Dachau gespeeld?quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Single bull tops en dan heb je hem al bij mij
Met een volle zak kom ik daar ook wel aan, leeggewicht rond de 93quote:
Wat ordinair.quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Met een volle zak kom ik daar ook wel aan, leeggewicht rond de 93
Vet varkenquote:Op zaterdag 13 december 2025 21:50 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ik zeg niks. Dit jaar zoveel aangekomen dat ik mij voortijdig indek.
We hebben hier met Nick Crouwel te maken?quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Single bull tops en dan heb je hem al bij mij
quote:
quote:Het is niet helemaal duidelijk op welke "Nijman" je doelt, aangezien er meerdere bekende sporters met deze naam zijn die geassocieerd worden met kracht of snelheid. Hieronder staan de meest waarschijnlijke personen:
1. Wessel Nijman (Darts)
Als je doelt op de Nederlandse darter Wessel Nijman, dan gaat "hard gooien" meestal over zijn hoge scores en de snelheid waarmee hij zijn pijlen op het bord werpt.
Techniek en Ritme: Nijman staat bekend om zijn soepele en snelle werpstijl. Hij houdt een constant ritme aan, wat hem helpt om in een "flow" te blijven en hoge gemiddeldes te gooien.
Mentaliteit: Na een schorsing is hij sterker teruggekomen en heeft hij zich ontwikkeld tot een van de meest talentvolle spelers in de PDC, waarbij hij met grote overtuiging en kracht in zijn scores speelt.
2. Hans Nijman (Vechtsport)
Indien je vraagt naar de legendarische vechtsporter Hans Nijman (overleden in 2014), dan sloeg of trapte hij extreem hard.
Fysieke kracht: Als K-1-vechter en mixed martial artist had hij een enorme fysieke kracht. Zijn "harde" stijl kwam voort uit jarenlange training in Kyokushin karate, een discipline die bekendstaat om het incasseren en uitdelen van zeer krachtige stoten en trappen.
3. Jiorgeny Casimiri Nijman (Honkbal)
Hoewel hij vaak alleen als Jiorgeny Casimiri bekendstaat, is hij een bekende Nederlandse pitcher in de honkbalwereld. In het honkbal wordt de term "hard gooien" letterlijk gebruikt voor de snelheid van de bal.
Biomechanica: Top-pitchers genereren kracht niet alleen vanuit hun arm, maar vanuit hun hele lichaam, beginnend bij de benen en de draaiing van de heupen (torsie).
Explosiviteit: De snelheid van een worp (vaak boven de 90-95 mph bij professionals) komt voort uit een combinatie van genetische aanleg (snelle spiervezels) en jarenlange specifieke krachttraining.
Conclusie:
Bedoel je de darter Wessel Nijman, dan komt zijn "harde" spel voort uit een hoog werpritme en technische precisie. Bedoel je een krachtsporter of honkballer, dan ligt de oorzaak in biomechanische efficiëntie en fysieke training.
quote:
quote:Absoluut! Het is momenteel een van de drukste en spannendste periodes in de dartswereld. Vandaag, zaterdag 13 december 2025, is de derde dag van het PDC World Darts Championship 2026 in het Alexandra Palace ("Ally Pally") in Londen.
Hier is wat er vandaag en de komende tijd op het programma staat:
Wat gebeurt er vandaag?
Vandaag worden er zowel een middag- als een avondsessie gespeeld met verschillende eerste-ronde partijen. Enkele hoogtepunten van de avondsessie van vandaag:
Wessel Nijman neemt het op tegen Karel Sedlacek.
De legendarische 71-jarige Paul Lim speelt tegen Jeffrey de Graaf.
Titelverdediger Luke Humphries komt in actie tegen Ted Evetts.
Waar kun je het kijken?
Viaplay: In Nederland worden alle wedstrijden live uitgezonden.
Viaplay TV (voorheen SBS9): Goed nieuws voor wie geen abonnement heeft: de eerste twee speelrondes van het WK (tot en met 23 december) worden gratis uitgezonden op Viaplay TV.
VTM 2: In België kun je de openingsdagen van het toernooi volgen via VTM 2.
Belangrijke data voor dit WK
11 december 2025: Start van het toernooi.
24 - 26 december: Korte pauze voor Kerstmis.
3 januari 2026: De grote finale.
Het WDF World Championship (Lakeside) is onlangs al afgelopen; dat toernooi vond plaats van 28 november tot 7 december 2025. De focus ligt nu dus volledig op de strijd om de Sid Waddell Trophy bij de PDC.
Ga je vanavond kijken naar de verrichtingen van de Nederlanders of de legendarische Paul Lim?
Ooh ik ben een van de zoveel ex-partyanimalmillenial die nu aan het hardlopen isquote:Op zaterdag 13 december 2025 22:00 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Helaas nog lang geen 110 maar de potentie ligt er!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |