quote:Afgelopen zomer konden slachtoffers van stalking zich aanmelden voor het nieuwe programma van Thijs Zeeman. De misdaadjournalist gaat voor ze aan het werk: hij spreekt de daders aan op hun onacceptabele gedrag.
Het eerste programma van Thijs Zeeman voor RTL 5 ligt in het verlengde van zijn werk voor SBS 6. In Zeeman confronteert: Stalkers gaat hij verder op de weg van Gestalkt: hij spreekt daders aan op hun onacceptabele gedrag. Slachtoffers van stalking - op relationeel gebied, maar ook in de werksfeer - meldden zich deze zomer bij de misdaadjournalist.
Nico van den Dries
Privédetective Nico van den Dries staat hem weer bij. Ook buiten het programma om heeft zijn detectivebureau Strongwood veel stalkingzaken. Hij krijgt veel ‘emotionele hulpkreten’ binnen, zegt hij op zijn site. “Het lijkt elk jaar erger en erger te worden.” En de politie dan? “Die doet echt zijn best, maar kan vaak gewoon niet veel.” Zeeman: “Deze problematiek moet nog hoger op de politieke agenda staan.”
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:05 schreef W00fer het volgende:
[..]
Hij gebruikt een ICT systeem genaamd Kruimel, wat de wijk en straat achter een mailadres kan vinden. Dat lijkt me serieuze bullshit, of echt heel vergaand voor een particulier recherchebureau.
Soms is dat (denk ik) bewust zodat de verdenking niet op jezelf valt (wetende dat jij wel normaal kan schrijven en de gestalkte persoon dat ook weet). En soms is het omdat het een zwakzinnige is ja.quote:Op donderdag 4 december 2025 03:01 schreef Niels_ het volgende:
Het valt me bij die stalkers op dat ze in hun berichten (vrijwel) altijd echt DRAMATISCH Nederlands schrijven. En dan bedoel ik niet een simpele dt of 'hun hebben'-fout of zo, maar écht alsof ze de allerallerallerallerergste vorm van dyslexie hebben.
Die laatste, die ex van Verron had wel degelijk een goede vocabulaire, maar verkoos volgens mij expres om zo te schrijven. En in de nieuwste aflevering is het iemand met een verstandelijke beperking.quote:Op donderdag 4 december 2025 03:01 schreef Niels_ het volgende:
Het valt me bij die stalkers op dat ze in hun berichten (vrijwel) altijd echt DRAMATISCH Nederlands schrijven. En dan bedoel ik niet een simpele dt of 'hun hebben'-fout of zo, maar écht alsof ze de allerallerallerallerergste vorm van dyslexie hebben.
Nieuw programma: Recht Door Zeemanquote:Op maandag 15 december 2025 20:38 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Is er geen aflevering vandaag?
Zeeman doet tegenwoordig nog maar 6 afleveringen per seizoen.quote:Op maandag 15 december 2025 20:38 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Is er geen aflevering vandaag?
Hopelijk heeft hij niks gedaan bij dat kind.quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:20 schreef StephanL het volgende:
Ook nog je kind aan hem vertrouwen. Bizar
Politie dankt Zeeman alsof hij "ook wat heeft bijgedragen"quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Politie: "Waarschijnlijk is ze het gewoon zelf."
Ook de politie: "Bedankt voor dit uitermate diepe onderzoek!"
Nou dat,de grond werd echt onder haar voeten weggeslagen. Haar wereld stortte in. Ik had gewoon medelijden met haar.quote:Op woensdag 6 mei 2026 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een ontzettende zielige meid...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Ook het eerste waar ik aan dacht gezien zijn vunzige teksten naar haar.quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hopelijk heeft hij niks gedaan bij dat kind.
Ach Shirley toch.... Sneu voor dat meske
Is een kwestie van vertrouwen en als dat er eenmaal is dan sluit je die mogelijkheid uit.quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:15 schreef koemleit het volgende:
ontzettend sneu voor deze meid.
Maar zou het ook niet zo zijn dat ze het voor zichzelf niet wilde geloven? En die vader ook niet?
Ik denk dat 95% van de bevolking in deze situatie zonder Zeeman de link ook wel had kunnen leggen.
Eentje is van Videoland gehaald. Die vrouw kwam volgens mij uit de omgeving Venlo en was het ook zelf. Later is zij strafrechtelijk veroordeeld.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:15 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ook het eerste waar ik aan dacht gezien zijn vunzige teksten naar haar.Vond het wel erg vreemd dat ze het niet eerder door had dat het die vriend betrof. Ze vertelde zélf dat als ze bij hem was de teksten opeens ophielden. Wat moet je met die kale dikke vent schreef hij over zichzelf, zwaar gestoord die gast.
![]()
Wel mooi dat ze in deze uitzending de dader te pakken hebben kunnen nemen. Zélfs haar vader was verrast terwijl hij er zo zeker van was dat hij het nooit zou kunnen zijn. Dus waren ze beiden erg naiëf geweest.![]()
Heb wel eens een uitzending gezien waarbij de dader de dame zélf betrof, dat was nog eens schrikken. Lopen veel idioten rond.
Heel sneu inderdaad. Een compleet gebroken persoon als je haar zo ziet. Hopelijk krijgt ze professionele hulp.quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:15 schreef koemleit het volgende:
ontzettend sneu voor deze meid.
Maar zou het ook niet zo zijn dat ze het voor zichzelf niet wilde geloven? En die vader ook niet?
Ik denk dat 95% van de bevolking in deze situatie zonder Zeeman de link ook wel had kunnen leggen.
Aah, het was dus een pilot.quote:Op dinsdag 30 december 2025 01:09 schreef W00fer het volgende:
Het grappige is dat Zeeman letterlijk 1 aflevering had met "Recht door Zeeman" maar het niet eens meer gepland staat de komende tijd. Ik snap ook niet dat de aanmeldpagina voor het programma weer naar de Stalkers inzendingen verwijst. Dan breng je een programma primetime op tv en is de aanmelding zo beroerd geregeld.
De art direction was nog wel zo mooi:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |