Doet ie nooit meerquote:Franse jongen (9) schiet zichzelf per ongeluk dood
In Frankrijk is een 9-jarig kind overleden nadat hij zichzelf per ongeluk in het hoofd had geschoten. Dat gebeurde zaterdagochtend in de plaats Saint-Doulchard, in het midden van het land. Afgelopen nacht overleed de jongen in het ziekenhuis.
Het kind was zaterdag mee met zijn ouders, die een vriend hielpen verhuizen. In de woning van de vriend vond de jongen een geladen revolver. Al spelend schoot hij zichzelf per ongeluk in het hoofd, aldus de politie.
"Terwijl iedereen druk bezig was, ontdekte de jongen het wapen en haalde hij de trekker over", zegt de openbaar aanklager tegen de Franse krant Le Parisien. Volgens de krant lag het vuurwapen opgeslagen in een aparte ruimte.
De jongen werd per helikopter overgebracht naar een kinderziekenhuis in de stad Tours. Daar bezweek hij uiteindelijk aan zijn verwondingen.
De eigenaar van de woning is aangehouden. Het politieonderzoek naar het incident loopt nog.
Ah, die weet ik: De eigenaar van die woning, de vriend van zijn ouders?quote:Op zondag 30 november 2025 19:39 schreef Twiitch het volgende:
Wie de fuck heeft een geladen revolver zomaar even rondslingeren.
quote:Op zondag 30 november 2025 19:40 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Ah, die weet ik: De eigenaar van die woning, de vriend van zijn ouders?
stop de tijd!
Iemand die absoluut te mongolisch om de zorg voor een kind van die leeftijd te dragen, dat is zeker!quote:Op zondag 30 november 2025 19:39 schreef Twiitch het volgende:
Inb4 "de politie"quote:
Dus als jij leest dat een geladen pistool in de handen kan vallen van een 9-jarige jongen die zichzelf ermee van de wereld knalt dan vind jij niet dat we daarover kunnen oordelen dat er iets mis is omdat we er niet bij zijn geweest?quote:Op zondag 30 november 2025 19:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Inb4 "de politie"
Maargoed die waren er niet bij en kunnen er niet over oordelen dit is lukraak giswerk.
Clint Eastwood?quote:Op zondag 30 november 2025 19:39 schreef Twiitch het volgende:
Als iemand een geladen vuurwapen bij een vehuizing laat rondslingeren, ligt dat normaal echt niet wél veilig opgeborgenquote:Op zondag 30 november 2025 20:04 schreef Lenny77 het volgende:
Mja, de ouders hielpen die vriend verhuizen, misschien lag dat ding normaal wel veilig opgesloten ergens.. En nu in de verhuis chaos..
Tragisch
Die vriend heeft mss geen kinderen en is daar dus veel losser mee? Normaalgezien onder de matras/ in nachtkastje/ kleerkast/...quote:Op zondag 30 november 2025 21:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als iemand een geladen vuurwapen bij een vehuizing laat rondslingeren, ligt dat normaal echt niet wél veilig opgeborgenDan was het namelijk niet geladen en waren de kogels apart van het wapen opgeslagen, waardoor de kans dat een kind zichzelf per ongeluk weet dood te schieten wel heel erg minimaal is.
Dat kan, maar dan is hij dus altijd onverantwoord bezig. Niet alleen tijdens de verhuizing. Er zitten strenge regels aan wapenbezit en al helemaal aan het thuis bewaren van vuurwapens in Europa.quote:Op zondag 30 november 2025 21:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Die vriend heeft mss geen kinderen en is daar dus veel losser mee? Normaalgezien onder de matras/ in nachtkastje/ kleerkast/...
Ik praat het niet goed he? Ik probeer een spijtige verklaring te vinden
Dat kan dus eigenlijk niet, als je een legaal vuurwapen hebt, net zoals in nederland, moet je dat in een kluis of ander goedgekeurd beveiligingsmiddel wat voldoet aan de franse wetgeving, de munitie mag, net zoals in nederland, niet bij het vuurwapen zijn en moet in een aparte kluis liggen.quote:Op zondag 30 november 2025 21:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Die vriend heeft mss geen kinderen en is daar dus veel losser mee? Normaalgezien onder de matras/ in nachtkastje/ kleerkast/...
Ik praat het niet goed he? Ik probeer een spijtige verklaring te vinden
je moet ook nooit in de loop kijkenquote:Op zondag 30 november 2025 19:41 schreef Jahr00n het volgende:
Gelukkig schiet ie zichzelf kapot en niet een gezin ofzo.
dat denk ik ook die ouders komen er nooit meerquote:Op zondag 30 november 2025 22:46 schreef Tengano het volgende:
Het zal nu wel een beetje over zijn met die vriendschap tussen dat stel en deze 'vriend'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |