Heeft meerdere oorzaken waaronder je er 1 benoemt. Verder geestdodend telefoon- en schermgebruik, achterlijke straatcultuur en immigratie. Daarnaast heb ik geen hoge pet op van het algemene basisonderwijs 👎👎quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet waar je op aanstuurt, maar het kloot niet. Het is de drang van Nederland diploma land om iedereen "hoger opgeleid" te hebben. Dat kan niet zonder het niveau te laten dalen.
Vergelijk eens een havo examen over een willekeurig vak van 2006 met die van nu.
Maar dat heeft dan weer helemaal niks met spreekvaardigheid (en ook niks met de basisschool) te maken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Vergelijk eens een havo examen over een willekeurig vak van 2006 met die van nu.
Wel met het niveau dat over de gehele linie daalt, het hangt met elkaar samen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar dat heeft dan weer helemaal niks met spreekvaardigheid (en ook niks met de basisschool) te maken.
Spelling trouwens ook niet.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel met het niveau dat over de gehele linie daalt, het hangt met elkaar samen.
Stukje "SoCiAl" mediaquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Primitieve holbewoner straatcultuur
@:wereldgozer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opleiding-/diploma-inflatie. Ik krijg HTS-ers elektrotechniek die geen tekening kunnen lezen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel met het niveau dat over de gehele linie daalt, het hangt met elkaar samen.
Dat is oprecht bizar.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Opleiding-/diploma-inflatie. Ik krijg HTS-ers elektrotechniek die geen tekening kunnen lezen.
Is dat onkunde of onzekerheid?quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Opleiding-/diploma-inflatie. Ik krijg HTS-ers elektrotechniek die geen tekening kunnen lezen.
Heb je die beschikbaar?quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet waar je op aanstuurt, maar het kloot niet. Het is de drang van Nederland diploma land om iedereen "hoger opgeleid" te hebben. Dat kan niet zonder het niveau te laten dalen.
Dit is een goudmijn! voor Fok!quote:"Ze kunnen hun gedachten en gevoelens moeilijk onder woorden brengen of hun mening geven. Bovendien is hun woordenschat beperkt, waardoor ze vaak dezelfde, korte antwoorden gaven."
Onkunde. Men behoort alle symbolen en notaties uit het hoofd te kennen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is dat onkunde of onzekerheid?
Geloof echt wel dat de opleidingen niet meer zijn zoals ze geweest zijn, maar geen tekening lezen?
Ik denk dat veel hier een te hoge pet van zichzelf op hebben. Moet je voor de gein eens opzoek gaan naar een discussie programma uit de jaren '80 met jeugd. Er kwam weinig zinnigs uit hoorquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik geloof niet dat mensen dommer worden, ik denk dat internet/sociale media het gewoon zichtbaarder hebben gemaakt en men er mee te koop loopt.
Austisten, bedoel je?quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is een goudmijn! voor Fok!
Fok! heeft weer toekomst![]()
We zouden het moeten verbieden! Agenten op huisbezoek die strak gaan handhaven dat ...quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:04 schreef Akkerdjie het volgende:
Valt me nog mee een kwart van de leerlingen spreekt geen standaardnederlands thuis.
Ook vraag ik me af of er clusters zijn met slechtere scores en wat de opbouw van leerlingen is. Lijkt me nuttig om te weten als je dit effectief wilt verbeteren.
https://www.onderwijsinsp(...)aardigheid/thuistaal
Er zijn hier toch juist te weinig juffen en teveel docenten? Docenten die ook nog eens veel meer grotere behulpzame vrienden hebben dan de juffen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:10 schreef Since2003 het volgende:
Heeft vast niet met het overschot aan juffen en gebrek aan goede meesters te maken. Nederlands onderwijs zuigt.
Maar de muziek was beterquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat veel hier een te hoge pet van zichzelf op hebben. Moet je voor de gein eens opzoek gaan naar een discussie programma uit de jaren '80 met jeugd. Er kwam weinig zinnigs uit hoor
*spel- en/of taalfoutenquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is schrikbarend hoe hard het algemene niveau achteruit holt. Ik krijg soms mails of zelfs nog post met tenenkrommende spel en of taalfouten en die komen niet van de stagiair af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |