Pardoes Pardoel, ook een lekkertje hoor.....not.quote:
Klinkt plausibel.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:32 schreef Marsenal het volgende:
Bekende Nederlandse Volkszangers (Letter G)
Grad Damen: Misschien wel de bekendste in dit rijtje. Hij brak rond de eeuwwisseling door met hits als Al die rozen en Zomaar een dag. Hij staat bekend om zijn warme stem en trouwe schare fans in het volkse genre.
Gerard Joling: Hoewel hij een zeer brede carrière heeft als popzanger en presentator, wordt hij door zijn repertoire (denk aan Maak me gek) en zijn enorme populariteit bij het grote publiek vaak geschaard onder de grootheden van het Nederlandse levenslied.
Guus Meeuwis: Net als Joling een grensgeval. Hij is de koning van de Nederlandstalige pop, maar nummers zoals Het is een nacht en Kedeng Kedeng hebben een enorme volkse impact en worden in elke kroeg meegezongen.
George Baker: Voornamelijk bekend van de George Baker Selection (Little Green Bag, Paloma Blanca). Hoewel hij meer richting de pop/middle-of-the-road neigt, hebben zijn Nederlandstalige uitstapjes en zijn status in de Nederlandse muziekgeschiedenis zeker raakvlakken met de volksmuziek.
Gents: Dit is een bekende formatie (bestaande uit Danny Nicolay, Wesley Klein en Danny Froger) die specifiek op het volkse genre en de gezelligheid mikt.
Eervolle vermeldingen en talenten
Er zijn ook diverse zangers die lokaal of binnen het specifieke piratencircuit erg populair zijn:
Gino Graus: Een jonger talent dat al jaren aan de weg timmert binnen het vrolijke volksgenre.
Gaatze Bosma: Een bekende naam in het noorden van het land (Friesland), die zowel in het Nederlands als Fries volksmuziek maakt.
Ik denk George Baker
Ik hoor vooral veel liefdesliedjesquote:Op woensdag 28 januari 2026 19:53 schreef maily het volgende:
[..]
Zijn er al groene tasjes gesignaleerd? Of witte duiven?
Liefdesliedjes, klinken in je orenquote:Op woensdag 28 januari 2026 20:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik hoor vooral veel liefdesliedjes
Daarom mijn vraag, bij Geer sluit ik niets uit.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou, Roy Donders zou je 5 jaar geleden ook niet met vrouw en kind voorgesteld hebben.
Ik ben er bang voorquote:Op woensdag 28 januari 2026 20:22 schreef vencodark het volgende:
Jaja, ‘bekend’ is een grote stretch tegenwoordig hoor.
Denk niemand wereld schokkend.
Wel glad.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:23 schreef maily het volgende:
Ik vond nog een artiest met een G
Gladde Paling, maar hij is niet kaal, integendeel ....
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:31 schreef vencodark het volgende:
Ze hebben ‘Vieze Jack’ misschien verkeerd gespeld.
Wie is dit?quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:31 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Kalend, beetje tokkie, 43 jaar, uit Brabant, dus ding ding ding.
Oh, herkende hem niet.quote:Op woensdag 28 januari 2026 21:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit is Grad Damen. Hij is naast volkszanger ook traumastempelaar
Guus Meeuwis!quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grad_Damen_(zanger) (pagina voor het laatst bewerkt 29 januari om 21.03 uurquote:
Met je ontplofte mol meteen nieuw vlees schaken, sommige mensen voelen zich niet gauw geremd.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:37 schreef roos94 het volgende:
Blijf t sowieso bijzonder vinden waar mensen de tijd vandaan halen om rond te neuken terwijl je nog kraamvrouw bent. In die tijd was ik blij als ik even 3 minuten ongestoord kon douchen.
"Louistje"quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:03 schreef maily het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grad_Damen_(zanger) (pagina voor het laatst bewerkt 29 januari om 21.03 uur
Hij heeft twee zoons Heintje en Louistje met zijn (ex-)vrouw Daniëlle.
Louistje is net 18 geworden https://www.instagram.com/p/DThpVQejUe4/
Hier ziet ze er stukken minder florissant uitquote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:45 schreef Eightyone het volgende:
Nog niet bekend gemaakt, maar of het heel lang gaat duren is wel de vraag.
[ link | afbeelding ]
Óf ze was niet op de hoogte van die duistere praktijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:50 schreef vencodark het volgende:
Ohja bij Boulevard hadden ze het er al over, zijn dubieuze verleden/reputatie.
Ze heeft nogal haast om te trouwen omdat ze begin 40 is, die indruk kreeg ik. “Hallo, het werd tijd, ik ben al 41”!, of zoiets.
Anyway: niks verrassends. Het geld lonkt bij haar, anders ga je niet om met zulke figuren.
Uhu.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Óf ze was niet op de hoogte van die duistere praktijken.
Sylvia lijkt me niet het scherpste mes in de keukenlade.
Ik had ooit een buurtjochie dat zo heette,naar zijn vader Louis. Maar door hoe het uitgesproken werd en doordat zijn tweelingbroertje Lorenzo heette, heb ik lang gedacht dat hij Luigi heette.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |