op onze stoep. Dan zuip ik me naar de tering.
Zonde...
pi_219489968
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 10:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zonde...
Ik denk dat ik depressief ben.
Ik krijg nu risperdal maar ik schaam me daar voor alcohol is beter denk ik
pi_219490020
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:17 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik ken het medicijn niet maar alles lijkt me beter dan alcohol
pi_219490052
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:17 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dan zou ik eerder naar de huisarts gaan voor een goede antidepressiva. Risperdal is voor iets anders.
Ik zou mij eerder schamen voor de alcohol dan de Risperdal trouwens.
Plus alcohol verergert dat waar je Risperdal voor inneemt nog eens extra :X
pi_219490086
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 10:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan zou ik eerder naar de huisarts gaan voor een goede antidepressiva. Risperdal is voor iets anders.
Ik zou mij eerder schamen voor de alcohol dan de Risperdal trouwens.
Plus alcohol verergert dat waar je Risperdal voor inneemt nog eens extra :X
Huisarts gaat al niet, ben nu al doorverwezen. Dus binnenkort met iemand praten die er verstand van heeft, maar is pas na de kerst en zo. Dus nu bijten op een houtje met alcohol.
pi_219490088
Ik zit denk ik in een situationeel depressie
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 10:43:42 #12
441859 crew  Lenny77
pi_219490096
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Huisarts gaat al niet, ben nu al doorverwezen. Dus binnenkort met iemand praten die er verstand van heeft, maar is pas na de kerst en zo. Dus nu bijten op een houtje met alcohol.
Probeer het dan op zijn minst te beperken.
pi_219490149
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 10:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Probeer het dan op zijn minst te beperken.
Ja geloof er gewoon niet meer in. Al 8 jaar onder hulp bijna klaar en dan opeens op het randje een gigantische terugval door een klote situatie.
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 10:52:50 #14
441859 crew  Lenny77
pi_219490163
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:50 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja geloof er gewoon niet meer in. Al 8 jaar onder hulp bijna klaar en dan opeens op het randje een gigantische terugval door een klote situatie.
Onthou dat je voor die terugval bijna klaar was en dat dit dus terug zal lukken.
Helaas kan je tegenslagen niet vermijden. Wel kan je de gedachte dat ook dit weer voorbij gaat voeden.
pi_219490177
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 10:52 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Onthou dat je voor die terugval bijna klaar was en dat dit dus terug zal lukken.
Helaas kan je tegenslagen niet vermijden. Wel kan je de gedachte dat ook dit weer voorbij gaat voeden.
Ja, nog nooit op financieel gebied iets meegemaakt. Dikke schulden misschien dadelijk, werk wil me niet meer uren geven, een collega doet moeilijk.

Alles opgebouwd en dan gaat het compleet mis doordat ik opgelicht ben. Het hoeft van mij allemaal niet meer. Gewoon drinken is het enige wat ik op het moment kan.

Wat kan ik verder? Ik sta stil in mijn leven.
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 10:56:39 #16
441859 crew  Lenny77
pi_219490195
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:54 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, nog nooit op financieel gebied iets meegemaakt. Dikke schulden misschien dadelijk, werk wil me niet meer uren geven, een collega doet moeilijk.

Alles opgebouwd en dan gaat het compleet mis doordat ik opgelicht ben. Het hoeft van mij allemaal niet meer. Gewoon drinken is het enige wat ik op het moment kan.

