abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219447205
Snap er geen drol van. Ik pleur alles erin, knal er zo’n tabletje in, zet hem op standje auto en zet hem aan. Maar iedere keer heb ik toch weer glazen die eruit komen met deze vage vlekken waardoor ik toch nog met de hand moet gaan afwassen. Ik heb meestal de wat goedkopere tabletten, maar ik heb ook een keertje de duurste genomen met zo’n geil rood balletje erin, hielp geen zak. Zelfde resultaat.

Waar komt dit door en kan ik wat doen om het te fixen?

Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 09:18:35 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219447273
Gebruik je glansspoelmiddel?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219447333
Glansspoelmiddel en zout bijgevuld?
-nee-
pi_219447342
Zout en glansspoelmiddel checken (ook of de machine dat daadwerkelijk gebruikt) en een hoge warmtestand

In welke regio woon je? Kan ook handig zijn ivm de waterhardheid
  dinsdag 9 december 2025 @ 09:32:25 #5
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_219447360
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 09:04 schreef Gobledygook het volgende:
Snap er geen drol van. Ik pleur alles erin, knal er zo’n tabletje in, zet hem op standje auto en zet hem aan. Maar iedere keer heb ik toch weer glazen die eruit komen met deze vage vlekken waardoor ik toch nog met de hand moet gaan afwassen. Ik heb meestal de wat goedkopere tabletten, maar ik heb ook een keertje de duurste genomen met zo’n geil rood balletje erin, hielp geen zak. Zelfde resultaat.

Waar komt dit door en kan ik wat doen om het te fixen?

[ afbeelding ]
90% van de was cyclus gebeurt tijdens de voorwas. Wat fabrikanten je niet vertellen is dat je eigenlijk 2 vakjes hebt voor middel. Een voor de voorwas, en een voor de hoofdwas. Die tabletten zijn gemaakt voor een gehele was cyclus. Daarom gooi je dus eigenlijk veel geld weg door tabletten te gebruiken (Omdat het vakje pas open gaat tijdens de hoofdwas)

De oplossing is vrij simpel, gebruik waspoeder in plaats van tabletten. En doe een beetje poeder in het vakje voor de voorwas, en een beetje poeder in het vakje voor de hoofdwas. En voila.. geen strepen meer. :)

(Lang verhaal kort > tabletten zijn 100% een scam en moet je niet gebruiken)

Voor een hele diepe en gedetailleerde uitleg (klik door naar ' Why I insist on powders' ):
Bekijk deze YouTube-video
Heerlijk, helder... Duval!
pi_219447606
Dat zijn watervlekken, dus meer glansspoelmiddel gebruiken
  dinsdag 9 december 2025 @ 10:20:11 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_219447651
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 09:32 schreef DuvalBrood het volgende:

[..]
90% van de was cyclus gebeurt tijdens de voorwas. Wat fabrikanten je niet vertellen is dat je eigenlijk 2 vakjes hebt voor middel. Een voor de voorwas, en een voor de hoofdwas. Die tabletten zijn gemaakt voor een gehele was cyclus. Daarom gooi je dus eigenlijk veel geld weg door tabletten te gebruiken (Omdat het vakje pas open gaat tijdens de hoofdwas)

De oplossing is vrij simpel, gebruik waspoeder in plaats van tabletten. En doe een beetje poeder in het vakje voor de voorwas, en een beetje poeder in het vakje voor de hoofdwas. En voila.. geen strepen meer. :)

Voor een hele diepe en gedetailleerde uitleg (klik door naar ' Why I insist on powders' ):
Nu ook hier al AI-bots? :{
  dinsdag 9 december 2025 @ 10:32:06 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219447730
quote:

[..]

Dit klinkt echt als onzin. Er zijn geen twee vakjes, dus hoezo poeder toevoegen voor voorwas en hoofdwas?

Ik hoor precies wanneer het vakje met de vaatwaspod open gaat en dat is een of twee minuten na de start.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 december 2025 @ 10:52:49 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_219447867
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit klinkt echt als onzin. Er zijn geen twee vakjes, dus hoezo poeder toevoegen voor voorwas en hoofdwas?

Ik hoor precies wanneer het vakje met de vaatwaspod open gaat en dat is een of twee minuten na de start.
Bijna elke vaatwasser heeft een extra vakje voor wasmiddel voor de voorwas. Staat ook gewoon in de handleiding:

(vaatwasser uit 2025)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 9 december 2025 @ 10:57:50 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219447922
Glansspoelmiddel is meestal NIET nodig aangezien dit al in je vaatwastablet zit verwerkt.

ik gebruik die van de lidl, en gebruik geen glansmiddel, en heb perfect blinkende glazen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 10:58:09 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_219447926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:52 schreef mstx het volgende:

[..]
Bijna elke vaatwasser heeft een extra vakje voor wasmiddel voor de voorwas. Staat ook gewoon in de handleiding:

[ afbeelding ]
(vaatwasser uit 2025)
'aan de binnenkant van de deur van het apparaat' lees ik niet als dat dat 'een extra vakje' is. Dat lees ik alsof je dat effectief gewoon in de vaatwasser zelf gooit.
  roze dinsdag 9 december 2025 @ 10:58:33 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219447928
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
'aan de binnenkant van de deur van het apparaat' lees ik niet als dat dat 'een extra vakje' is. Dat lees ik alsof je dat effectief gewoon in de vaatwasser zelf gooit.
Zo lees ik het ook inderdaad.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 11:00:19 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_219447943
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:58 schreef Ama het volgende:

[..]
Zo lees ik het ook inderdaad.
Op dat plaatje hierboven is B de plek waar je de vaatwastablet doet, en dan rechts dat ding met die sneeuwvlok erop is het vakje voor het glansspoelmiddel denk ik. Ik heb net hier even gekeken, ik heb dezelfde indeling, en ik heb geen ander beschikbaar vakje.

Maar de vaatwasser is uit 2022 dus misschien is dat op vaatwassers van daarna wel anders.
  dinsdag 9 december 2025 @ 11:02:17 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219447961
quote:

[..]

[ afbeelding ]
(vaatwasser uit 2025)
Op die tekening staat dus geen extra vakje.

De tekst vind ik dubieus.
  dinsdag 9 december 2025 @ 11:03:01 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219447966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Op dat plaatje hierboven is B de plek waar je de vaatwastablet doet, en dan rechts dat ding met die sneeuwvlok erop is het vakje voor het glansspoelmiddel denk ik. Ik heb net hier even gekeken, ik heb dezelfde indeling, en ik heb geen ander beschikbaar vakje.

Maar de vaatwasser is uit 2022 dus misschien is dat op vaatwassers van daarna wel anders.
Nieuwere vaatwasser hier. Geen extra vakje.
pi_219448186
Wij hebben een nieuwe vaatwasser en 1x op de eco stand de vaat gewassen, alles was wazig, ik kon alles gaan poetsen om die waas weg te krijgen. Dit is ook de laatste keer dat ik op eco was.
Pak ik een normaal programma is er niets aan de hand en ja zout en glansspoelmiddel was opgetopt.
pi_219448189
Gewoon met de hand afwassen. Veel beter
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_219448235
quote:

[..]

[ afbeelding ]
(vaatwasser uit 2025)
Dat is dan een groot vak voor je voor wasmiddel de gehele klep. :P
pi_219448244
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:57 schreef junkiesietze het volgende:
Glansspoelmiddel is meestal NIET nodig aangezien dit al in je vaatwastablet zit verwerkt.

ik gebruik die van de lidl, en gebruik geen glansmiddel, en heb perfect blinkende glazen.
Ik kan hier met tabletten niet zonder een beetje glansspoelmiddel, alleen bij die capsules van Sun(die verder slecht werken) en Dreft kan ik zonder. Maar omdat we een waterontharder hebben is de dosering van alles in die capsules te hoog, dus die capsules gebruik ik zelden. Tabletten breek ik doormidden en als onze monstervoorraad daarvan op is gaan we weer eens poeder en een iets hogere dosering glansspoelmiddel proberen.
pi_219450333
Ik woon in Zuid-Holland en ik heb geloof ik eens opgezocht wat de hardheid van het water hier is, op basis daarvan dacht ik geen zout nodig te hebben. Dus dat gebruik ik nooit.

Kan wel eens glansspoelmiddel of waspoeder proberen. Zal eens kijken
  dinsdag 9 december 2025 @ 17:43:41 #21
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_219450464
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:20 schreef Nobu het volgende:

[..]
Nu ook hier al AI-bots? :{
Een van de meest irritante en denigrerende dingen van online zijn tegenwoordig. Ik was al als troll actief op BBS'en met C64 toen jij waarschijnlijk nog een zaadje in de balzak van je vader was.

Sorry, maar een irritante reply verdient een irritante reply terug..

Ik kots op fucking AI en chatGPT shit.. maar ik zal nog een keertje moeite steken in een reply om iemand te helpen. Zak erin man.
  dinsdag 9 december 2025 @ 17:45:32 #22
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_219450474
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij hebt er niet van gehoord dus het is onzin. In de video wordt haarfijn uitgelegd hoe de voorwas cyclus compleet waardeloos wordt (met bewijs en fucking test resultaten) als je geen wasmiddel tijdens de voorwas gebruikt.

Dit is inderdaad niet van toepassing als je geen tweede voorwas vakje hebt.

Hey maar TS. Als jij nog meer geld wil weggooien aan nog meer producten, be my guest. :W
  dinsdag 9 december 2025 @ 17:48:09 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219450486
quote:

[..]

ik ken die kerel, die verkoopt doorgaans geen onzin.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')