quote:
Op maandag 15 december 2025 19:40 schreef ejtleeditnA het volgende:[..]
Het tweede gedeelte van mijn post volgt uit wat je stelt met het pixel-argument/denkexperiment.
Het punt is niet zozeer óf iets voorkomt, daar gaan we allebei al vanuit, maar dat de tekst "Jullie FOK gekkies", als die voorkomt, meteen weer uiteenvalt. Als de pixels op een scherm op een gegeven moment, na talloze pogingen, de tekst "Jullie FOK gekkies" vormen, dan blijft dat niet zo, omdat alles in beweging is, valt die configuratie direct daarna weer uit elkaar. Je hebt dan slechts een enkel moment waarop alles perfect samenvalt, waarna het meteen uiteenvalt in chaos/ruis. Ik denk dus even door in je denkexperiment.
Natuurlijk, tenzij je een statement zet in je programmatuur;
If 7K pixels == "Jullie FOK gekkies, en int bijjzonder Antideeltje hihi" {
StopScript;
}
Maar t ging er dus om, dat; geef randomness genoeg tijd, en iets wat éxact op de juiste afstand van een ster ligt (golden lock zone, aarde), gaat gebeuren. En in de post van Abdullah werd dus gezegd tegen ik meen Haushofer;
"Ja, wie heeft dan exact op die afstand gezet"... implicerende dat dat dan god zou zijn geweest omdat dat wel MOET met zo'n "toeval".
Echter, is dit geen toeval, gewoon een 100x zwart randomness die valt.
Edit, als ik er verder over nadenk, dit doe ik wel vaker, filosoferen over scenario's.... is er natuurlijk helemaal geen god voor nodig in een randomized situatie iets te verkrijgen.
Goed.die daar kan niemand tegenin, want in theorie, bestaat het ook dat jij een munt opgooit, die áltijd kop komt landt en nooit op munt. Nu is die kans niet zo groot, maar hij bestaat.
Wat echter wél interessant is, is Fibonacci... en inderdaad, niet álles houdt zich eraan, maar het overgrote deel wel. Dat zou je een universele formule kunnen noemen. En wáár komt die dan vandaan, wat of wie of hoe zijn die "regels" er gekomen.
En dit, waar ik al even naar verwijs (en de kerken ook al zijn ze t zelf heel graag vergeten), is natuurlijk een bijster interessante;
quote:
"The Flower of Life and the Fibonacci sequence reflect the same underlying principles of growth and proportion, even though one arises from geometry and the other from mathematics."
Edit2, om nog verder te gaan.Mensen zien zichzelf of de soort "MENS" als iets heel groots int heelal. Human arrogance. maar ga met je AI maar ns stoeien dat;
Zodra je de leeftijd van het hele universum en/of aarde, op een 24 uurs klok zet hoe lang daadewerkelijk ontwikkelde mensen bestaan.
We zijn een schimp, één stroboscoop shot op een hardcore feest,, zo lang. Dus nee, je bent niet belangrijk, mensen zijn niet belangrijk, jezus ook neit, religies niet, niets niet.
Het enige wat er is, is dus dat bewustzijn wat ook alle materie creeeert, en dat wordt dan graag god genoemd int geheel en een live RPG met zichzelf aant spelen is , zo lijkt. De rest is verzinsel. Thats it imo. Maargoed, dit is vloeken in de kerk, die snap je zelf ook.
Edit3; waarom ik dit aanhaal, is dus om dat randomness gedeelte, het had ook zomaar honderden miljarden jaren later kunnen zijn voordat "deze hit" viel, die we nu aarde noemen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Mijk op 15-12-2025 21:09:12 ]