Wat kan ik verder? Ik sta stil in mijn leven.
Dat is inderdaad klote.
Maar daar kan je ook hulp bij krijgen, bij het financieel stuk.
Drinken gaat je verder kapot maken: risico op verlies van werk, vrienden enz.
Let op dat je niet dieper wegzinkt in deze put.
pi_219490215
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 10:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad klote.
Maar daar kan je ook hulp bij krijgen, bij het financieel stuk.
Drinken gaat je verder kapot maken: risico op verlies van werk, vrienden enz.
Let op dat je niet dieper wegzinkt in deze put.
Ik weet niet of je daar nog hulp bij kan krijgen op financieel gebied. Gewoon heel veel geld kwijt dat ik nooit zal terugkrijgen. Kan er wel van bijkomen maar ik had al zon moeizame start en nu word ik weer terug het stenen tijdperk in gebombardeerd. Ik wilde gewoon een leventje stichten maar dan stort in eens alles in.
pi_219490292
Haan33?
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 11:06:44 #19
441859 crew  Lenny77
pi_219490311
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:59 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik weet niet of je daar nog hulp bij kan krijgen op financieel gebied. Gewoon heel veel geld kwijt dat ik nooit zal terugkrijgen. Kan er wel van bijkomen maar ik had al zon moeizame start en nu word ik weer terug het stenen tijdperk in gebombardeerd. Ik wilde gewoon een leventje stichten maar dan stort in eens alles in.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je hier weer overheen zal komen.
Het is evenzeer klote -O-
pi_219490317
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 11:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Uit ervaring kan ik zeggen dat je hier weer overheen zal komen.
Het is evenzeer klote -O-
Dankjewel, ik heb zoiets als dit nog nooit meegemaakt. Zwaar klote maar hopelijk wel ja. Financiële stress is niet fijn. Ik hoop in maart of april uit deze situatie te zijn. Dit is niet goed voor mij.
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 11:10:18 #21
441859 crew  Lenny77
pi_219490346
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 11:07 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dankjewel, ik heb zoiets als dit nog nooit meegemaakt. Zwaar klote maar hopelijk wel ja. Financiële stress is niet fijn. Ik hoop in maart of april uit deze situatie te zijn. Dit is niet goed voor mij.
Maar dan valt het op zich toch mee?
Je zei in post 17 nog dat je er wel van bij kan komen en nu zeg je maart of april?
Blijf meer op die manier denken ipv denken dat alles om zeep is.

Weet wel dat je alcohol gebruik een zware risico factor is op erger.
pi_219490391
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 11:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar dan valt het op zich toch mee?
Je zei in post 17 nog dat je er wel van bij kan komen en nu zeg je maart of april?
Blijf meer op die manier denken ipv denken dat alles om zeep is.

Weet wel dat je alcohol gebruik een zware risico factor is op erger.
Nou dan ben ik niet uit de schulden waarschijnlijk. Maar dan heb ik een overzicht van hoeveel schulden etc. En dan kan ik pas gaan afbetalen en zo. Dus ik weet nu niet waar ik aan toe ga zijn.

Ik zoek wat zekerheid. Maar moet wachten en dat valt zwaar.
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 11:22:02 #23
441859 crew  Lenny77
pi_219490490
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 11:12 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Nou dan ben ik niet uit de schulden waarschijnlijk. Maar dan heb ik een overzicht van hoeveel schulden etc. En dan kan ik pas gaan afbetalen en zo. Dus ik weet nu niet waar ik aan toe ga zijn.

Ik zoek wat zekerheid. Maar moet wachten en dat valt zwaar.
Dat is inderdaad zwaar.

Je kan misschien zelf al iets van een plan maken? Dan ben je er tenminste constructief mee bezig ipv in de onzekere afwachtende rol te moeten blijven zitten? Het maakt niet uit of dat plan ook echt 100% zal gaan kloppen. Je bent wel bezig.
pi_219490531
Waarom ga je niet naar de AA toe deze dagen?

Heb je wat meer lotgenoten en misschien haal je er kracht uit dat die mensen ook opgekrabbeld zijn of hetzelfde ervaren momenteel.

Succes, kerst is ongelofelijke klote periode om problemen met alcohol te hebben (alle maanden bloedirritant hoor, maar kerst nog tandje erger).
Hell To The Liars
pi_219490560
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 11:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad zwaar.

Je kan misschien zelf al iets van een plan maken? Dan ben je er tenminste constructief mee bezig ipv in de onzekere afwachtende rol te moeten blijven zitten? Het maakt niet uit of dat plan ook echt 100% zal gaan kloppen. Je bent wel bezig.
Het is gewoon klote dat wachten. Vanaf september zit ik er al mee, en ik kan er niet uit. Ondertussen lopen rekeningen door, en zit ik in de maag met een bouwval met meer verborgen gebreken dan een terminale patiënt. Maar bouwkundig rapport gaat heeft me bezeikt en de verkopers vallen niks te halen want zijn dood. De erfgenamen kun je niet bijkomen. Dus nu moet ik het met veel verlies verkopen. Had al wat sloopwerkzaamheden gedaan. Ik ben nu aan het werken en geld aan het uitgeven om het weer verkoopbaar te maken. Ik word er fuckin moedeloos van. Soms denk ik, waar doe ik het nog voor. Ik zou willen dat ik er niet meer was. Alcohol helpt maar gewoon lekker werken om daarna mijn hele loon op te zien branden aan de molensteen om mijn nek. En wat krijg ik er voor terug niks. Dadelijk met verlies verkopen terwijl ik al zoveel erin gestoken heb. Ik ben moedeloos. Nog nooit zulke financiële stress gehad maar ik wil niet meer. Al mijn spaargeld bijna op en bijsparen lukt niet. Als ik het met verlies verkoop ven ik mooi genaaid.
pi_219490950
Ik snap je probleem maar alcohol maakt dat echt niet beter, integendeel zelfs

Ik hoop echt dat je hulp gaat zoeken
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 12:20:12 #27
441859 crew  Lenny77
pi_219491070
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 11:29 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Het is gewoon klote dat wachten. Vanaf september zit ik er al mee, en ik kan er niet uit. Ondertussen lopen rekeningen door, en zit ik in de maag met een bouwval met meer verborgen gebreken dan een terminale patiënt. Maar bouwkundig rapport gaat heeft me bezeikt en de verkopers vallen niks te halen want zijn dood. De erfgenamen kun je niet bijkomen. Dus nu moet ik het met veel verlies verkopen. Had al wat sloopwerkzaamheden gedaan. Ik ben nu aan het werken en geld aan het uitgeven om het weer verkoopbaar te maken. Ik word er fuckin moedeloos van. Soms denk ik, waar doe ik het nog voor. Ik zou willen dat ik er niet meer was. Alcohol helpt maar gewoon lekker werken om daarna mijn hele loon op te zien branden aan de molensteen om mijn nek. En wat krijg ik er voor terug niks. Dadelijk met verlies verkopen terwijl ik al zoveel erin gestoken heb. Ik ben moedeloos. Nog nooit zulke financiële stress gehad maar ik wil niet meer. Al mijn spaargeld bijna op en bijsparen lukt niet. Als ik het met verlies verkoop ven ik mooi genaaid.
Bah ja dit is echt klote...

En je bent helaas niet de eerste en zal niet de laatste zijn die een huis of auto koopt waarvan uiteindelijk blijkt dat je bezeikt bent.

Is het geen optie om het huis te houden? Dat geld wat je er nu nog insteekt blijft dan van jou en je toekomst?
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is he? Maar je kan ook kamer per kamer doen. Een mens heeft niet veel nodig.
pi_219491311
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 12:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Bah ja dit is echt klote...

En je bent helaas niet de eerste en zal niet de laatste zijn die een huis of auto koopt waarvan uiteindelijk blijkt dat je bezeikt bent.

Is het geen optie om het huis te houden? Dat geld wat je er nu nog insteekt blijft dan van jou en je toekomst?
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is he? Maar je kan ook kamer per kamer doen. Een mens heeft niet veel nodig.
Ja, weet gewoon echt niet wat ik moet... En nu zit ik er aan vast tot ik het verkoop. Het liefst verkoop ik de hele zooi, volgens makelaar moet het wel goed komen.... Maar ja... Ik kan er niet echt wonen het maakt mij kapot. Toen het op zijn ergst was, heb ik mezelf bijna... Nouja het voelt voor mij als een grote doodskist dat huis. Beter verkopen en dan maar thuisloos, ik kan bij mijn ouders blijven maar ook verre van ideaal. Wat een shitzooi allemaal
pi_219491387
Heb wel dat wanneer ik een redelijke hoeveelheid alcohol heb gehad, na de piek (waar ik heel vrolijk, enthousiast en tegelijkertijd ontspannen ben), en het weer begint uit te werken, alle mentale littekens van vroeger weer beginnen op te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')