abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2025 @ 13:01:25 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219415465
quote:
Nepagent geeft toe dat hij 80-jarige vrouw in Amsterdam om het leven bracht

De 21-jarige Oussama el G. heeft tijdens een pro forma-zitting toegegeven dat hij tijdens een beroving een 80-jarige vrouw uit Amsterdam om het leven heeft gebracht.

Hoewel de zaak nog niet inhoudelijk behandeld werd, waren veel familieleden van het slachtoffer aanwezig in de rechtszaal, schrijft stadsomroep AT5. De vrouw werd in augustus slachtoffer van een babbeltruc door nepagenten, waarbij ze werd beroofd en mishandeld in haar woning. Ze overleed ter plekke aan haar verwondingen.

Oussama el G. wordt onderzocht in het Pieter Baan Centrum, bleek vandaag. Op 4 februari is de volgende pro-formazitting.

Vijftig minuten
De vrouw werd voorafgaand aan haar dood vijftig minuten aan de lijn gehouden door een andere verdachte, de 23-jarige Benjamin H. Hij wordt verdacht van oplichting en gewelddadige diefstal met de dood tot gevolg. Hij zou haar wijs hebben gemaakt dat haar woning doelwit was van inbrekers en zei dat hij een medewerker stuurde om haar sloten te controleren.

H. is vermoedelijk nooit in de woning geweest. Hij stelt daarom dat hij niets met haar dood te maken heeft. "Ik heb ook de foto's van mevrouw Winkel zojuist gezien en daar krijg ik gewoon rillingen van", zei hij in de rechtszaal.

De andere verdachte, El G., wordt vervolgd voor gekwalificeerde doodslag, een vorm van doodslag die zwaarder kan worden bestraft. Volgens het Openbaar Ministerie heeft El G. de vrouw gedood om de diefstal te verbergen of te voorkomen dat ze werden betrapt.

Hij verklaarde dat hij haar niet wilde doden en het slachtoffer één keer heeft geslagen. "Ik heb mevrouw nooit iets willen aandoen, een babbeltruc eindigt nooit zo", las zijn advocaat voor. El G. zelf was niet aanwezig in de rechtszaal.

Nepagenten
Dit jaar heeft de politie ruim 500 mensen aangehouden die zich hebben voorgedaan als nepagent met het doel ouderen te beroven. In heel 2024 waren er 357 arrestaties, in 2023 127.

De daders werken vrijwel altijd volgens een vast stramien. Ouderen krijgen een brief of een telefoontje met de mededeling dat er in de buurt wordt ingebroken en dat ook hun spullen gevaar lopen. De daders bieden aan langs te komen om uit voorzorg de kostbare bezittingen van de ouderen 'in veiligheid te brengen'. Het gebeurt geregeld dat ze namen van echte agenten of een politie-uniform gebruiken.

https://nos.nl/artikel/25(...)-om-het-leven-bracht

https://www.at5.nl/artike(...)n-bleek-haar-laatste

Rechtszaak gestart, 4 februari gaan we verder.

quote:
Hij verklaarde dat hij haar niet wilde doden en het slachtoffer één keer heeft geslagen. "Ik heb mevrouw nooit iets willen aandoen, een babbeltruc eindigt nooit zo", las zijn advocaat voor. El G. zelf was niet aanwezig in de rechtszaal
oh oh nou dan is het goed Oussama
:')
pi_219415521
quote:
Oussama el G

Laf menselijk stuk afval. Beetje 80 jaar oude dames beroven en geld af willen trochelen. Pak iemand van je eigen soort.
En nog niet eens de ballen hebben om zelf je verklaring voor te lezen.

IND, mag deze zak ook mee op het vliegtuig?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219415554
Vraag me bij zoiets toch af wat die vrouw gestemd heeft in de jaren 80, 90, begin 2000.

Hoe dan ook RIP.
pi_219415556
Hier kan ik echt heel slecht tegen.
Dan ben je 80 jaar geworden, heel je leven zorgzaam voor anderen geweest, misschien nog wel genietend van je oude dag met familie en de leuke dingen die daarbij horen, en dan word je door dat stuk islamitisch ongedierte uit het leven geslagen voor wat geld.

En ik ben bang dat dit nog veel vaker gaat gebeuren de komende jaren. :{
  vrijdag 5 december 2025 @ 13:24:45 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219415615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:15 schreef ColorCartridge het volgende:
Hier kan ik echt heel slecht tegen.
Dan ben je 80 jaar geworden, heel je leven zorgzaam voor anderen geweest, misschien nog wel genietend van je oude dag met familie en de leuke dingen die daarbij horen, en dan word je door dat stuk islamitisch ongedierte uit het leven geslagen voor wat geld.

En ik ben bang dat dit nog veel vaker gaat gebeuren de komende jaren. :{
Zou het niet eens zozeer direct aan de islam willen koppelen. In de sloppen van de derde wereld gelden nu eenmaal andere wetten.

Zonder struikroversmentaliteit ben je er nergens.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 5 december 2025 @ 13:26:39 #6
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219415626
Hier was al een topic over toch?
pi_219415635
Doodschieten dat kkvolk

Enige dat helpt
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219415647
Ik kan me gewoon niet indenken wat een ontzettend treurige loser je moet zijn om een hoogbejaarde vrouw niet alleen te beroven, maar haar daarbij zelfs dood te slaan.

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat je het bedenkt dat je een hoogbejaarde vrouw beroofd als jongeman in de kracht van zijn leven , maar dat je bij zo'n broos omaatje zelfs nog dodelijk geweld moet gebruiken. Dan ben je echt een slappe treurige loser en ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat stuk stront ooit nog iets nuttigs gaat doen in zijn leven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219415674
Wat is zijn straf? 2 foeitjes en 4 nooit-meer-doennetjes?
  vrijdag 5 december 2025 @ 13:34:42 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219415676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:15 schreef Since2003 het volgende:
Vraag me bij zoiets toch af wat die vrouw gestemd heeft in de jaren 80, 90, begin 2000.

Hoe dan ook RIP.
Wat is dit toch altijd voor vraag? Al heeft ze "Jij bent welkom" zingend altijd kneiterlinks gestemd met als oogmerk zoveel mogelijk omvolking te veroorzaken, a) deze Oussama is hier geboren en getogen en b) niemand verdient het om dood geslagen te worden om een stem.
  vrijdag 5 december 2025 @ 13:38:40 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_219415701
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:34 schreef ach het volgende:
Wat is zijn straf? 2 foeitjes en 4 nooit-meer-doennetjes?
Het is tenslotte de schuld van de maatschappij dat deze klasse geen kans krijgt he.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_219415761
Tja, tragische en een te verwachten naam natuurlijk. Mensen hoeven immers maar één blik te werpen op de website van Opsporing Verzocht en iedereen kan zien dat vooral als het om deze vormen van criminaliteit gaat (beroving, fraude, oplichting waarbij soms met geweld) de daders stuk voor stuk een migratieachtergrond hebben. Dit zal dan wel de prachtige 'diversiteit' zijn waar sommigen het geregeld over hebben.

Ik zou wel ook benieuwd zijn hoeveel van de 500 nepagenten die in 2024 zijn aangehouden een migratieachtergrond hebben, maar die statistieken zullen we wel niet krijgen. Voorzichtige schatting: minstens 475.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219415773
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat is dit toch altijd voor vraag? Al heeft ze "Jij bent welkom" zingend altijd kneiterlinks gestemd met als oogmerk zoveel mogelijk omvolking te veroorzaken, a) deze Oussama is hier geboren en getogen en b) niemand verdient het om dood geslagen te worden om een stem.
Pardon, altijd?

Ik kan eerlijk gezegd een stuk minder medeleven kan opbrengen voor mensen die de huidige situatie mede mogelijk hebben gemaakt. Ten opzichte van iemand die hier altijd herhaaldelijk voor gewaarschuwd heeft. En nogmaals, ik weet het niet en ik vraag mij iets hardop af. En als je dat niet leuk vindt is dat toch écht jouw zorg.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:03:43 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219415876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:48 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Pardon, altijd?
Ja, zodra er iets met een immigrant en een vrouw is, dan is het al een jaar of 7 gemeengoed om te vragen wat ze gestemd heeft.
quote:
Ik kan eerlijk gezegd een stuk minder medeleven kan opbrengen voor mensen die de huidige situatie mede mogelijk hebben gemaakt. Ten opzichte van iemand die hier altijd herhaaldelijk voor gewaarschuwd heeft. En nogmaals, ik weet het niet en ik vraag mij iets hardop af. En als je dat niet leuk vindt is dat toch écht jouw zorg.
Hebben de mensen die op de partijen hebben gestemd die het huidige wanbeleid de afgelopen decennia hebben afgeleverd, dus niet de linkse partijen, wel recht op mededogen?
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:07:08 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219415901
Ik ben echt als de dood dat mijn ouders dit een keer overkomt :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:12:36 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219415951
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik kan me gewoon niet indenken wat een ontzettend treurige loser je moet zijn om een hoogbejaarde vrouw niet alleen te beroven, maar haar daarbij zelfs dood te slaan.

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat je het bedenkt dat je een hoogbejaarde vrouw beroofd als jongeman in de kracht van zijn leven , maar dat je bij zo'n broos omaatje zelfs nog dodelijk geweld moet gebruiken. Dan ben je echt een slappe treurige loser en ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat stuk stront ooit nog iets nuttigs gaat doen in zijn leven.
Inteelt, zwakbegaafd, geen empathie, kansloos.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:13:31 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219415962
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:07 schreef junkiesietze het volgende:
Ik ben echt als de dood dat mijn ouders dit een keer overkomt :r
Ja dit. En dan ben ik misschien ook wel als de dood waar mensen toe in staat zijn tegen zo'n dader. Niet dat diens lot mij veel boeit, maar de consequenties zijn dan minder mals dan voor zo'n vieze oplichter als ie gepakt wordt door de politie.

We hebben ooit een situatie gehad dat er een glazenwasser elke week bij mijn demente oma de maandelijkse kosten kwam halen. Die klootzak had maandenlang dat mensje geld lopen aftroggelen (en waste de ramen niet eens meer), echt zó harteloos en schaamteloos. Daar hebben we toen met veel moeite een oom naartoe gestuurd die zijn emotie wel de baas was want mijn vader en zijn broers wilden hem uit een raam tiefen.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:14:58 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219415974
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dit. En dan ben ik misschien ook wel als de dood waar mensen toe in staat zijn tegen zo'n dader. Niet dat diens lot mij veel boeit, maar de consequenties zijn dan minder mals dan voor zo'n vieze oplichter als ie gepakt wordt door de politie.

We hebben ooit een situatie gehad dat er een glazenwasser elke week bij mijn demente oma de maandelijkse kosten kwam halen. Die klootzak had maandenlang dat mensje geld lopen aftroggelen (en waste de ramen niet eens meer), echt zó harteloos en schaamteloos. Daar hebben we toen met veel moeite een oom naartoe gestuurd die zijn emotie wel de baas was want mijn vader en zijn broers wilden hem uit een raam tiefen.
Daar zou ik ook weinig moeite mee hebben, ja politie, hij viel zomaar van zijn ladder
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:22:43 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219416053
Ze moeten zo’n gast gewoon exemplarisch straffen, maar daar zijn ze te laf en te soft voor.
The End Times are wild
pi_219416152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:26 schreef Perox het volgende:
Hier was al een topic over toch?
NWS / Onderzoek naar dood van 80-jarige vrouw
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:51:30 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219416261
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Incest een laag iq. Hoogstwaarschijnlijk sociopathie. We mogen onze voorouders danken voor de afdankertjes die ze hebben geworven.
pi_219416275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, zodra er iets met een immigrant en een vrouw is, dan is het al een jaar of 7 gemeengoed om te vragen wat ze gestemd heeft.
[..]
Hebben de mensen die op de partijen hebben gestemd die het huidige wanbeleid de afgelopen decennia hebben afgeleverd, dus niet de linkse partijen, wel recht op mededogen?
Ik denk dat je even opnieuw moet gaan lezen voor je het topic ontspoort. Want er staat niet dat iemand geen recht heeft op mededogen.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:54:22 #23
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219416288
quote:

[..]

Wat is er mis met dat uit het raam tiefen? Verdient dit soort schorem beter? Of doel je op het feit dat daders in dit land beter beschermd worden dan mensen die het recht in eigen hand nemen?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:55:28 #24
396550 Richestorags
pi_219416300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:22 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten zo’n gast gewoon exemplarisch straffen, maar daar zijn ze te laf en te soft voor.
Dat is echt de enige taal die primitievelingen begrijpen.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:55:36 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219416303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:52 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ik denk dat je even opnieuw moet gaan lezen voor je het topic ontspoort. Want er staat niet dat iemand geen recht heeft op mededogen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:48 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Pardon, altijd?

Misschien zelf even beter lezen ;)
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:57:39 #26
396550 Richestorags
pi_219416329
quote:

[..]

Uiteindelijk maakt dat wel indruk...

Is het goed afgelopen? Als dat soort types zwakte ruikt zou die je oom nog slaan ook. "Waar bemoei jij je mee, wie ben jij dan".
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:58:10 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219416333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:54 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat is er mis met dat uit het raam tiefen? Verdient dit soort schorem beter? Of doel je op het feit dat daders in dit land beter beschermd worden dan mensen die het recht in eigen hand nemen?
Ja dat. En dat vind ik behoorlijk eng, dat dat soms de enige manier lijkt voor mensen om een rechtvaardige consequentie voor een dader te bewerkstelligen. Helemaal bij mensen die oudjes oplichten of erger gaat je bloed gewoon koken.

Ik ken nogal wal (oud-)politiemensen en die zijn stuk voor stuk geschokt door het totale gebrek aan empathie, fatsoen, medeleven richting de slachtoffers door de daders van dit soort oplichting. Maar begin je over hun oma, tante, moeder, dan draaien ze helemaal door.
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:59:04 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219416346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Uiteindelijk maakt dat wel indruk...

Is het goed afgelopen? Als dat soort types zwakte ruikt zou die je oom nog slaan ook. "Waar bemoei jij je mee, wie ben jij dan".
Het is goed afgelopen in de zin dat hij zich niet meer liet zien bij mijn oma, maar je weet niet waar zo'n stuk ongeluk verder nog zulke lijntjes heeft lopen. :r
pi_219416394
Het zijn ook altijd de Jantje's, Pietje's en Hendrikje's die de daders zijn he :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 5 december 2025 @ 15:04:22 #30
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219416402

quote:
Irene werd geboren op 10 mei 1945 als middelste kind in een gezin in Amsterdam-Noord. Haar ouders gaven haar, vlak na de bevrijding, bewust een naam die ‘vrede’ betekent. Ze groeide op in Bovenkerk, in Amstelveen. Haar vader werkte bij vliegtuigenfabriek Fokker. Haar moeder bleef in de jaren vijftig werkzaam in het onderwijs – uniek voor een getrouwde vrouw in die tijd.

Ook Irene zelf was gedreven. Ze droomde ervan geneeskunde te studeren, maar werd drie keer uitgeloot. Uiteindelijk werd ze laborant bij bloedbank Sanquin, waar ze ruim 35 jaar werkte en opklom tot hoofdanalist.

Volgens Theo Cuijpers, die meer dan twintig jaar met haar samenwerkte, was ze een betrokken collega. “Een echte Amsterdamse en vrij direct,” zegt hij. “Maar bovenal was ze aardig en sociaal. Als het met iemand niet goed ging, had zij dat als eerste door.”

Aidscrisis
In de jaren tachtig, tijdens de aidscrisis, werkte ze mee aan de ontwikkeling van testen om aidsbesmetting bij bloeddonoren op te sporen. Aan haar familie vertelde ze hoe ze op het lab nog met blote handen werkten en bloed via een pipet met de mond opzogen. Het was een bewogen tijd: er werd avondenlang doorgewerkt en de maatregelen op het lab werden verscherpt.

Als iets niet goed geregeld was of als ze onrecht ervoer, sprak Irene zich daarover uit – op straat, in de tram of online. “Ze was voor de duvel niet bang. Ze bestookte de gemeente Amsterdam met mails,” zegt nicht Sanne. “Laatst nog, met het feest op de Ring. Het was bedoeld voor Amsterdammers, maar veel Amsterdammers hadden geen kaartje. Daar was ze boos over.”

“Als ik ’s avonds thuiskom, zie ik overal licht branden behalve op de negende verdieping,” vertelt buurman Schreutelkamp. “Dat Irene zo zinloos uit het leven is gerukt, had nooit gemogen.”

Irene had nog jaren voor zich maar is door deze nietsnut/luchtopvulling zinloos het leven ontnomen :r
  vrijdag 5 december 2025 @ 15:08:02 #31
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_219416805
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 14:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Misschien zelf even beter lezen ;)
Jouw interpretatie staat gewoon haaks op wat daar werkelijk staat. Maar dat is dus gewoon jouw probleem. Dat schreef ik net ook al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')