Natuurlijk, want een lik verf is de nieuwe sociale politiek. Armoede? Overspuiten. Ongelijkheid? Beton eroverheen. En voilā, de samenleving als showroom, waar de problemen netjes achter de wand verdwijnen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Denkt die woningcorporatie nu echt dat men zich daar wel gaat gedragen als er een likkie veDan heb je wel een flinke plaat beton voor je harsesrf overheen gaat?
In de omgeving waar ik woon worden alle sociale huurwoningen uiteindelijk wel opgeknapt en wat gemoderniseerd. Ik snap niet waar je nou zo moeilijk over doet?quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Natuurlijk, want een lik verf is de nieuwe sociale politiek. Armoede? Overspuiten. Ongelijkheid? Beton eroverheen. En voilā, de samenleving als showroom, waar de problemen netjes achter de wand verdwijnen.
Onderhoud is nodig, daar ben ik het mee eens. Maar het verschil is dat een lik verf de buitenkant redt, terwijl echte sociale politiek de binnenkant moet veranderen, de levens van mensen, niet alleen hun muren.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In de omgeving waar ik woon worden alle sociale huurwoningen uiteindelijk wel opgeknapt en wat gemoderniseerd. Ik snap niet waar je nou zo moeilijk over doet?
Heb een tijdje in een WG gewoond in Neukölln, multiculti maar ook hoop studenten, daar was het wel netjes eigenlijk. Je moet het maar net treffen met de verhuurder en de straat waar je woont, ook binnen zo'n stadsdeel kunnen de verschillen enorm zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:16 schreef Horzula het volgende:
[..]
[..]
maar in een huis van WG-gesucht in Berlijn wel.
Er zullen altijd mensen zijn die niet geholpen willen worden en een puinzooi van hun leven maken.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Onderhoud is nodig, daar ben ik het mee eens. Maar het verschil is dat een lik verf de buitenkant redt, terwijl echte sociale politiek de binnenkant moet veranderen, de levens van mensen, niet alleen hun muren.
Stukje open AZC.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:15 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon een banlieue in wording
Vijf jongeren gearresteerd vanwege in elkaar slaan man Topaasplantsoen
[ afbeelding ]
Niemand kiest ervoor om een puinzooi van zijn leven te maken. Vaak is het een gevolg van armoede, uitsluiting of trauma. Vanuit solidariteit moeten we blijven zoeken naar manieren om mensen perspectief te bieden, ook als ze dat zelf niet direct zien.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Er zullen altijd mensen zijn die niet geholpen willen worden en een puinzooi van hun leven maken.
En religiequote:Op zaterdag 13 december 2025 19:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Vaak is het een gevolg van armoede, uitsluiting of trauma.
Via dezelfde site vond ik twee geweldige studentenkamers in Neukölln voor elk een maand.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:49 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Heb een tijdje in een WG gewoond in Neukölln, multiculti maar ook hoop studenten, daar was het wel netjes eigenlijk. Je moet het maar net treffen met de verhuurder en de straat waar je woont, ook binnen zo'n stadsdeel kunnen de verschillen enorm zijn.
2018.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:15 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon een banlieue in wording
Vijf jongeren gearresteerd vanwege in elkaar slaan man Topaasplantsoen
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |