quote:
Op zaterdag 13 december 2025 08:52 schreef Clubsoda het volgende:[..]
Mooi gezegd, zo voelt het ook inderdaad. Er zijn altijd 100 redenen om zoiets niet te doen (drukfout!) maar ik merk ook dat ik dit nodig heb. Dan duurt het nog een jaar voordat de jongste naar school gaat en er dus ook weer wat uren komen waarin ik zelfstandig kan nadenken. Dit is een mooie overbrugging.
Ik voel ook de behoefte om @:vlindertje89 te vertellen dat alles geregeld op het vlak waar ons werk overlapt en dat ik je dat in januari even ga uitleggen
Haha, lief. Maar bij jou had ik ook als je dit niet had gezegd, me nul zorgen hierover gemaakt

Wat heerlijk een maand vrij

!
@Tele6 verstandig dat je stopt met die samenwerking. Als je niet achter wat ze willen doen staat, zeker niet je naam eraan verbinden!
@Sarabi, auw! Hoe is het vandaag?
Ik heb geen kerstboom. Ik ben allergisch voor echte

en plastic zouden de katten vast fantastisch vinden, en precies om die reden heb ik ook dat niet

. Als niet allergisch zou ik ook geen echte nemen overigens.
Ik loop de laatste weken behoorlijk op tandvlees qua energie. Half november wilde ik eigenlijk al een lang weekend vrij nemen omdat het wat te druk was geweest de weken ervoor, maar ging niet door ivm werk te druk. Toen had ik twee weken met ongeveer 5 nachten per week uren wakker liggen en was ik ook nog een paar dagen daarbinnen ziek. Een tweede poging tot lang weekend vrij lukte ook niet door te druk op werk. Sindsdien slapen gelukkig wel wat beter, maar nog steeds wel nacht of twee per week lang wakker of veel te vroeg wakker. Ook niet meer ziek, maar ook wel continu nog wel wat snot in holtes enzo, dus ook niet helemaal fit. Nog steeds druk op werk. Dus na weer een druk weekend vorige week (wel met leuke dingen) en weer slecht slapen, de lekkage zondagavond/maandag en 8-22 deur uit op dinsdag, was ik woensdag echt even helemaal op. Ben woensdag alleen naar een gastcollege geweest van mn vak en donderdag alleen psycholoog en heb ik de rest van beide dagen even heel rustig aan gedaan. Gister wel een lange dag, overdag uni, 18.10 thuis en 18.20 weer door naar eten met oudhuisgenoten. Dat was wel heel erg gezellig, uiteindelijk ook best laat thuis.
Psych eerste vraag nadat ik vertelde dat ik nog steeds moe was en erg toe aan vakantie, was of ik wel nog een beetje voor mezelf zorg. Nee dus. Moest er ook meteen bij huilen - niemand om me heen vraagt dat soort dingen, dus ik voelde me even heel erg gezien (in alle eerlijkheid ben ik bij haar ook wel eerlijker over hoe op tandvlees ik loop, dus dat is ook aan mezelf te wijten). Ik heb donderdagavond boerenkool voor mezelf gekookt, gisteravond is er heerlijk voor me gekookt en ik heb nu een pan opstaan voor zoete aardappel - wortel - pompoen - sinaasappelsap - gembersoep. Een portie voor straks en rest voor de vriezer. Vanavond maak ik chili met kidneybonen, vega gehakt, tomatenprut en ananas (

). Weer even beter voor mezelf zorgen. Waar ik wél heel blij mee ben, is dat pas vanaf de lekkage ik ook begon te merken dat ik weer wat onrustiger werd/meer veiligheidsgedrag wilde doen, en ook dan viel het nog best wel mee. Wat nu na weken op tandvlees lopen een 'low' was, was eigenlijk best wel goed te handelen. Ik heb maar heel weinig veiligheidsgedrag gedaan waar ik eerder vanaf was. De lekkage vond ik wel heel spannend ivm de stroomkabels, en ook nog wel spannender dan de buren bv, maar ik heb niet de hele avond in de schotten zitten turen en ik ben ook gewoon gaan slapen op normale tijd en heb ook daadwerkelijk prima geslapen. Deze 'low' was een tijdje geleden nog 'gewoon' de dagelijkse situatie ook als ik gewoon fit was. Dus dat geeft wel hoop

Ik heb gelukkig ook bijjjjna vakantie. Maandag werk ik nog een dag om dingen af te ronden. Dinsdagavond kijk ik even in een uurtje de open vragen van tentamen van mijn vak na, is voor mezelf ook fijner want ik maak die vraag maandag dus dan zit ik er zelf ook nog helemaal in en kost beoordelen minder tijd. Vrijdag heb ik dan een uurtje een onderzoeksafspraak online, waarvoor ik maandag al alle voorbereiding doe. Maar op die twee dingetjes na heb ik vanaf dinsdag vakantie, tm 4 januari
[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 13-12-2025 12:57:26 ]