Gedwongen is nooit leuk natuurlijk, maar het is niet alsof de mensen in Moerdijk dit niet al jaren wisten.quote:Op maandag 22 december 2025 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zie liever een systeem met iets meer waarborg en rechtszekerheid. Gedwongen je huis uit hoort wat mij betreft niet in dat plaatje en als dat gebeurt dan met ruimhartige compensatie.
Dat kun je helemaal niet zo stellen. Sommige mensen hebben ook bedrijven (aan huis) en moeten nu noodgedwongen vertrekken naar een andere plaats waar mogelijk niet eens de mogelijkheid of vraag is naar wat ze verkopen. Hier moet gewoon dikke dikke compensatie voor komen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor Moerdijkers? die krijgen veel geld en kunnen daardoor alles wat ze willen.
ook dat zal zeer goed gecompenseerd worden , maak je geen zorgenquote:Op maandag 22 december 2025 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kun je helemaal niet zo stellen. Sommige mensen hebben ook bedrijven (aan huis) en moeten nu noodgedwongen vertrekken naar een andere plaats waar mogelijk niet eens de mogelijkheid of vraag is naar wat ze verkopen. Hier moet gewoon dikke dikke compensatie voor komen.
Dat gaat met 150% vies tegenvallen. Doordat Moerdijk al volledig is ingesloten door industrie liggen de huizenprijzen er niet erg hoog. Als je dan elders in de regio een vergelijkbaar huis moet kopen en daarbij ook nog eens rekening moet houden met reguliere kosten rond een verhuizing en gewoon een fatsoenlijke vergoeding voor de tijd die een "huizenjacht" op de huidige woningmarkt kost en met het overbieden, dan is die 150% al snel te weinig voor velen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kan gebeuren, zeker aangezien ze daar al naast een gigantisch industrieterrein zitten.
Leven opbouwen kan je overal, dat heet verhuizen en doen veel mensen regelmatig.
Je raakt eigendom kwijt, daar moet je vergoeding voor krijgen.
En een klein beetje emotionele vergoeding, is begrijpelijk.
Maar 150% is dan echt al veel en verdien je flink op.
Tja, als het op onteigenen aankomt, dan wordt het nogal juridisch met redelijk vastgestelde procedures. Dat kan je aangaan maar financieel is een minnelijke schikking veelal sneller en financieel niet ongunstiger. Het is dus maar waar je voor kiest…quote:Op maandag 22 december 2025 19:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer hier morgen de gemeente mij wil onteigenen tegen 150% van wat marktwaarde zou zijn kunnen ze mij ook me bochel naar beneden glijden.
Heb de boel op orde, ingericht zoals ik dat wil, de verbouwing en de keuken, badkamer etc. Leuke buurt en buren. Je kan me wat.
Geweldig, niet? Degene die de regels en procedures opstelt is dezelfde die onteigend, de overheid. Zet je vervolgens dat geld opzij om terwijl je zoekt komt de belastingdienst en belast fictief rendementquote:Op maandag 22 december 2025 19:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, als het op onteigenen aankomt, dan wordt het nogal juridisch met redelijk vastgestelde procedures. Dat kan je aangaan maar financieel is een minnelijke schikking veelal sneller en financieel niet ongunstiger. Het is dus maar waar je voor kiest…
In order to save the planet, we had to destroy Moerdijk. I love the argument of energy transitions in the eveningquote:Op maandag 22 december 2025 20:07 schreef Kottnauer het volgende:
Het klimaat warmt op. Dat bedreigt de aarde. Daarom moeten we energietransitie doen. Daarvoor is ruimte nodig. Daarom moet Moerdijk vernietigd worden. Om de aarde te redden. Dat kan gewoon niet anders.
Alweer eentje die interessant loopt te doen omdat hij meertalig is. Dit is een Nederlandtalig forum om het nieuws te bespreken plaats je meningen dus in het Nederlands.quote:Op maandag 22 december 2025 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In order to save the planet, we had to offer Moerdijk. I love the argument of energy transition in the evening
Deze bewaar ik ffquote:Op maandag 22 december 2025 20:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Alweer eentje die interessant loopt te doen omdat hij meertalig is. Dit is een Nederlandtalig forum om het nieuws te bespreken plaats je meningen dus in het Nederlands.
Als je maar stopt met het interessant doen, want ik zie het helemaal voor mij hoe jij loopt te gniffelen omdat de mensen niet kunnen reageren in de taal die jij wel beheerst.quote:
Daar draait het bij de overheid om, meer procedures, meer budget intern opmaken. De instantie die verantwoordelijk was voor het schadeloos stellen van de aardbevingsslachtoffers in Groningen had al meer dan de helft van het budget aan zichzelf uitgegeven voor de eerste slachtoffers schadeloos gesteld werdenquote:Op maandag 22 december 2025 20:44 schreef Harmankardon het volgende:
Geef die mensen 300%, scheelt tijd en uiteindelijk geld dat je anders aan procedures kwijt bent.
150% is dikke dikke compensatiequote:Op maandag 22 december 2025 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kun je helemaal niet zo stellen. Sommige mensen hebben ook bedrijven (aan huis) en moeten nu noodgedwongen vertrekken naar een andere plaats waar mogelijk niet eens de mogelijkheid of vraag is naar wat ze verkopen. Hier moet gewoon dikke dikke compensatie voor komen.
Oftewel ze mogen zeer blij zijn uit dat dorp weg te kunnen en dat met een grote zak geld.quote:Op maandag 22 december 2025 18:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat gaat met 150% vies tegenvallen. Doordat Moerdijk al volledig is ingesloten door industrie liggen de huizenprijzen er niet erg hoog. Als je dan elders in de regio een vergelijkbaar huis moet kopen en daarbij ook nog eens rekening moet houden met reguliere kosten rond een verhuizing en gewoon een fatsoenlijke vergoeding voor de tijd die een "huizenjacht" op de huidige woningmarkt kost en met het overbieden, dan is die 150% al snel te weinig voor velen.
Niet echt; sommige mensen hechten nog wel waarde aan haard en huis en de plaats waar ze geboren zijn.quote:Op maandag 22 december 2025 21:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oftewel ze mogen zeer blij zijn uit dat dorp weg te kunnen en dat met een grote zak geld.
Win win
Begin dan met die industrie daar alvast te ruimen. Kunnen de mensen blijven wonen en krijgen ze ook nog iets schonere lucht voor terug ook.quote:Op maandag 22 december 2025 20:07 schreef Kottnauer het volgende:
Het klimaat warmt op. Dat bedreigt de aarde. Daarom moeten we energietransitie doen. Daarvoor is ruimte nodig. Daarom moet Moerdijk vernietigd worden. Om de aarde te redden. Dat kan gewoon niet anders.
Lekker makkelijk lullen.quote:Op maandag 22 december 2025 21:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oftewel ze mogen zeer blij zijn uit dat dorp weg te kunnen en dat met een grote zak geld.
Win win
Nee dat is het niet, de huizenprijzen zijn daar gemiddeld lager doordat dit al langer in de lucht hangt.quote:Op maandag 22 december 2025 21:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
150% is dikke dikke compensatie
Al werkt dat ook twee kanten op. Veel mensen konden hun huidige woning dus ook goedkoper kopen dan elders (en ook nog eens met een opkoopgarantie van de gemeente als je er van af wilt maar dit lastig gaat)…quote:Op dinsdag 23 december 2025 09:06 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, de huizenprijzen zijn daar gemiddeld lager doordat dit al langer in de lucht hangt.
Als je 25 jaar niets aan je hut gedaan hebt wellicht. Als je afgelopen 10 jaar je alles verbouwd hebt zoals jij het wil hebben leg je er op toe.quote:Op maandag 22 december 2025 21:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
150% is dikke dikke compensatie
En dat iemand 50+ jaar enorme winst wil peuren uit jouw grond/huis/stress/ellende.quote:Op maandag 22 december 2025 14:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind 350% helemaal niet gek als je verplicht wordt om op te rotten, door keuzes waar je helemaal geen invloed op hebt gehad en wat de overheid beslist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |