Zeker, een beetje school leert scholieren dit te gebruiken. Het is ook heel handig, als ze een wetenschappelijk onderzoek moeten doen en interviews hebben met vakmensen, dan nemen ze die op en chat werkt dat gesprek van een uur binnen 30 seconden uit. Zelfs in een plat Zeeuws dialect.quote:Op woensdag 10 december 2025 23:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
Tegenwoordig laat iedereen toch gewoon AI de brief schrijven?
Blablabla door het stof, gooi je eigen medewerker voor de bus, organiseer nog een iftarquote:Deze brief was daarin ongepast, laat de school weten: „We hebben achteraf vastgesteld dat zowel de toon als de inhoud niet passend zijn. In de tekst komen negatieve stereotypen voor die niet aansluiten bij de waarden van onze school. Bij het LIFE College staan we voor respect, kansengelijkheid en een veilige leeromgeving”, reageert de woordvoerder.
Maakt dat wat uit? Ik zie er persoonlijk een stukje maatschappijleer in.quote:Op donderdag 11 december 2025 00:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Blablabla door het stof, gooi je eigen medewerker voor de bus, organiseer nog een iftar
Was er ook zo'n commotie als de brief in plat dialect was geweest of was de opdracht dan wel duidelijk?
Is dit echt de brief?quote:
Het hangt wel van de leeftijd van de leerlingen af. Als ze onder de 16 jaar zijn, vind ik dit soort humor niet kunnen.quote:Op donderdag 11 december 2025 05:39 schreef The-BFG het volgende:
Man dit is zo overduidelijk een geintje. Maar goed niet iedereen heeft een gevoel voor dit soort humor. Of missen een flinke dosis zelfspot.
Ik ben het er wel mee eens. Dit soort humor vind ik persoonlijk ook top, maar je kunt dit als docent natuurlijk niet in de les gebruiken, waar dan ook nog Marokkanen bij zitten.quote:Op donderdag 11 december 2025 06:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het hangt wel van de leeftijd van de leerlingen af. Als ze onder de 16 jaar zijn, vind ik dit soort humor niet kunnen.
Dit is een bewust slecht geschreven brief, om vooral niet aangenomen te worden voor de baan.quote:
Of af moeten wijzenquote:Op woensdag 10 december 2025 21:59 schreef Tengano het volgende:
Goeie actie dit![]()
Onze Hollandsche witte dochters moeten leren hoe ze later de sollicitatiebrieven van hun man Abdel moeten corrigeren![]()
Als Nederlander kreeg ik ook slechte brieven van Nederlanders voorgeschoteld. Blijkbaar was dat enorm rasistischquote:De moeder van de leerling besloot de brief op sociale media te plaatsen. ‘Mijn vraag is waarom mijn Marokkaanse dochter dit voorgeschoteld krijgt tijdens een les Nederlands’, schrijft ze. ‘Ik vind dit heel erg racistisch, ben ik gek?’, schrijft ze.
Ja precies.quote:Op donderdag 11 december 2025 09:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als Nederlander kreeg ik ook slechte brieven van Nederlanders voorgeschoteld. Blijkbaar was dat enorm rasistisch
Toen ik moest solliciteren van de sociale dienst schreef ik een brief naar paleis soestdijk.quote:Op donderdag 11 december 2025 09:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is een bewust slecht geschreven brief, om vooral niet aangenomen te worden voor de baan.
Hier moest ik ook gelijk aan denken ja, gewoon puur om aan de sollicitatieplicht te voldoen.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Jullie denken vast dat dit een grapje isHet zal geen serieuze sollicitatiepoging zijn, maar dit soort brieven worden regelmatig verstuurd door uitkeringstrekkers.
Was jij toen al geboren?quote:Op donderdag 11 december 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:
Jullie kennen deze brief niet?
Dit is ouder dan de kinderen die nu op de middelbare school zitten.
Ik zag deze brief al online rondcirculeren toen Hyves nog groot was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |