abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219396160
quote:
‘The Chinese will not pause’: Volvo and Polestar bosses urge EU to stick to 2035 petrol car ban
Exclusive: Swedish carmakers push to retain target as Germany lobbies to help its own industry by softening cutoff date
Lisa O’Carroll in Gothenburg | Tue 2 Dec 2025 01.00 EST

‘The Chinese will not pause’: Volvo and Polestar bosses urge EU to stick to 2035 petrol car ban
Exclusive: Swedish carmakers push to retain target as Germany lobbies to help its own industry by softening cutoff date

As the battle lines harden amid Germany’s intensifying pressure on the European Commission to scrap the 2035 ban on production of new petrol and diesel cars, two Swedish car companies, Volvo and Polestar, are leading the campaign to persuade Brussels to stick to the date.

They argue such a move is a desperate attempt to paper over the cracks in the German car industry, adding that it will not just prolong take up of electric vehicles but inadvertently hand the advantage to China.

“Pausing 2035 is just a bad, bad idea. I have no other words for that,” says German-born Michael Lohscheller, the chief executive of Polestar, Europe’s only all-electric car manufacturer.

“If Europe doesn’t take the lead in this transformation, be rest assured, other countries will do it for us.”

As the battle lines harden amid Germany’s intensifying pressure on the European Commission to scrap the 2035 ban on production of new petrol and diesel cars, two Swedish car companies, Volvo and Polestar, are leading the campaign to persuade Brussels to stick to the date.

They argue such a move is a desperate attempt to paper over the cracks in the German car industry, adding that it will not just prolong take up of electric vehicles but inadvertently hand the advantage to China.

“Pausing 2035 is just a bad, bad idea. I have no other words for that,” says German-born Michael Lohscheller, the chief executive of Polestar, Europe’s only all-electric car manufacturer.

“If Europe doesn’t take the lead in this transformation, be rest assured, other countries will do it for us.”

The German chancellor, Friedrich Merz, has called on the European Commission president, Ursula von der Leyen, to soften the 2035 cutoff date. He has asked her to permit the manufacture of new hybrid and highly efficient combustion engine cars beyond 2035 as consumers are still hesitant to buy EVs.
meer: https://www.theguardian.c(...)l-car-sweden-germany

dit is toch wel extreem gênant voor de EU. de EU zelf heeft zich jarenlang geprofileerd als de kampioen van groen.

en nu zeggen, nou ho even :{w wacht even op ons ja - de chinezen zijn zo van 'doei, zie je later' (volvo en polestar zijn in chinese handen)
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:54:26 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219396176
Beter bemoeien die Chinezen zich met hun eigen zaken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:56:02 #3
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219396186
"He has asked her to permit the manufacture of new hybrid and highly efficient combustion engine cars"

Ah, dus zeg maar uitfasering van fossiele brandstof door technologische vooruitgang in plaats van abrupte ban?

Wie komt er op?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:56:59 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219396196
We moeten alles uit China boycotten. Alles. Zelfs de grenzen dicht voor die engerds.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219396232
China is de drijvende kracht achter de oorlog op het Europese continent. Echt onbegrijpelijk dat de EU zo'n slappe houding inneemt tegen dat vijandige regime.
pi_219396250
Nou ja ik wil heel graag groen zijn, gezonden lucht, de vervuiler betaalt, duurzaamheid en recht is alles. Je kent het wel, extreemlinks. Dit heeft een enorm prijskaartje en ik erken het. Europa had vroeger iets te vertellen, maar tegenwoordig is dat steeds minder. Amerika was een bondgenoot alleen Amerika first mot ons niet, Rusland is in woord en fysiek agressief en China heeft ons bij de ballen. We prijzen onszelf uit de markt en we zijn hopeloos naief.

Zonder China kunnen wij niks. China heeft alle grondstoffen in handen en China gaat haar macht langzaamaan meer gebruiken. We hadden vroeger Amerika maar Trump is net zo, alles draait om geld en macht. De CEO’s uit de OP hebben vrees ik gelijk. Een nobel streven om groen te zijn of te streven naar gelijkheid en vrijheid, maar over niet al te lange tijd zijn wij de grootste sukkel van de klas en zitten we zonder lunch. We moeten sterker worden en accepteren dat dit wat kost.

Voor wie pessimistischer wil worden. Europarlementarier Bart Groothuis vanmorgen bij Sven Kockelman op radio 1 over China en grondstoffen —-> https://www.nporadio1.nl/(...)ina-is-op-oorlogspad
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:09:18 #7
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219396260
‘Zweedse automakers’

Volgens mij heeft de redacteur onder een steen gelegen want volvo is al sinds ?2013? Chinees. Polestar is ook niet Zweeds. Het zweedse van die auto’s is de historie en wat window dressing.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219396293
Anti EU-topics van TS _O_
pi_219396353
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:09 schreef embedguy het volgende:
‘Zweedse automakers’

Volgens mij heeft de redacteur onder een steen gelegen want volvo is al sinds ?2013? Chinees. Polestar is ook niet Zweeds. Het zweedse van die auto’s is de historie en wat window dressing.
Volvo is net zo Zweeds als dat Lynk&Co dat is.

Beide vallen onder Geely.

Het mooiste is nog dat een keer iemand over mijn Lynk&Co 01 zei wat een chinese rotzooi en hijzelf een Volvo XC40 reed.

Die auto's staan nota bene op exact hetzelfde platform. :') _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:28:54 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219396384
Als je dit 5-10 jaar geleden had gewezen op deze risico's die nu werkelijkheid worden dan werd je uitgemaakt voor mongool/extreemrechts/fascist/ontkenner/geborneerd/primaat, etc etc.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219396447
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Het mooiste is nog dat een keer iemand over mijn Lynk&Co 01 zei wat een chinese rotzooi en hijzelf een Volvo XC40 reed.

Heb jij blauwe velgen?
Vakman pur sang
pi_219396538
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
We moeten alles uit China boycotten. Alles. Zelfs de grenzen dicht voor die engerds.
Dan kun je energietransitie ook de vuilbak inwerpen aangezien alle zelfzame aarde-stoffen daar zowat vandaan komen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219396544
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb jij blauwe velgen?
Er zitten 2 blauwe stukken in elke velg ja. Die moet ik nog zwart spuiten.

Die domme felblauwe strepen langs het dak en voorkant heb ik meteen daags nadat ik hem kocht zwart laten wrappen.

:)
vosss is de naam,
pi_219396552
En die velgen spuiten ben ik nog niet aan toe gekomen ivm oog problemen zegmaar.
Dat staat als dat achter de rug is bovenaan mijn lijstje. :)
vosss is de naam,
pi_219396572
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:28 schreef phpmystyle het volgende:
Als je dit 5-10 jaar geleden had gewezen op deze risico's die nu werkelijkheid worden dan werd je uitgemaakt voor mongool/extreemrechts/fascist/ontkenner/geborneerd/primaat, etc etc.
Je vergeet nog wappie en antivaxxer. :P
vosss is de naam,
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:46:59 #16
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219396582
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Whaha, faal.

Het window dressen van Geely werkt goed, dat zie je maar weer. Ik ben benieuwd hoeveel zweedse mensen ze nog meer kunnen ontslaan voordat die facade afbrokkelt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219396619
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Er zitten 2 blauwe stukken in elke velg ja. Die moet ik nog zwart spuiten.

Die domme felblauwe strepen langs het dak en voorkant heb ik meteen daags nadat ik hem kocht zwart laten wrappen.

:)
Wrappie
Vakman pur sang
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:51:36 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219396633
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:45 schreef vosss het volgende:

[..]
Je vergeet nog wappie en antivaxxer. :P
Ja dat ook.
En alles waar doorgerekend door experts.
En maar afvragen waarom sommige delen van de wetenschap niet meer vertrouwd wordt :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')