abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219408191
Na de vrijspraak van Marco Borsato vandaag moet ik concluderen dat er relatief veel mannen blij zijn, al dan niet terecht.

Ondanks de seksuele gesprekken tussen Marco Borsato en het minderjarig meisje, kon er niet direct bewezen worden dat Marco Borsato ontucht had gepleegd. En is hij onschuldig.

De vraag die desondanks al een tijd blijft hangen in de maatschappij: Is het een mannen probleem of migranten probleem? Zo lees ik vaak dat vrouwen niet serieus worden genomen bij de politie na aanranding/verkrachting. Soms omdat de politie geen tijd heeft, soms omdat ze denken dat de dader een man is (zonder migratieachtergrond).

Anderzijds. De moord en verkrachting op Lisa door asielzoeker Jude wordt nog vaak aangehaald. Vaker dan de moord en verkrachting op Anne Faber. Die door Michael P die vast zat voor verkrachting werd verkracht en vermoord.

Wat denken jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Adonis.Nieuwbouw op 04-12-2025 15:56:06 ]
pi_219408238
pi_219408240
Wat heb ik zitten lezen joh. :')
pi_219408247
Jij ziet de zaak Borsato en vraagt jezelf af, of we een mannen of migranten probleem hebben?

Alsof die 2 niet naast elkaar kunnen bestaan?
Of dat het beide geen probleem van de hele groep is, maar dat het over individuen gaat?

Ik zal je vertellen er zijn migranten die verkrachten, er zijn mannen die verkrachten. Maar er zijn ook migranten die niet verkrachten, en ook mannen die het niet doen.
Het "probleem" zit bij de individuele dader, en die moet ervoor verantwoordelijk worden gehouden. Aan Borsato kan de rest van de mannen niets doen. Aan Jude kunnen andere migranten ook niets doen.
  donderdag 4 december 2025 @ 15:48:01 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219408250
Dat er mannen zijn is een gegeven, een feit. Dat er migranten (mannen) zijn een keuze
The End Times are wild
pi_219408258
Vergeet Marianne Vaatstra niet. Pim Fortuyn schreef in Elsevier (1999) letterlijk:

"Een keel doorsnijden, dat is iets wat een Fries niet doet. In het dorp gingen onmiddellijk geruchten dat het een buitenlander moest betreffen, uit een andere cultuur, en ja, die woonden in het asielzoekerscentrum buiten het dorp. Een redelijke gedachte."

Het bleek in 2012 dus wel degelijk een blanke Fries te zijn geweest.

Zoals zo vaak gebeuren dit soort misdrijven door bekenden uit de eigen omgeving. Niet door vreemden, met vreemden als slachtoffer.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219408261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef LXIV het volgende:
Dat er mannen zijn is een gegeven, een feit. Dat er migranten (mannen) zijn een keuze
Dit is feitelijk juist.
Bedoel je hiermee dat mannen per definitie slecht zijn, en we ze daarom niet binnen moeten laten? En de mannen die er reeds zijn, kunnen we helaas niks aan doen. Die zijn er immers al?
pi_219408263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:47 schreef koemleit het volgende:
Alsof die 2 niet naast elkaar kunnen bestaan?
Of dat het beide geen probleem van de hele groep is, maar dat het over individuen gaat?

Goed punt.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef LXIV het volgende:
Waarom zou je alle mannen niet kunnen deporteren?
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals zo vaak gebeuren dit soort misdrijven door bekenden uit de eigen omgeving. Niet door vreemden, met vreemden als slachtoffer.
Correct. Ik ben benieuwd of Fortuyn zijn ongelijk zou durven toe te geven als hij nog leefde. Anders dan een Baudet of Wilders.
pi_219408264
Ik heb in het dagelijks leven evenveel of meer last van mannen zonder migratieachtergrond maar dat mag je als vrouw niet benoemen hier op fok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 15:52:31 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219408271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:40 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:

Wat denken jullie?
Ik denk dat je gewoon weer een nieuw accountje hebt aangemaakt, en daarmee probeert edgy te zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 15:53:15 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219408277
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:51 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb in het dagelijks leven evenveel of meer last van mannen zonder migratieachtergrond maar dat mag je als vrouw niet benoemen hier op fok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mag je wel degelijk benoemen, want waar je last van hebt zijn 'mannen'. Niet 'mannen met een specifiek achtergrondje'.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 4 december 2025 @ 15:54:43 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219408280
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:51 schreef Aberkullie het volgende:

SPOILER
Zonder mannen zat je nu in de koude voor een hutje van riet en poep op een plantenwortel te kauwen. Dat mag ook wel eens gezegd worden
The End Times are wild
pi_219408282

Mannen en migranten probleem
pi_219408283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat mag je wel degelijk benoemen, want waar je last van hebt zijn 'mannen'. Niet 'mannen met een specifiek achtergrondje'.
Kom daar maar mee aan in het zoveelste topic dat weer is gekaapt om op migranten te kankeren.
pi_219408284
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zonder mannen zat je nu in de koude voor een hutje van riet en poep op een plantenwortel te kauwen. Dat mag ook wel eens gezegd worden
En zonder vrouw bestond jij niet dus wat zeg jij
pi_219408287
Maar ik weet niet of Chris Jude nog een comeback kan maken in de muziek, die gaat echt voor langere tijd de bajes in denk ik
pi_219408298
Zelfs als man heb ik last van mannen.
pi_219408299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zij het mannen? Of zijn het mensen? Je hebt nooit last van vrouwen?

Ik probeer op geen enkele manier iets goed te praten, maar ik vind het ridicuul om iemand in een groep te plaatsen. Migrant/man/vrouw/trans whatever. Want als je dat doet, betrek je er altijd mensen bij die er niks mee te maken hebben.
pi_219408307
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:58 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zij het mannen? Of zijn het mensen? Je hebt nooit last van vrouwen?

Ik probeer op geen enkele manier iets goed te praten, maar ik vind het ridicuul om iemand in een groep te plaatsen. Migrant/man/vrouw/trans whatever. Want als je dat doet, betrek je er altijd mensen bij die er niks mee te maken hebben.
Kan. Dan zou je het moeten specificeren als bijv een criminelen probleem, net zoals we doen met hooligans. Al wordt er vaak gesproken over Feyenoord supporters of Ajax supporters als er iets gebeurt bij die clubs.
pi_219408329
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:00 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:

[..]
Kan. Dan zou je het moeten specificeren als bijv een criminelen probleem, net zoals we doen met hooligans. Al wordt er vaak gesproken over Feyenoord supporters of Ajax supporters als er iets gebeurt bij die clubs.
Dan zijn het idd de hooligans. Van de 50.000 die bij ajax-groningen zaten, had 98 procent geen kwaad in de zin.
  donderdag 4 december 2025 @ 16:03:20 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219408333
quote:

[..]
8)7
Het is beroerd met je gesteld als je dat écht gelooft...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219408349
quote:

[..]
Sterker nog! Zonder mannen zou de mensheid niet bestaan.

(Dit is wel echt waar, zonder vrouwen trouwens ook niet).
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 16:06:23 #23
18653 crew  D.
pi_219408350
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:40 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:

Wat denken jullie?
Ik denk dat als je hiervoor een account hebt aangemaakt je idd kunt spreken van een 'man en probleem' :Y
  Spellchecker donderdag 4 december 2025 @ 16:09:23 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219408371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:06 schreef D. het volgende:

[..]
Ik denk dat als je hiervoor een account hebt aangemaakt je idd kunt spreken van een 'man en probleem' :Y
_O- _O_
pi_219408379
Zulke problemen aan een bevolkingsgroep ophangen is nogal kortzichtig.

Je lost er ook geen donder mee op. Sterker nog, echte problemen blijven zo onderbelicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')