abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2025 @ 14:45:07 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219449576
Paus zegt Zelensky dat hij hoopt op duurzame vrede in Oekraïne
© https://www.msn.com/nl-nl(...)57c4acee5c4d09d&ei=7

Aandachtige lezers,

In één woord: fantastisch en vrij hoopvol! Aldus welgemeende woorden van ons (partner :* en ikzelf) *) waaronder nog 'n aantal andere praktiserend rooms-katholieken uit de regio kort geleden. O-) Tevens een mooi gezicht dat paus Leo XIV en Zelensky elkaar een warme handdruk schenken. 14.gif13.gif

Sommigen waren zelfs bijna tot tranen geroerd! :) Wat u? Een prachtig en hoopvol goed voor Oost-Europa en mogelijk de rest van de wereld passeert mogelijk de revue uit hoofde van de Rooms-katholieke Kerk als belangrijke en voor velen geliefde geloofsstroming :s) :s) :s), waarvan óók wij belangrijk deel uitmaken binnen de organisatie en derhalve het evangelie vol trots mogen uitdragen. :7

Wat zal ik zeggen? *) Afgelopen zondag in meest religieuze sferen op een locatie te Haarlem O-) werd in het gulden licht van hoop op goede vorderingen :! en mogelijk duurzame vrede in het oorlogsgebied zogeheten meest Haerlemse grootmoeders cake aangesneden :Y) en samen met heerlijke cappuccino c_/ rondgedeeld in de nieuwe Bavo (RKK) aan de Leidsevaart! De goede woorden van deze vrij nieuwe paus snijden hopelijk voldoende hout, aldus uitgeproken woorden afgelopen zondag in de kerk. *)

Het een en ander kan sterk afhangen van eventuele concessies die Oekraïne kan doen, en nog 'n aantal overige koersen/besluiten welke het proces tot duurzame vrede duidelijk kunnen bespoedigen. *) En Rusland kan men immers niet uitsluiten van het geheel. :N Het zullen stappen moeten zijn die van beide kanten genomen dienen te worden, en zowel van het westen als Rusland onder auspiciën van de heer Poetin 8-) om nader tot elkaar te geraken. :7~

Maar goed, binnen religieuze kringen die verbonden en actief zijn in het bisdom Haarlem/Amsterdam, reageerde vrijwel eenieder met passend enthousiasme op de goede woorden van paus Leo. O-) Hoe de toekomst eruit gaat zien, we weten het allemaal nog niet :s) :s) :s), maar dat er spijkers met koppen geslagen moeten worden is zo langzamerhand wel duidelijk geworden na bijna 4 lange jaren, mij dunkt! *)

Wens u allen nog een mooie dag!

Scjvb

quote:
Artikel door ANP • 1u •

Paus zegt Zelensky dat hij hoopt op duurzame vrede in Oekraïne
© Copyright ANP 2025

ROME/VATICAANSTAD (ANP) - Paus Leo XIV hoopt dat de gesprekken over een einde aan de oorlog in Oekraïne leiden tot een duurzame vrede. Dat heeft hij volgens het Vaticaan tegen president Volodymyr Zelensky gezegd tijdens een audiëntie in de residentie van de paus, Castel Gandolfo. Zelensky is in Rome als onderdeel van een reeks gesprekken in Europa.

Zelensky en de paus hadden het volgens het Vaticaan onder meer over een einde aan de oorlog, de krijgsgevangenen en de terugkeer van Oekraïense kinderen die door Rusland zijn meegenomen. "Tijdens de warme gesprekken, die gericht waren op de oorlog in Oekraïne, heeft de Heilige Vader de noodzaak voor voortdurende dialoog benadrukt en zijn dringende wens uitgesproken dat de huidige diplomatieke initiatieven leiden tot een rechtvaardige en duurzame vrede", aldus het Vaticaan.

Zelensky is in Europa bezig met een reeks gesprekken. Hij probeert met een tegenvoorstel te komen voor het Amerikaanse vredesplan. De president spreekt later ook met de Italiaanse premier Giorgia Meloni.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:08:58 #2
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219449750
Zou ook wel raar zijn als de Paus hoopt op een langdurige bloedige oorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 09-12-2025 15:14:01 ]
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:11:45 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219449769
Amen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:12:42 #4
345631 Scjvb
pi_219449775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:08 schreef Zoddie het volgende:
Zo ook wel raar zijn als de Paus hoopt op een langdurige bloedige oorlog.
Zeker. Maar godzijdank is het juist andersom, en valt het misschien ook nog te rekenen onder één van de mooiere kerstgedachten voor dit jaar! ~:)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219449786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:08 schreef Zoddie het volgende:
Zo ook wel raar zijn als de Paus hoopt op een langdurige bloedige oorlog.
Er zijn veel gewone mensen die ook hopen op vrede, maar die halen het nieuws niet omdat ze de eretekens nooit konden kopen.
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:17:38 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219449800
:) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :') |:( :9~ *; :? O-) :Y :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ |:) <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :! :muziek: :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:17:49 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219449801
Gods zegen voor deze TS _O_

En laten wij bidden dat onze Heer de heer Poetin tot kalmte en mildheid kan brengen zodat de oorlog snel ten einde komt.
Uiteindelijk bestaan er geen slechte mensen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 9 december 2025 @ 16:18:30 #8
224960 highender
Travellin' Light
pi_219450121
Mooi dat ie dat hoopt.
pi_219450130
Nou, wat een schok. Ik maar denken dat hij een eeuwigdurende oorlog wenst voor de Oekraïne.
pi_219450136
De Paus hoopt serieus op vrede? Het was dus niet een lollig kutgeintje, waar het Vaticaan patent op heeft? Dat is goed nieuws, komt het vast goed.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 9 december 2025 @ 18:26:42 #12
345631 Scjvb
pi_219450692
Vergeet hierbij niet, beste reageerders, dat óók wij in de plaatselijke parochie te Haarlem hiervoor extra zullen bidden aankomende weken!
  dinsdag 9 december 2025 @ 18:31:04 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219450719
Is de paus al in Rusland geweest om Poetin te vertellen dat zijn gedrag niet zo bijbels is.

Volgens mij klopt betrokkene bij de verkeerde aan.

Jezus sprak de hypocrieten der aarde aan. Dat zou de paus als afgezant van God dan toch ook moeten doen zou je verwachten.
pi_219450771
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 december 2025 18:26 schreef Scjvb het volgende:
Vergeet hierbij niet, beste reageerders, dat óók wij in de plaatselijke parochie te Haarlem hiervoor extra zullen bidden aankomende weken!
Ondersteun Trump maar in je gebeden.
pi_219451982
Paus hoopt op duurzame vrede voor Oekraïne en een jochie van 7 voor de koude nachten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 9 december 2025 @ 20:47:54 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219452008
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 december 2025 18:26 schreef Scjvb het volgende:
Bij de eucharistieviering?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 9 december 2025 @ 20:49:16 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219452020
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 december 2025 20:45 schreef bijdehand het volgende:
Paus hoopt op duurzame vrede voor Oekraïne en een jochie van 7 voor de koude nachten.
Banwaardig dit.
Een van de grootste instituten van dit continent beschimpen 😡
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 20:54:57 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219452078
Gelukkig ga jij daar niet over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')