quote:‘Ik heb de chillste kamer: alleen een bed in de fusie’
De 19-jarige Sjors Fila (rechten) heeft in zijn studentenkamer niet echt privacy. Hij slaapt namelijk op een hoogslaper in de fusie. ‘In het geval dat ik niet alleen slaap, dan app ik mijn huisgenoten dat er iemand is komen “logeren”. Dan is men niet voor twaalf uur’s middags in de fusie.’
Huis: Huize Kreekzicht - Kort Rapenburg
Kamer: 2,6m²
Huur: ¤240
Bewoners: 5
Hoe ben je in dit bed beland?
‘Een vriend studeerde en woonde al in Leiden. Zijn “studentenkamer” was ook alleen een bed in de fusie. Hierdoor dacht ik al: “Dit hoort bij het studentenleven.”
‘Ik was al een keer bij dit huis langs geweest in de El Cid-week. Niemand van de huidige bewoners hoefde het toen eigenlijk te vertellen, want het bed staat midden in de fusie. Voor mij was het toen al duidelijk dat dit mijn toekomstige kamer zou worden. Ik vond het in het begin wel spannend, maar uiteindelijk wil je ergens wonen vanwege de huisgenoten, niet per se de kamer. Dus dit fusiebed heb ik snel geaccepteerd.’
Hoe is het als je kamer ook de fusie is?
‘Wel gezellig, eigenlijk. Ik vind het helemaal niet erg. In principe ben ik perfect voor een fusiebed. Ik ben meestal als eerste wakker en doordat ik eerstejaarslid ben van Minerva slaap ik meestal ook als laatste. Het studentenleven in combinatie met mijn studie zorgt ervoor dat ik erg druk ben.’
Maar waar bewaar je je spullen?
‘Boven heb ik mijn eigen “hoek”. Daar staat een kast waar mijn kleding in kan. In de fusie zelf heb ik ook nog een paar planken waar ik mijn boeken kan stallen. Ik vind het helemaal prima zo. Ik kan in de kamers van mijn huisgenoten, de badkamer of in de fusie mezelf aankleden. Ik heb daar verder ook geen moeite mee.’
Wat is het grootste voordeel?
‘De gezelligheid. Ik zit altijd midden in de fusie. Zo ben je veel in contact met je huisgenoten.
‘Je kan het ook zo bekijken: ik heb eigenlijk de chillste kamer. Drie grote banken, een grote televisie en de bier-ijskast. Tja, dat deel je dan met de rest, maar soms voelt het alsof het echt mijn kamer is.’
Wat is het grootste nadeel?
‘We feesten hier natuurlijk ook. Dan wordt er gerookt, dat hoort er gewoon bij. Dan is het wel nadelig dat je in de stank van een feest moet gaan slapen. Hierdoor zorg ik er wél meteen voor dat ik het bed wekelijks was. Je raakt er snel aan gewend, maar smakelijk is het toch niet. Het scheelt wel dat ik zelf ook rook.’
Maar wat doe je in tentamenperiodes, of als je niet alleen slaapt?
‘Tijdens tentamenperiodes houdt iedereen er rekening mee dat ik op een gegeven moment moet tukken. Stel, ik heb een tentamen om negen uur ’s ochtends, dan mag er niemand meer vanaf elf uur ’s avonds de fusie in komen.
‘In het geval dat ik niet alleen slaap, dan app ik mijn huisgenoten dat er iemand is komen “logeren”. Dan is men niet voor twaalf uur’s middags in de fusie.’
Ja vermeld als journalist dat er minstens 1x bij. De fusie kent echt 90% van Nederland niet.quote:Op zaterdag 13 december 2025 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik gok het bierhok/woonkamer/varkensstal van een studentenhuis?
Ik vind dit dingquote:Op zaterdag 13 december 2025 01:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Gemeenschappelijke ruimte zal het wel zijn. Maar dit lijkt op werk van een journalist die zijn studententijd mist en ons wil laten weten dat hij het jargon nog kent.
Dat café zal wel naar die term vernoemd zijn. In het bericht gaat het over een huis.quote:Op zaterdag 13 december 2025 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind dit ding
https://www.staff.universiteitleiden.nl/facilities/cafe/de-fusie
Maar daar mag je helemaal niet slapen, laat staan een hoogslaper neerzetten, van de brandweer…
Ja, ik zie het, raar verhaal.quote:Op zaterdag 13 december 2025 01:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat café zal wel naar die term vernoemd zijn. In het bericht gaat het over een huis.
quote:Op zaterdag 13 december 2025 01:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja vermeld als journalist dat er minstens 1x bij. De fusie kent echt 90% van Nederland niet.
Gewoon fuseren als de konijne.quote:Op zaterdag 13 december 2025 05:33 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe doe je dat als je een chimeid mee hebt naar huis dan
quote:
Je ziet gewoon een centimeter stof liggen. Wat walgelijk. In de gevangenis / azc leven ze nog beter.quote:Op zaterdag 13 december 2025 07:13 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die verschoont echt niet elke week zijn bed in dat stinkhok, geloof ik niks van. Met je fusie.
De grote spinnenwebben aan het plafond, de vloer die weg ligt te rotten en dan rijden de bussen ook nog langs je bed. *kuchquote:Op zaterdag 13 december 2025 08:00 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Je ziet gewoon een centimeter stof liggen. Wat walgelijk. In de gevangenis / azc leven ze nog beter.
Staat daar nou een stoplicht..?quote:Op zaterdag 13 december 2025 07:13 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die verschoont echt niet elke week zijn bed in dat stinkhok, geloof ik niks van. Met je fusie.
Onder de laag stof? Ja.quote:Op zaterdag 13 december 2025 08:11 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Staat daar nou een stoplicht..?
Gemeenschappelijke Ruimte.quote:Op zaterdag 13 december 2025 08:13 schreef Ludachrist het volgende:
De fusie. De Geru heet dat, kutfeut.
quote:Op zaterdag 13 december 2025 05:47 schreef roos94 het volgende:
Mijn god 1000x "de fusie."
Ik dacht is een vlaams artikel maar blijkt gewoon Nederlands.
quote:
Marktconform.quote:
Oh ja, dat verklaart wel wat.quote:
De GK in Groningenquote:Op zaterdag 13 december 2025 08:13 schreef Ludachrist het volgende:
De fusie. De Geru heet dat, kutfeut.
Ik wilde iets zeggen over eeeeew met de schoenen aan op bed maar toen zag ik de rest van die varkensstal en dacht ik laat maar.quote:Op zaterdag 13 december 2025 07:13 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Over een student die middels een draagconstructie zijn slaapplek in de hoogte van de gemeenschappelijke ruimte in een studentenhuis heeft ingericht.quote:
Ja, is toch zo? Als jullie gaan studeren dan gaan jullie toch op kot?quote:Op zaterdag 13 december 2025 09:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Een stom woord dus het zal wel Vlaams zijn?
En wanneer ze van bil gaan noemen ze het poepen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, is toch zo? Als jullie gaan studeren dan gaan jullie toch op kot?
Dat is geen stom woordquote:Op zaterdag 13 december 2025 10:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, is toch zo? Als jullie gaan studeren dan gaan jullie toch op kot?
Nee, dat zeggen ze alleen in bepaalde regio'squote:Op zaterdag 13 december 2025 10:17 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
En wanneer ze van bil gaan noemen ze het poepen.
En z'n broer heet Sjimmie?quote:Sjors Fila
quote:[/q’Heten ze écht Sjors en Sjimmie?’
Door MAARTJE SMEETS
Dinsdag 14 juni 2005 - EINDHOVEN – „’Jullie hebben ze toch niet écht Sjors en Sjimmie genoemd’ krijgen we vaak te horen“, vertelt een stralende vader Evert Fila. Zijn kersverse kereltjes Sjors (2850 gram) en Sjimmie (2350 gram) zijn vrijdag geboren in het MMC in Veldhoven. In het ziekenhuis zijn het al kleine beroemdheden, aldus Fila, zelf bekend in Eindhoven van de Suitclub, voor jonge ondernemers. De trotse ouders zijn zelf geen fan van de striphelden.
Eigenlijk is het de ’schuld’ van oma van moederskant. Nadat bekend was dat moeder Mirella Cloosterman zwanger was van twee jongetjes, ging oma ze voor de grap Sjors en Sjimmie noemen. Familie en vrienden namen dat als vanzelf over. Ook de zesjarige Sterre noemde haar aanstaande broertjes zo. Toch was de verbazing groot toen bleek dat de ouders de jongens ook echt die namen hebben gegeven. Fila: „Mijn schoonvader vroeg gisteren nog: ’Weten jullie eigenlijk wel dat het stripfiguren zijn’. We hebben wel even een moment van twijfel gehad. Maar we zijn er gewoon voor gegaan. Standaardnamen als Piet, Jan of Kees vinden we niet leuk. Dit is lekker kwajongensachtig. We houden ervan mensen te verrassen.“ Gezien de reacties is dat wel gelukt.
Pesterijtjes
Bang dat de jongens gepest zullen worden met hun ludieke namen, zijn de ouders niet. „Voor een tweeling vind ik het geweldig dat ze bij elkaar passende namen hebben. Maar ze groeien op als twee individuen. Ze zijn geen duo zoals de jongens uit de boekjes.“
Godverdommequote:Op zaterdag 13 december 2025 10:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En z'n broer heet Sjimmie?
[..]
Het zou helemaal geweldig zijn geweest als ze verschillende tinten hadden.quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En z'n broer heet Sjimmie?
[..]
https://edition.cnn.com/2015/03/03/living/feat-black-white-twinsquote:Op zaterdag 13 december 2025 10:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Het zou helemaal geweldig zijn geweest als ze verschillende tinten hadden.![]()
Moeder had dan ook wat uit te leggen..
Een heel dun gemonteerd plankje die je tegen moet houden bij een verkeerde draai of tijdens een wild nachtje met een bijslaper. Die stort ongetwijfeld een keertje een paar meter naar benedenquote:Op zaterdag 13 december 2025 07:13 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met een beetje geluk kan die zich nog vastgrijpen aan die kroonluchter vol damesondergoed…quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een heel dun gemonteerd plankje die je tegen moet houden bij een verkeerde draai of tijdens een wild nachtje met een bijslaper. Die stort ongetwijfeld een keertje een paar meter naar beneden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |