quote:Enschede stopt met plastic-inzameling bij flats, in meeste containers zit ook ander afval
Flatbewoners in Enschede hoeven straks plastic en blik niet meer te scheiden. Tussen alle plastic zit te veel andere rommel, het scheiden is mislukt. De oranje boven- en ondergrondse containers gaan verdwijnen.
...
En dan de kosten voor de Enschedeėrs. Woon je in een flat dan dreigen die kosten fors op te lopen. Als je plastic bij het restafval gooit, moet je dat restafval vaker wegbrengen. En elke keer als je de ondergrondse container met je pasje opent, betaal je.
Is dat bij jullie ook zo prijzig??quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:43 schreef kwiwi het volgende:
Naar de kapper geweestVind weinig meer relaxed dan een kappersbezoek.
Ja, die luister ik altijd. Stelletje ongelooflijke prutsers, die Amerikanen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:41 schreef Karzai het volgende:
[..]
dat wordt niks, deze podcast van boekesteijn en wijk was zeer velhelderend over het amateurisme van de amerikanen![]()
https://www.bnr.nl/podcas(...)-diensten-grijpen-in
jep.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:43 schreef Recce het volgende:
[..]Ik scheid alles heel netjes en heb nauwelijks restafval. En dan mag ik nu weer gaan dokken omdat mensen te lui zijn.
Was het ook met wassen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:43 schreef kwiwi het volgende:
Naar de kapper geweestVind weinig meer relaxed dan een kappersbezoek.
Jaquote:Op dinsdag 2 december 2025 18:43 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Is dat bij jullie ook zo prijzig??
Hier zat van het weekend een zak vast in de container. EN natuurlijk zetten mensen dan gewoon hun vuil naast de container. Waarschijnlijk was de container ook niet eens vol. Ik heb gewoon netjes gewacht tot de container was geleegd en de andere zakken weg waren gehaald. Ja, ik kan dat gelukkig wel zien vanaf mijn balkon. Dat zal niet voor iedereen zo zijn..quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:43 schreef Recce het volgende:
[..]Ik scheid alles heel netjes en heb nauwelijks restafval. En dan mag ik nu weer gaan dokken omdat mensen te lui zijn.
Dat vind ik ook wel fijn ja.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, die hoofdmassage tijdens het wassen.. hdp
Dat is hier ook wel eens geweest, dat die container vastzat. Echt zo asociaal dat iedereen dan de zakken maar gewoon dumpt. Die worden dan ook opengetrokken vogels en zo.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Hier zat van het weekend een zak vast in de container. EN natuurlijk zetten mensen dan gewoon hun vuil naast de container. Waarschijnlijk was de container ook niet eens vol. Ik heb gewoon netjes gewacht tot de container was geleegd en de andere zakken weg waren gehaald. Ja, ik kan dat gelukkig wel zien vanaf mijn balkon. Dat zal niet voor iedereen zo zijn..
En er is hier geen scheiding tussen GFT/plastic/Rest. Alleen glaswerk kan even verderop in de straat worden gedropt in zo'n glas bak
En ik ben een man, dus bij mij valt het wel mee met ongeveer 30 Euroquote:
Lig je dan zo achterover met je snavel omhoog?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, die hoofdmassage tijdens het wassen.. hdp
hier gaan ze er waarschijnlijk ook mee stoppen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:43 schreef Recce het volgende:
Dat zie je hier eigenlijk niet. Dan gaan mensen naar een andere container. De boete is ook erg hoog als ze je pakken op vuilnis naast de container zetten, 400 euro dacht ik. Ze gaan er dan ook echt doorheen om iets van een naam te vinden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Hier zat van het weekend een zak vast in de container. EN natuurlijk zetten mensen dan gewoon hun vuil naast de container.
30 euro?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
En ik ben een man, dus bij mij valt het wel mee met ongeveer 30 Euro
Jaquote:Op dinsdag 2 december 2025 18:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat is hier ook wel eens geweest, dat die container vastzat. Echt zo asociaal dat iedereen dan de zakken maar gewoon dumpt. Die worden dan ook opengetrokken vogels en zo.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Lig je dan zo achterover met je snavel omhoog?
Zou goed kunnen. ik heb wel al een keer eerder een brief gehad dat dit niet de bedoeling is. Weet ook niet of er camera's hangen en in hoeverre dit te handhaven is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zie je hier eigenlijk niet. Dan gaan mensen naar een andere container. De boete is ook erg hoog als ze je pakken op vuilnis naast de container zetten, 400 euro dacht ik. Ze gaan er dan ook echt doorheen om iets van een naam te vinden.
Doen ze dat in nederland niet?
Ja. kon geen goedkopere vinden hier in de buurtquote:
Hier heeft de handhavende partij vaak andere prioriteiten.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zie je hier eigenlijk niet. Dan gaan mensen naar een andere container. De boete is ook erg hoog als ze je pakken op vuilnis naast de container zetten, 400 euro dacht ik. Ze gaan er dan ook echt doorheen om iets van een naam te vinden.
Ja, hier doen ze dat ook wel, maar niet genoeg kennelijk. De boete is ook geen 400 euro.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, zo'n dumpplek trekt steeds meer rommel aan. Naast de plasticcontainer worden ook vaak allerlei dingen neergezet. Ook plastic tafels en zo. Alsof dat bij het plasticafval moet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:50 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja![]()
![]()
Gebeurt wel in meer plaatsen in de stad en dan zetten mensen er soms ook gewoon groot afval tussen![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |