abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2025 @ 15:57:27 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219416684
quote:
Netflix koopt filmstudio Warner Bros. en HBO Max voor 82,7 miljard dollar

Streamingdienst Netflix koopt film- en tv-studio Warner Bros. voor 82,7 miljard dollar (70 miljard euro). Het bedrijf krijgt daarmee ook streamingdienst HBO Max in handen. Dat maken de twee bedrijven vandaag bekend in een verklaring.

Met de overname wordt Netflix eigenaar van de film- en tv-studio's die onder meer verantwoordelijk zijn voor de Harry Potter- en The Lord of The Rings-filmreeks, de recente verfilmingen van Stephen Kings It en de Austin Powers-films. Ook de filmstudio van het superheldenuniversum DC (onder meer Superman en Batman) komt in handen van Netflix.

Daarnaast wordt Netflix eigenaar van een concurrent: streamingdienst HBO Max. De dienst is onder meer bekend van de populaire fantasyserie Game of Thrones en de dramaseries The White Lotus en Succession.
Netflix en HBO Max

Netflix is met 300 miljoen abonnees de grootste streamingdienst ter wereld. Het bedrijf begon zo'n vijftien jaar geleden zelf tv-series te produceren. Onder meer het politieke drama House of Cards, het kostuumdrama Bridgerton en de sci-fiserie Stranger Things werden grote hits.

Warner Bros. zegt dat Netflix-klanten door de overname toegang krijgen tot HBO-titels, maar het is onduidelijk hoe precies.

Het zou kunnen dat HBO als merk onderdeel wordt van Netflix, maar het is ook mogelijk dat Netflix en HBO als losse streamingdiensten naast elkaar blijven bestaan. Netflix vindt het te vroeg om daar iets over te zeggen, zegt het bestuur in een toelichting.

Daarnaast kunnen een aantal HBO-films en -series beschikbaar worden op Netflix. Netflix hint erop dat dit een voor de hand liggende mogelijkheid is, waarbij verschillende Netflix-abonnementen toegang geven tot meer of minder films en series die bij Warner Bros. vandaan komen.
'Filmstudio's blijven werken zoals nu'

Netflix benadrukt wel dat de filmstudio's van Warner Bros. blijven werken zoals ze nu doen. Dat betekent dat Warner Bros.-films nog steeds in de bioscoop worden uitgebracht.

Daarnaast blijven de Warner Bros.-filmstudio's ook films maken voor andere online diensten dan Netflix. Zo is Warner Bros. een van de producenten van de comedy-dramaserie Ted Lasso, die alleen te zien is op Apple TV+.

Als de overname doorgaat, is het een van de grootste ontwikkelingen in de wereld van film- en tv-streaming. De overname moet worden goedgekeurd door de Amerikaanse toezichthouder. Netflix verwacht dat het een jaar tot anderhalf jaar duurt voor de overname is afgerond.
Ben benieuwd of dit effect gaat hebben op een aantal series die nog lopen en een aantal bekende franchises. Zou er ook 1 abonnement overblijven voor HBO en Netflix?
  vrijdag 5 december 2025 @ 15:59:09 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219416695
:r :r :r
Want het wetboek ken ik ook
pi_219416699
Ik voorzie een abonnement a la 50 euro per maand voor titels van Netflix en HBO. Benieuwd wel wat ze gaan doen met sportstreaming. Zal wel tientje erbovenop worden haha gezellig.
  vrijdag 5 december 2025 @ 16:17:22 #4
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219416804
:')
pi_219416839
Ik betaal nu al 13 euro om 90 Day Fiancé enzo te kijken.
pi_219417212
Jammer
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:24:39 #7
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_219417797
Verschrikkelijk. Ik hoop dat er geen toestemming komt voor de fusie.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_219418992
Hbo is goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt, Netflix weer duur voor de bagger. Ik ben bang dat dit niet zo goed gaat doen voor de consument. Walgelijk ook van HBO om je aan zo'n bedrijf te verkopen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219419008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik voorzie een abonnement a la 50 euro per maand voor titels van Netflix en HBO. Benieuwd wel wat ze gaan doen met sportstreaming. Zal wel tientje erbovenop worden haha gezellig.
Dan download ik die teringzooi wel. Maar voor sport (UFC) heb ik HBO wel echt heel hard nodig. :(
pi_219419709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 19:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan download ik die teringzooi wel. Maar voor sport (UFC) heb ik HBO wel echt heel hard nodig. :(
Kuch iptv kuch ¤45 pj
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_219420236
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:14 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Kuch iptv kuch ¤45 pj
Per jaar betalen ipv maandelijks dus?
pi_219420371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Per jaar betalen ipv maandelijks dus?
Ja dan heb je alle ppv kanalen. Ziggo espn viaplay etc.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_219420501
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 21:11 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Ja dan heb je alle ppv kanalen. Ziggo espn viaplay etc.
Dat mag ook gewoon? Of is dat grijs gebied? Doe even een DM met link.
  VIVA vrijdag 5 december 2025 @ 21:29:11 #14
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219420507
Beter koopt Netflix alle streamingdiensten op, ben dan best bereid om 50 euro pm te lappen als ik dan ook alles kan zien
What lies behind makes no sense in my mind
  maandag 8 december 2025 @ 15:54:38 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')