Wat een verloederde bende zeg. Zie niet in hoe betere isolatie en een nieuw kleurtje verf bijdraagt aan minder verloedering.quote:Flat met slechte reputatie krijgt facelift: imago verbeteren door nieuw kleurtje en betere woningen
ALPHEN AAN DEN RIJN - Een van de flatgebouwen in Alphen aan den Rijn die de slechtste reputatie heeft, gaat grondig gerenoveerd worden. Het complex waar 168 gezinnen met - volgens de woningcorporatie - 55 verschillende nationaliteiten in sociale huurappartementen wonen krijgt een nieuw aangezicht en ook de woningen zelf worden vernieuwd.
De Lange Diamant, zoals de flat heet, staat er niet goed op in het Alphense. Bewoners van de in Alphen bekende en kenmerkende flat zijn al jarenlang boos en bang.
Dat deel van de Edelstenenbuurt gaat al jaren gebukt onder geweld, intimidatie, overlast en vandalisme, al doen de gemeente, politie en welzijnsorganisaties er het nodige aan om de Diamantstraat en omgeving een beter imago te geven.
'Het gebouw krijgt een facelift', zegt Monique Brewster, directeur van woningcorporatie Woonforte. Dat is hard nodig, zegt ze. 'Het wordt lichtgroen met een basistint van crème. Daarmee brengen we de flat op het niveau van deze tijd.'
'Verder gaan we de flat verduurzamen. We gaan de woningen naar een ander energieniveau brengen, waardoor ze energiezuiniger worden. En hopelijk mensen straks een lagere energierekening hebben.'
Bewoners krijgen onder andere nieuwe ventilatiesystemen met warmteterugwinning, nieuw glas, nieuwe radiatoren en extra isolatie.
De renovatie moet ook bijdragen aan een beter imago van de Edelstenenbuurt. 'Stenen alleen doen het niet voor een buurt', benadrukt Brewster. 'Je hebt samenhang nodig en mensen die er graag wonen.'
Volgens haar helpt een mooiere woonomgeving daarbij. 'We hopen dat als het straks mooi genoeg is, mensen denken: het is hier mooi en ik wil het mooi houden.'
Bewoners kunnen tijdens de werkzaamheden in hun woning blijven. Per woning duurt de overlast ongeveer een week. Voor bewoners die tijdelijk niet thuis kunnen blijven, bijvoorbeeld door gezondheid of jonge kinderen, zoekt Woonforte een logeerwoning.
Het startsein voor de grote renovatie is onlangs gegeven. Volgend jaar juli moet alles klaar zijn. 'We hopen dat mensen straks blij zijn met het resultaat', aldus Woonforte-directeur Monique Brewster.
In ieder geval niet de noodzakelijke arbeid, terwijl ze daarvoor slechts twee uurtjes per dag hoeven te investeren.quote:
Bijdragen aan een inclusieve en tolerante maatschappij en ons verrijken met hun culturele waarden.quote:
Ik vraag me echt af of dat bij sommige mensen nog zin heeft. Soms is het echt een opgegeven zaak.quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:17 schreef kwiwi het volgende:
Kunnen ze dat geld niet besteden aan die mensen manieren bijbrengen dan?
Hoe bedoel je? Het zijn onhygiënische mannen die voor veel verdeeldheid zorgden en nog steeds zorgen zodat niemand ziet dat er mensen vroeg sterven of ziek worden door het ontbreken van hygiënische omstandigheden.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:11 schreef Horzula het volgende:
[..]
Doortrapte dames met grote borsten...
Ik date stiekem met dat soort mannen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het zijn onhygiënische mannen die voor veel verdeeldheid zorgden en nog steeds zorgen zodat niemand ziet dat er mensen vroeg sterven of ziek worden door het ontbreken van hygiënische omstandigheden.
Maar anderen zijn weer netter dan Nederlanders.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Anno 2025 nog in de maakbare samenleving gelovenje kan twintig miljoen tegen die flat aangooien en over veel minder dan twintig jaar is het weer een onleefbare vieze shithole
. Het ligt niet aan de omgeving, het ligt aan de mensen die er wonen
.
Wijken waar je louter blanke Nederlanders onder de armoedegrens hebt wonen zullen er altijd beter uitzien dan een multiculturele wijk met hetzelfde inkomensniveau. Cultuur relativisme is een giftige leugen. Sommige volkeren maken gewoon een rotzooi van hun omgeving.
Nou dat is dus echt niet zo hoor.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Wijken waar je louter blanke Nederlanders onder de armoedegrens hebt wonen zullen er altijd beter uitzien
En dan:quote:Dat deel van de Edelstenenbuurt gaat al jaren gebukt onder geweld, intimidatie, overlast en vandalisme
Wat aandoenlijkquote:'We hopen dat als het straks mooi genoeg is, mensen denken: het is hier mooi en ik wil het mooi houden.'
quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Anno 2025 nog in de maakbare samenleving gelovenje kan twintig miljoen tegen die flat aangooien en over veel minder dan twintig jaar is het weer een onleefbare vieze shithole
. Het ligt niet aan de omgeving, het ligt aan de mensen die er wonen
.
Wijken waar je louter blanke Nederlanders onder de armoedegrens hebt wonen zullen er altijd beter uitzien dan een multiculturele wijk met hetzelfde inkomensniveau. Cultuur relativisme is een giftige leugen. Sommige volkeren maken gewoon een rotzooi van hun omgeving.
Volgens mij (bekend in achterbuurten in vijf Europese landen, de VS en een Latijns-Amerikaans land of drie) hangt het van de groepen mensen af die er wonen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou dat is dus echt niet zo hoor.
Ook daar heb je allerlei problematiek. Dus goed dat de overheid/woningbouwv een handje helpt en de wijk een verzorgd uiterlijk geeft.
Dat klinkt grappig, maar het gaat mij om de gevolgen, slechte hygiëne is geen privékeuze, het raakt de gezondheid van iedereen, omdat de gevolgen zich onvermijdelijk verspreiden voorbij de persoonlijke sfeer.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:35 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik date stiekem met dat soort mannen.
Die mensen krijgen in elk geval wel een gevoel dat ze niet in de steek worden gelaten.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Denkt die woningcorporatie nu echt dat men zich daar wel gaat gedragen als er een likkie verf overheen gaat? Dan heb je wel een flinke plaat beton voor je harses
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |