abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219620089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt. De neger omdat het moet. Je merkt dat ze er niet zitten vanwege dat ze het goed kunnen. Nope, vanwege dat er van de deiwoke-malloten voor een bepaald kleurtje gekozen moet worden.

Netflix/amazon is ook zo erg geworden. Rings of power bijvoorbeeld, alles is aanwezig om een kneiter van een serie te worden. Verhaal, iets wat de wereld al jaren aanspreekt, budget.. maar dan moet er op een bepaalde manier gecast worden en wat extra power gegeven worden aan traditioneel zwakkeren in de maatschappij en is het aangeslagen?

Nee, alleen dikke vette kritiek heeft het gevangen. Geen idee wat er mee is gebeurd in de tussentijd.
Ter vergelijking: ik kan zo twintig Amerikaanse acteurs noemen van Afrikaanse afkomst die qua acteerprestaties tot de top behoren. In dat opzicht ben ik, geloof ik, niet racistisch.

Maar met de Britse films is vaak iets geks aan de hand, vind ik. Bijvoorbeeld: je volgt de eerste tien minuten de belevenissen van een blank meisje. Dan komt dat meisje thuis en wordt opgevangen door een volwassen man van Afrikaanse afkomst. Als kijker denk ik dan: okay, wie is die man? Het kan niet hier biologische vader zijn, maar misschien is het haar stiefvader of adoptievader? Het rare is dan, vind ik althans, dat hier in het verhaal verder niet over wordt uitgeweid. Even later komt een blanke vrouw thuis: de moeder, denk je dan. Daarna een broer, maar die heeft weer een donkere huidskleur. Een samengesteld gezin misschien? Maar nogmaals: dit wordt verder niet toegelicht en het heeft in het verhaal ook geen functie.

In een ander voorbeeld speelde het verhaal zich af in de zeventiende eeuw. Een burgemeester was de slechterik. Maar wat blijkt na enige tijd? De burgemeester is getrouwd met een zachtaardige vrouw van Afrikaanse afkomst. Was ik racistisch toen ik dat ongeloofwaardig vond? De zeventiende eeuw!

Dit waren slechts twee voorbeelden, maar het lijkt op een trend.
pi_219620482
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Starmer :')
Dit is echt stuitend.
Is dit wel echt of is Starmer een parodie account?

Dit kan toch niet waar zijn?
Vakman pur sang
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:55:15 #53
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219620569
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is echt stuitend.
Is dit wel echt of is Starmer een parodie account?

Dit kan toch niet waar zijn?
Let een beetje op. Wat die Moslim mongool twitterde was in 2010, Starmer post welkom in 2025.
Mjah, dan nog.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219620625
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:26 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ter vergelijking: ik kan zo twintig Amerikaanse acteurs noemen van Afrikaanse afkomst die qua acteerprestaties tot de top behoren. In dat opzicht ben ik, geloof ik, niet racistisch.

Maar met de Britse films is vaak iets geks aan de hand, vind ik. Bijvoorbeeld: je volgt de eerste tien minuten de belevenissen van een blank meisje. Dan komt dat meisje thuis en wordt opgevangen door een volwassen man van Afrikaanse afkomst. Als kijker denk ik dan: okay, wie is die man? Het kan niet hier biologische vader zijn, maar misschien is het haar stiefvader of adoptievader? Het rare is dan, vind ik althans, dat hier in het verhaal verder niet over wordt uitgeweid. Even later komt een blanke vrouw thuis: de moeder, denk je dan. Daarna een broer, maar die heeft weer een donkere huidskleur. Een samengesteld gezin misschien? Maar nogmaals: dit wordt verder niet toegelicht en het heeft in het verhaal ook geen functie.

In een ander voorbeeld speelde het verhaal zich af in de zeventiende eeuw. Een burgemeester was de slechterik. Maar wat blijkt na enige tijd? De burgemeester is getrouwd met een zachtaardige vrouw van Afrikaanse afkomst. Was ik racistisch toen ik dat ongeloofwaardig vond? De zeventiende eeuw!

Dit waren slechts twee voorbeelden, maar het lijkt op een trend.
Exact dit. Hoe en wat je beschrijft.

Onrealistisch. Er te dik bovenop. Leidt af.
Dan ben ik er klaar mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219620645
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Let een beetje op. Wat die Moslim mongool twitterde was in 2010, Starmer post welkom in 2025.
Mjah, dan nog.
Nee. Dan nog niet.
Dan heeft hij 15 jaar de tijd gehad dit onder ogen te komen. Door hemzelf of door zijn staf. Die hij ongetwijfeld heeft.
1947-2016
  zaterdag 27 december 2025 @ 20:04:31 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219620688
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee. Dan nog niet.
Dan heeft hij 15 jaar de tijd gehad dit onder ogen te komen. Door hemzelf of door zijn staf. Die hij ongetwijfeld heeft.
Eens hoor. Kan mij niet voorstellen wat er veranderd moet zijn om deze man een warm welkom te geven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 27 december 2025 @ 21:12:50 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219621691
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:04 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn jullie bekend met de Critical Drinker?
Nee, was ik niet, maar ik heb even gegoogeld. Een contentmaker die not very fond is van het wokism is mijn indruk tot nu toe. En dit filmpje sluit precies aan bij wat @Kottnauer en @Red_85 hierboven zeiden.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219626486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:12 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, was ik niet, maar ik heb even gegoogeld. Een contentmaker die not very fond is van het wokism is mijn indruk tot nu toe. En dit filmpje sluit precies aan bij wat @:Kottnauer en @:Red_85 hierboven zeiden.

Bekijk deze YouTube-video
Kut irritante manier van praten maar qua inhoud is ie spot on.
1947-2016
pi_219626768
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:04 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn jullie bekend met de Critical Drinker?
https://youtube.com/shorts/480yFkQyygA?si=7YXLmXq61UdyI8i1

Hilarisch die kerel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 28 december 2025 @ 11:57:48 #60
485843 crew  Jippie
pi_219629536
Gezien het, in mijn ogen, opmerkelijk taalgebruik door sommige users gaat hier een tijdelijk slotje op.

Kom van de week maar weer vragen of het open kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')