quote:
Vlak na rectificatie John van den Heuvel; liefje Syvia Geersen in bakquote:
De rectificatie van John van den Heuvel is nog niet droog of de verloofde van Sylvia Geersen is alweer in de bak beland. “Het is voor haar natuurlijk echt een heel trieste dag dit”, klinkt het.
Sylvia Geersen en haar nieuwe verloofde Piet maanden misdaadjournalist John van den Heuvel afgelopen week om zijn uitspraken over hem te rectificeren — hij riep dat Piet zich gewelddadig had gedragen op het terras van Rachel Hazes én dat hij een strafblad heeft — en daar heeft hij nog gehoor aan gegeven ook. John krabbelde live op televisie terug.
In de boeien
Voor John was die rectificatie pijnlijk, omdat het erop leek alsof hij voor de zóveelste keer een blunder had gemaakt. Maar hij heeft zijn correctie nog niet uitgesproken of die man van Sylvia zit in de bak. Hij is door de Spaanse politie in de boeien geslagen als onderdeel van een groter Nederlands onderzoek, waarbij nóg vijf verdachten zijn aangehouden.
Story-baas Guido den Aantrekker vindt het pikant, zegt hij in Shownieuws: “Ja, ze is amper verloofd met Piet. Ze kent hem sinds september en het zag er zeer rooskleurig uit, maar vandaag veranderde haar hele leven feitelijk, want gisteren werden er al vijf mensen in Oostvoorne aangehouden in Nederland, en vandaag eentje in Marbella aan de Costa del Sol.”
Vuurwapens
Die laatste verdachte is Sylvia’s verloofde Piet. “De beschuldigingen liegen er niet om. Ze zijn aangehouden in verband met het overtreden van de opiumwet en het voorhanden hebben van vuurwapens. Er zijn echt kílo’s MDMA en xtc-pillen gevonden, plus twee vuurwapens.”
Oftewel: Piet lijkt geen zuiver type. “Piet stond toevallig onlangs al in het weekblad Panorama waar ook een groot artikel aan hem gewijd is. Ja, hij is natuurlijk 61 jaar en voor haar is het nogal schokkend dat dit vandaag gebeurd is. Zij blijft volhouden dat hij onschuldig is en heel snel vrijkomt, maar het is voor haar natuurlijk echt een heel trieste dag dit.”
Sylvia reageert
Wat zegt Sylvia er zelf over? “Ik ken mijn liefde al 25 jaar. Hij is ook vrienden met de familie van mij. We zijn weer op elkaars pad gekomen en hij is de liefde van mijn leven”, zegt ze telefonisch aan Shownieuws. “Ik ben zó ongelooflijk gelukkig en ik kan niet wachten om mijn jawoord dadelijk te zeggen voor het altaar.”
Telegraaf-verslaggever Jordi Versteegden aan de desk: “Ik vind het dapper dat ze ons vandaag te woord staat. Ik zou wel wat beters te doen hebben op een dag dat je verloofde is opgepakt, maar tegelijkertijd: het is misschien wel valse hoop die ze hier uitspreekt. Je wordt niet zomaar bij je lurven gepakt in zo’n onderzoek, lijkt mij.”
Benieuwd wanneer "dadelijk" gaat zijn