abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219462071
Het zou voor mij in een relatie geen breekpunt zijn als een partner een heel andere politieke overtuiging heeft Ik kijk naar de persoon in het geheel, en welk hokje die persoon in het stemhokje rood maakt is daar maar een klein deel van. Aan de andere kant ben ik me er natuurlijk ook wel van bewust dat er aan het stemgedrag een bepaalde persoonlijkheid of mentaliteit ten grondslag ligt.

Iedere partij heeft wel standpunten waar ik het mee eens ben en standpunten waar ik het totaal mee oneens ben. Ik vind het zelf iedere keer weer moeilijk om bij verkiezingen een keuze te maken, en ik heb tot nu toe in mijn leven ook op allerlei verschillende partijen gestemd. In principe sluit ik dan ook geen enkele partij uit als het gaat om het stemgedrag van een partner.

Ik zou er wel heel slecht tegen kunnen als een partner geen kritiek op haar politieke mening kan verdragen of niet open staat voor feiten en argumenten.
  woensdag 10 december 2025 @ 23:52:47 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219462087
Wij hebben echt 0 discussie over politieke zaken achter onze voordeur en dan vind ik heerlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219462092
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou ik zelfs met een SGP-stemmende vrouw geen echt probleem hebben met het stemgedrag. Ook al zou het in de praktijk moeilijk wat worden. Maar het is in ieder geval een consistent verhaal met een eerlijke afweging van zaken en met verantwoordelijkheidsgevoel.
De SGP is wel een extreem pro-zionistische partij. Dus als dat onderwerp ter sprake komt en je hebt ook maar de geringste kritiek op Israel, dan word je voor antisemiet uitgemaakt.
  donderdag 11 december 2025 @ 09:17:54 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219462897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De SGP is wel een extreem pro-zionistische partij. Dus als dat onderwerp ter sprake komt en je hebt ook maar de geringste kritiek op Israel, dan word je voor antisemiet uitgemaakt.
Ik heb die ervaring niet zo met ze. Volgens mij zal een groot deel van de SGP dat conflict eigenlijk gewoon aan hun reet roesten maar volgen ze de leiding een beetje.
pi_219463634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb die ervaring niet zo met ze. Volgens mij zal een groot deel van de SGP dat conflict eigenlijk gewoon aan hun reet roesten maar volgen ze de leiding een beetje.
Ze zullen je misschien niet letterlijk voor antisemiet uitmaken, want daar zijn mensen van de SGP dan weer te netjes voor. Verder denk ik dat het conflict tussen Israel en de Palestijnen bij de SGP-aanhang toch behoorlijk leeft. De SGP is om godsdienstige redenen extreem pro-zionistisch, en dat leeft ook bij de achterban. Bij de aanhang van de PVV zal dat anders zijn, die zullen het conflict in het Midden-Oosten niet echt belangrijk vinden en nemen het op de koop toe dat de PVV extreem pro-zionistisch is.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:32:17 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219463799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ze zullen je misschien niet letterlijk voor antisemiet uitmaken, want daar zijn mensen van de SGP dan weer te netjes voor. Verder denk ik dat het conflict tussen Israel en de Palestijnen bij de SGP-aanhang toch behoorlijk leeft. De SGP is om godsdienstige redenen extreem pro-zionistisch, en dat leeft ook bij de achterban. Bij de aanhang van de PVV zal dat anders zijn, die zullen het conflict in het Midden-Oosten niet echt belangrijk vinden en nemen het op de koop toe dat de PVV extreem pro-zionistisch is.
Ik heb in ieder geval nog nooit een SGP'er een ander voor antisemiet horen uitmaken. Hooguit veel benadrukken dat Israel och echt heel erg zielig is.

Dat anderen voor antisemiet uitmaken is meer iets voor kwaadaardige extreemrechtse types die graag moslims uit de weg geruimd zien worden + simpele napraters.
pi_219464579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb in ieder geval nog nooit een SGP'er een ander voor antisemiet horen uitmaken. Hooguit veel benadrukken dat Israel och echt heel erg zielig is.

Dat anderen voor antisemiet uitmaken is meer iets voor kwaadaardige extreemrechtse types die graag moslims uit de weg geruimd zien worden + simpele napraters.
Dus het zijn extreemrechtsen die moslims haten.

Zie je nu niet dat je nu exact hetzelfde doet als wanneer iemand op basis van terechte kritiek op Israël de antisemitisme kaart trekt?

Bijzonder weer…
  donderdag 11 december 2025 @ 13:39:23 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219464607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus het zijn extreemrechtsen die moslims haten.

Dat lijkt me geen bijzondere constatering.
pi_219464707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat lijkt me geen bijzondere constatering.
Mij wel. Er is immers stijgende tendens in antisemitisme en dat speelt tevens een rol in hoe men de oorlog in Gaza beoordeelt.

Sowieso is de Islam een antisemitische religie waarbij het antisemitisme ook daadwerkelijk levend is.

Dat is overigens iets anders dan dat moslims antisemitisch zijn. Dat is case by case uiteraard.

Hoe dan ook: zeggen dat kritiek op Israël antisemitisch noemen per definitie extreem rechts (die zouden dat toejuichen!) is en vanuit moslimhaat is te bezopen voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')