abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219437692
Meer uitremacties in de slotronde dan de hele F1-race.
pi_219440970
Mae Cabaca, de juniore die haar contract wilde doorbreken wat tot ruzie leidde omdat ze niet meer in haar teamkleuren ging rijden, heeft een nieuw team:
https://www.wielerflits.n(...)baca-weer-een-ploeg/
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219441094
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 11:51 schreef Felagund het volgende:
Mae Cabaca, de juniore die haar contract wilde doorbreken wat tot ruzie leidde omdat ze niet meer in haar teamkleuren ging rijden, heeft een nieuw team:
https://www.wielerflits.n(...)baca-weer-een-ploeg/
Daar is ze vast blij mae
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219443959
quote:
“Deze is voor jou”: Lucinda Brand draagt negende overwinning van seizoen op aan overleden moeder

Lucinda Brand (36) boekte in Sardinië al haar negende overwinning van het seizoen. Ze was erg emotioneel toen ze over de streep reed, en na afloop bleek ook waarom.

“Ik heb wat problemen in de privésfeer thuis. Vandaar. De situatie is verre van ideaal”, vertelde Brand in een flashinterview na haar nieuwe zege.

Later op de avond meldde ze via Instagram dat haar moeder overleden is. “Deze zege is voor jou, mam”, klinkt het. De Nederlandse renster was jarenlang de mantelzorger voor haar moeder, die in 2003 getroffen werd door een hartinfarct.
pi_219444101
Ach Lucinda
  Moderator woensdag 10 december 2025 @ 21:03:22 #81
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_219460932

TiborGod
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_219463098
Er is weinig hopium bij de 'echte' crossers'
https://www.wielerflits.n(...)meback-van-der-poel/
pi_219466713
quote:
Toon Aerts werd op een wolk Europees kampioen, maar verloor vijf dagen later ongeboren kind: “Je bent het kleinste sterretje op papa’s trui”

Toon Aerts (32) werd op 9 november in Middelkerke Europees kampioen veldrijden. De Kempenaar fietste toen blijkbaar op een wolk, maar vijf dagen later volgde de harde realiteit. Op Instagram laten hij en zijn partner Tamara nu weten dat ze toen hun ongeboren kindje Billie moesten afgeven.

“Wat maakte je ons gelukkig toen je in ons leven kwam. Je bracht ons op een wolkje naar papa’s mooie overwinning op het EK, maar 5 dagen later liet je ons goed schrikken”, staat te lezen in het emotionele bericht. “Je had je buiten de baarmoeder genesteld en daardoor moest mama met spoed geopereerd worden en raakten we je kwijt. Het doet ons pijn dat we je nooit hebben kunnen knuffelen. Het verdriet zal samen met mama’s herstel nog wel even tijd nodig hebben. Je bent het kleinste sterretje op papa’s trui, waardoor hij de trui met nog meer trotsheid zal dragen!”

In zijn Europese trui kon Toon Aerts nog geen topresultaten behalen, nu lijken we ook te weten waarom.
pi_219466737
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ach Toon

Dat is natuurlijk altijd sneu
pi_219467990
quote:
“De sfeer in België is uniek, het biertje is voor mijn vader”: voormalig olympisch kampioene mountainbike Jolanda Neff keert in Namen terug in het veld

Hoog bezoek komende zondag in Namen. Na een afwezigheid van zeven jaar keert de Zwitserse Jolanda Neff (32) voor het eerst terug naar België voor cyclocross op het hoogste niveau. De olympisch kampioene mountainbike van Tokio wil presteren en zich amuseren.

Van Namen nu zondag tot de cross in Gullegem op zaterdag 3 januari: acht Belgische wedstrijden wil Jolanda Neff in een tijdspanne van nog geen drie weken afwerken. Samen met haar vader Markus en de Brit Phil Dixon, performance manager bij het Cannondale Factory Racing Team, zal ze heel die tijd verblijven in het Antwerpse Kontich, bij Gino Laureyssen, de CEO van Kookeiland én doorheen het jaar cateraar van het professionele mountainbiketeam.

Neff heeft er zin in. “Misschien omdat het zo lang geleden is”, vertelt de Zwitserse met aanstekelijk enthousiasme. “De winter van 2018-2019 was de laatste keer dat ik naar België kwam om te crossen. Ik kijk enorm uit naar mijn terugkeer, simpelweg omdat België het hart van het veldrijden is. Het zit in jullie cultuur, dit vind ik nergens anders: de beleving, de ambiance, de aanmoedigingen van het publiek. De toeschouwers zijn in vakantiestemming; het is altijd fun om te doen. (Grijnst) Ik kom zeker ook voor de unieke sfeer, maar het biertje is voor mijn vader.”

Cyclocross is voor Neff een zijproject. Mountainbike blijft haar hoofdbezigheid, een discipline waarin ze meervoudig wereld- en olympisch kampioene is. “Toen we na afloop van vorig seizoen een planning richting 2026 opmaakten, vond Phil dat we op zoek moesten naar een nieuwe uitdaging”, verduidelijkt ze. “Eens iets anders proberen, niet opnieuw die klassieke opbouw richting zomer. En aangezien de eerste WB-manche mountainbike pas in mei gepland staat, leek een terugkeer naar het veld ideaal als challenge. Dat ik in Namen herbegin, is geen toeval. Het parcours leunt het dichtst aan bij wat ik als mountainbiker gewend ben: technische afdalingen, steile klimmetjes, modder. (Lacht) Als ik het voor het zeggen had, reden we elk weekend in Namen.”

Neff is ervan overtuigd dat dit blok van wedstrijden haar van pas zal komen als ze straks weer op de mountainbike springt. “De lengte van een cross, ongeveer vijftig minuten, ligt tussen de lengte van een short track en cross country in het mountainbiken”, vergelijkt ze. “Het is goed voor mijn bochtentechniek, de intensiteit ligt hoog, zonder mogelijkheid tot herstel. En het niveau bij de vrouwen is tegenwoordig van die aard dat als ik resultaten wil boeken - en dat is echt de bedoeling - dan moet ik zelf ook op niveau zijn. Dat houdt me mentaal scherp, ik zal moeten vechten voor elke plaats. Acht wedstrijden lijkt veel, maar als ik dan toch in België ben, kan ik evengoed wedstrijden rijden. Sommige parcoursen ken ik - zoals Baal, waar ik in 2019 mijn enige Belgische zege boekte - andere parcoursen moet ik dan weer ontdekken. Na Gullegem keer ik terug naar Zwitserland voor het nationaal kampioenschap. Het WK in Hulst blijft nog een optie.”

Ze blijft benadrukken dat ze resultaten wil boeken, maar beseft ook dat het niet moet. “Spring ik op een mountainbike, dan is het om te presteren”, klinkt het. “Als ik dan op een vijfde plaats finish, dan ben ik ‘maar’ vijfde. Finish ik zondag in Namen op een vijfde plaats, dan is dat een goed resultaat. In de cross heb ik geen reputatie te verdedigen; mensen verwachten niets van mij. Het veldrijden stelt in Zwitserland niet meer zo veel voor. Als ik vertel dat ik naar België vertrek om te crossen, dan fronsen ze de wenkbrauwen en halen ze de schouders op. Ook dat is aangenaam voor mij, zo eens een keertje aan de start van een wedstrijd staan zonder te moeten presteren.”

Of dit een eenmalige terugkeer naar het veld is, zal afhangen van hoe ze straks zowel haar winter als zomer evalueert. Maar heimelijk kijkt ze vooruit. “Ik weet wat het is om olympisch kampioen te zijn en een plaats op de Olympische Winterspelen - iets waar deze sport volgens mij recht op heeft - zou voor velen een stimulans kunnen zijn om in het veld te blijven”, zegt Neff. “Of ik zelf die ambitie heb? In 2030 zal ik 37 zijn maar Lucinda Brand bewijst elke week dat je in het veld ook op leeftijd nog tot de besten kunt behoren. Het WK veldrijden in 2030? Ik zou niet weten waar het is. Namen, zeg je! Hmm, dat is goed om te weten.”
pi_219471983
Fem ook dit weekend niet in actie, weinig verrassend.
pi_219472125
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 09:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe lang willen ze nog de schijn ophouden dat ze op moet bouwen na ziekte _O- Wees gewoon eerlijk en misschien moet Fem er wel gewoon voor haar eigen levensgeluk een punt achter zetten.
pi_219472197
quote:
Ja, dit komt echt nooit meer goed.
pi_219476567
twitter
  vrijdag 12 december 2025 @ 19:13:10 #90
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_219476870
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Hoe lang willen ze nog de schijn ophouden dat ze op moet bouwen na ziekte _O- Wees gewoon eerlijk en misschien moet Fem er wel gewoon voor haar eigen levensgeluk een punt achter zetten.
Ze heeft een dik contract; dat gaat ze niet zomaar opgeven.
pi_219476893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Erg jammer dat deze proleet ons de komende weken spannende crossen gaat ontnemen.
  zaterdag 13 december 2025 @ 09:23:31 #92
311468 Van_Poppel
pi_219480304
Jammer dat het juist dit weekend droog blijft.
pi_219480442
quote:
Meh... die zit echt in een diep gat. Treurig.
  zaterdag 13 december 2025 @ 10:03:12 #94
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219480582
In alle vraagtekens rondom Van Empel heeft ze wel ergens prijs, ze is de grootste dief in de wielerwereld. Jakobsen is zijn titel kwijt.

Het is sowieso nogal krom dat je een dik contract tekent met als uitgangspunt óók te gaan presteren op de weg, diezelfde weg net zo makkelijk vaarwel kan zeggen, maar als parttime crosser wel datzelfde dikke contract kunt behouden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219480768
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:03 schreef Koffieplanter het volgende:
In alle vraagtekens rondom Van Empel heeft ze wel ergens prijs, ze is de grootste dief in de wielerwereld. Jakobsen is zijn titel kwijt.

Het is sowieso nogal krom dat je een dik contract tekent met als uitgangspunt óók te gaan presteren op de weg, diezelfde weg net zo makkelijk vaarwel kan zeggen, maar als parttime crosser wel datzelfde dikke contract kunt behouden.
Dit zijn allemaal ongefundeerde aannames want je weet helemaal niet hoe dat contract in elkaar zit. En misschien hebben ze in goed overleg wel aanpassingen gedaan naar de huidige situatie.
pi_219480811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 09:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Jammer dat het juist dit weekend droog blijft.
Altijd tegen ons.
The owls are not what they seem
pi_219480890
Gouden Greg werpt zich meer en meer op als De woordvoerder van MvdP en zoekt daarbij de grenzen op met een gedurfde uitspraak.

zaterdag 13 december 2025 @ 13:37:55 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219481918
Asociale drankrijder en Pol zijn live
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 13 december 2025 @ 13:39:18 #99
311468 Van_Poppel
pi_219481934
Wat een mensonterend deelnemersveld bij de dames.
pi_219481958
Leopold III uitgebreid besproken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')