abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219447772
1
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben bekend met toevalligheden, maar desondanks vind ik het creepy.

Technisch gezien kan het ook. Je telefoon of Apple Watch kan gesprekken opnemen en met AI kan men uitvogelen waar je in geïnteresseerd bent.

Het kan. Betekent niet dat het ook gebeurt, maar het kan.
Android telefoons doen al uploaden wat jij er mee doet, maar ik weet niet of dat ook voor gesprekken gebeurd. Het kan zijn, dat ze luisteren naar kernwoorden, maar heel diepgravend zal dat niet zijn (daar is je telefoon niet krachtig genoeg voor).
pi_219448227
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Zou lachen zijn als iedereen massaal Australië verlaat vanwege deze maatregel. En dat er alleen nog maar wat boomers overblijven.
Ah ja, ik zie 15 jarigen (of jonger) al alles bij elkaar rapen en verhuizen naar bv Europa.
pi_219448242
Iets wat de hele wereld zou moeten doen.
En dan vooral het handhaven daarvan.

Nu kun je nog dood leuk invullen dat je 40 bent ipv 15.
Geen enkele controle op. Komt door de privacy gekkies in Europa die alles blokkeren.

Hoe ziek is het niet dat de jeugd daar geen enkel leven heeft buiten sociale media? Dat ze niet weten wat ze moeten doen buiten TikTok.
Ziek...
pi_219448396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben bekend met toevalligheden, maar desondanks vind ik het creepy.

Technisch gezien kan het ook. Je telefoon of Apple Watch kan gesprekken opnemen en met AI kan men uitvogelen waar je in geïnteresseerd bent.

Het kan. Betekent niet dat het ook gebeurt, maar het kan.
Er was een rechtszaak over het opnemen/opslaan/analyseren van Amazons Alexa, maar kan me niet herinneren of dat gebeurde zonder dat de gebruiker dit (altijd) wist.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 10 december 2025 @ 16:52:42 #85
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219458336
Ook als je je als Austalische puber ouder voordoet, kan je door de mand vallen.

quote:
Maar zelfs op de telefoon van een ouder wordt het lastig, want Meta, het moederbedrijf van Instagram en Facebook, heeft al aangekondigd dat het accounts gaat verwijderen waarvan het algoritme te veel past bij kinderen onder de zestien jaar.
...6 7 en dat soort dingen.

https://www.trouw.nl/buit(...)teeds-hier~bf132c2a/
pi_219458375
Het is maar goed dat ik in het Nederlands post dan ;)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 11 december 2025 @ 13:45:10 #87
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219464654
quote:
SYDNEY, 11 dec (Reuters) - De Australische premier Anthony Albanese richtte zich donderdag op jongeren die zichzelf op sociale media paradeerden een dag nadat het wereldverbod op onder 16-jarigen van kracht werd, en zei dat de uitrol altijd hobbelig zou zijn maar uiteindelijk levens zou redden.
Een dag nadat de wet van kracht werd, met bipartijsteun van de grote politieke partijen en steun van ongeveer driekwart van de Australische ouders, werden de sociale mediafeeds van het land overspoeld met reacties van mensen die beweerden jonger dan 16 te zijn, waaronder één op het TikTok-account van de premier met de tekst: [b]"Ik ben er nog, wacht tot ik kan stemmen".[/b]
https://www.reuters.com/b(...)g-online-2025-12-11/

Wat is de wereld verandert jongens. Ik kom uit een tijd dat taboes doorbroken werden, vrijheden veroverd. Het enige wat telde is dat je leerde er mee om te gaan
Nu gaat er gejuich op uit de massa als er weer iets verboden wordt.
  donderdag 11 december 2025 @ 13:55:35 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219464736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat is de wereld verandert jongens. Ik kom uit een tijd dat taboes doorbroken werden, vrijheden veroverd. Het enige wat telde is dat je leerde er mee om te gaan
En als ze wat ouder zijn begrepen ze weer een beetje waarom 6 uur per dag op TikTok scrollen niet goed is voor iemand onder de 16 jaar.
  donderdag 11 december 2025 @ 13:59:51 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219464773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:55 schreef Momo het volgende:

[..]
En als ze wat ouder zijn begrepen ze weer een beetje waarom 6 uur per dag op TikTok scrollen niet goed is voor iemand onder de 16 jaar.
Ik vraag me dan af hoe dat werkt; Ik hoor dat kinderen van sportclub naar muziekles naar school gaan. Hoeveel tijd blijft er dan daadwerkelijk over?
  donderdag 11 december 2025 @ 14:05:45 #90
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219464824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

60's? 90's?
pi_219464888
Buiten het feit dat het een goede maatregel is vind ik de reacties dat het veelzeggend is als jongeren zich afvragen wat te doen zonder social media ook wel bijzonder wereldvreemd. Social Media is voor jongeren hun sociale leven. Kan je van vinden wat je wilt maar zij worden nu juist van hun sociale netwerk beroofd. Dat is een verandering die een hoop volwassenen overigens ook niet gemakkelijk aan zouden kunnen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219464892
Dit gaat 100% werken.

Stel we hadden zoiets als het darweb, tor
pi_219464896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:13 schreef Fok-it het volgende:
Social Media is voor jongeren hun sociale leven. Kan je van vinden wat je wilt maar zij worden nu juist van hun sociale netwerk beroofd.
Kan zijn, maar je kunt ook gewoon weer stimuleren dat kinderen elkaar op gaan zoeken om sociaal bezig te zijn. Deden we vroeger ook, toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219464911
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kan zijn, maar je kunt ook gewoon weer stimuleren dat kinderen elkaar op gaan zoeken om sociaal bezig te zijn. Deden we vroeger ook, toch?
Ja, maar je kan het niet meer met vroeger vergelijken. Dan onderschat je de impact die internet heeft gemaakt. Het wordt niet meer zoals in onze jeugd. Nooit meer.

Als wij vroeger thuis kwamen wilde we naar buiten omdat dat de plek was waar we connectie maakte met anderen. Als zij thuiskomen moeten ze online zijn om verbinding te zoeken

[ Bericht 11% gewijzigd door Fok-it op 11-12-2025 14:30:21 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219464956
Social Media moet ik overigens zeggen* Dat heeft wat betreft het sociale aspect nog meer invloed gehad dan internet an sich natuurlijk.

Je moet ook niet vergeten dat wij een tijd voor en na kennen. Dat is een enorm verschil. Jongeren staan bij hun geboorte soms al op Social Media. Hun eerste jaren worden massaal gedeeld, ze krijgen een iPad om spelenderwijs dingen te leren. Op school wordt een laptop vereis. En als ze thuis komen zien ze hun ouders er ook achter zitten, of achter hun telefoon. Natuurlijk niet bij iedereen maar dat is wel beetje de norm tegenwoordig.
pi_219465040
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:17 schreef Fok-it het volgende:
Als wij vroeger thuis kwamen wilde we naar buiten omdat dat de plek was waar we connectie maakte met anderen. Als zij thuiskomen moeten ze online zijn om verbinding te zoeken
Niet mee eens, ik ben in de jaren 90 ook opgegroeid met console gamen bijvoorbeeld (NES, SNES, N64, PlayStation) maar dat speelde je samen met je vriendjes en droeg ook bij aan sociale connectie. Wat is er mis met het opbellen van je vriendje om te komen spelen (binnen of buiten)? Lijkt wel of we dat vergeten zijn.
pi_219465163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
ik ben in de jaren 90 ook opgegroeid met console gamen bijvoorbeeld (NES, SNES, N64, PlayStation) maar dat speelde je samen met je vriendjes
Dat gebeurt nu nog steeds natuurlijk, alleen vaker online. Maar dan kan je je afvragen wanneer jij als kind samen met je vrienden wilde gamen de fiets had gepakt als je ook de mogelijkheid had om online samen met ze te kunnen gamen. Misschien had je dan alsnog liever de fiets gepakt om ze fysiek te kunnen zien, maar denk niet dat dat zo makkelijk is om aan voorbij te gaan. Als je de optie sowieso niet hebt is het toch makkelijker praten.
pi_219465173
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:05 schreef Fok-it het volgende:
Misschien had je dan alsnog liever de fiets gepakt om ze fysiek te kunnen zien, maar denk niet dat dat zo makkelijk is om aan voorbij te gaan. Als je de optie sowieso niet hebt is het toch makkelijker praten.
Dat is toch juist het effect van deze maatregel? Je neemt die optie weg, waardoor je kinderen (en ouders) dwingt hier anders mee om te gaan. Kan alleen maar positieve effecten hebben.
pi_219465204
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, maar je kan het niet meer met vroeger vergelijken. Dan onderschat je de impact die internet heeft gemaakt. Het wordt niet meer zoals in onze jeugd. Nooit meer.

Hier spelen ze dagelijks buiten, nu ook. Na school kopje thee en broodje, dan snel jas aan en vaak staan de vriendjes dan al aan de deur.

Het is er nog gewoon.
pi_219465214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is toch juist het effect van deze maatregel? Je neemt die optie weg, waardoor je kinderen (en ouders) dwingt hier anders mee om te gaan.
En daarom is het opzich ook een goede maatregel. Maar ik denk dat een hoop jongeren die overstap niet gaan kunnen maken. En ouders die vermogens ook niet hebben, waardoor een hoop jongeren wellicht nog meer in een isolement komen. En dan krijg je weer de 'oh wat een sneeuwvlok generatie' reacties.

Misschien erg doemdenkend maar ik denk dat het niet alleen een positieve kant op kan vallen.
pi_219465307
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hier spelen ze dagelijks buiten, nu ook. Na school kopje thee en broodje, dan snel jas aan en vaak staan de vriendjes dan al aan de deur.

Het is er nog gewoon.
Precies, je moet ook wel de wil hebben om dit (als ouder) te stimuleren. Het is niet zo dat er geen speeltuinen of voetbalveldjes meer zijn. En ook binnen: Lego is nog nooit zo populair geweest volgens mij en het aanbod in bordspellen is ongekend hoog. Er is zoveel meer dan de digitale wereld.
pi_219465613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Precies, je moet ook wel de wil hebben om dit (als ouder) te stimuleren. Het is niet zo dat er geen speeltuinen of voetbalveldjes meer zijn. En ook binnen: Lego is nog nooit zo populair geweest volgens mij en het aanbod in bordspellen is ongekend hoog. Er is zoveel meer dan de digitale wereld.
Puzzels idem.
  donderdag 11 december 2025 @ 17:00:22 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219465806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:05 schreef Eightyone het volgende:

[..]
60's? 90's?
Ja van de sixties tot de nineties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties