Panama en Grenada zijn idd betere voorbeelden. Venezuela is groter. Ze hoeven het land niet in te nemen; regime change is voldoende.quote:Op maandag 1 december 2025 12:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En Vietnam…
Alleen Panama was een succes, maar Venezuela is een stuk groter.
Hmm. Ik heb even gemist dat Venezuela net als Japan en Duitsland de VS de oorlog heeft verklaard en de VS ook heeft aangevallen.quote:
Heb niks met Maduro, maar vraag me af of dit makkelijk gaat lukken, en het waard is.quote:Op maandag 1 december 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Panama en Grenada zijn idd betere voorbeelden. Venezuela is groter. Ze hoeven het land niet in te nemen; regime change is voldoende.
Dat vraag ik me ook af. Gezien het gebrek aan succes in Irak en Afghanistan (en de Russen in Oekraine) is het afbreukrisico erg groot. Het voordeel nu is wel dat de Russen niet aan de kant van Venezuela kunnen helpen. China kan dat wel, maar heeft de Russen om duistere redenen (slecht Chinees materiaal ws) niet geholpen. Als het een korte oorlog is die regime change tot gevolg heeft, met een bewind dat Westers gezind is, dan kan Venezuela een tweede Saudi Arabie worden en uit OPEC stappen. Dan hebben we de komende 30 jaar goedkope energie.quote:Op maandag 1 december 2025 12:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb niks met Maduro, maar vraag me af of dit makkelijk gaat lukken, en het waard is.
Ben ook benieuwd of er verder nog veel gaat gebeuren, had gedacht dat er onderhand al iets zou zijn gebeurd.
Of blijft het bij de aanvallen op de boten, gedreig en gebluf?
cynische mode aanquote:Op maandag 1 december 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Panama en Grenada zijn idd betere voorbeelden. Venezuela is groter. Ze hoeven het land niet in te nemen; regime change is voldoende.
Venezuela was al een teringbende voordat Maduro aan de macht kwam.quote:Op maandag 1 december 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De risico’s zijn aanzienlijk groter dan de mogelijke baten. Venezuela lijkt in veel opzichten meer op Afghanistan dan op Panama: uitgestrekt en moeilijk begaanbaar land, een grote bevolking waarvan een aanzienlijk deel uitgesproken anti-westers is, en een ruime beschikbaarheid van wapens en veel bendes. Een recept voor een hoop ellende.quote:Op maandag 1 december 2025 12:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Gezien het gebrek aan succes in Irak en Afghanistan (en de Russen in Oekraine) is het afbreukrisico erg groot. Het voordeel nu is wel dat de Russen niet aan de kant van Venezuela kunnen helpen. China kan dat wel, maar heeft de Russen om duistere redenen (slecht Chinees materiaal ws) niet geholpen. Als het een korte oorlog is die regime change tot gevolg heeft, met een bewind dat Westers gezind is, dan kan Venezuela een tweede Saudi Arabie worden en uit OPEC stappen. Dan hebben we de komende 30 jaar goedkope energie.
Het kan ook een tweede Iran worden, waarbij de westerse leider uiteindelijk wordt afgezet en het land sterk anti Amerikaans wordt.of dat er een guerrilla oorlog losbarst die de hele regio destabiliseertquote:Op maandag 1 december 2025 12:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Gezien het gebrek aan succes in Irak en Afghanistan (en de Russen in Oekraine) is het afbreukrisico erg groot. Het voordeel nu is wel dat de Russen niet aan de kant van Venezuela kunnen helpen. China kan dat wel, maar heeft de Russen om duistere redenen (slecht Chinees materiaal ws) niet geholpen. Als het een korte oorlog is die regime change tot gevolg heeft, met een bewind dat Westers gezind is, dan kan Venezuela een tweede Saudi Arabie worden en uit OPEC stappen. Dan hebben we de komende 30 jaar goedkope energie.
Alleen dronken Ministers van Oorlogsmisdaden vuren een RPG af vanuit een helikopter.quote:Op maandag 1 december 2025 13:15 schreef Perrin het volgende:
How it started:
[ x ]
How it will go:
[ afbeelding ]
Appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 1 december 2025 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
cynische mode aan
Net zoals al de regime changes in het midden Oosten die ook zo goed uitgepakt hebben.
Het lijkt me nogal opportuun om een paar heel kleine landjes nu als voorbeeld te nemen waarbij een regime change onder druk van de vs wel werkte.
Het is dat noriega al overleden is anders had deze nu ook van Trump wel al een pardon gekregen na wat Trump coins gekocht te hebben..
Dat wil niet zeggen dat de Venezolanen zitten te wachten op oorlog en/of een invasie. Zeker niet van een staat waar men al vaker mee in conflict is gekomen.quote:Op maandag 1 december 2025 13:32 schreef Cruzinats het volgende:
Venezuela daarentegen is een land dat snakt naar democratie en welvaart.
Putin had ook zo'n verwachting in Ukraine. Dat de lokale bevolking met bloemen en confetti de bevrijders zouden ontvangen!quote:Op maandag 1 december 2025 13:32 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken.
Het midden-oosten is een wespennest van verschillende stammen, stromingen en volkeren die elkaar het liefst vandaag nog de hersenpan inslaan. Venezuela daarentegen is een land dat snakt naar democratie en welvaart. Juist de narco's daar zijn het grootste probleem en laat het nou net de linkse regimes zijn die weigeren op te treden tegen de narco's in hun land...
Denken dat dit conflict met Venezuela over drugs van linkse regimes gaat geeft alleen maar aan dat je met beide voeten in de erg doorzichtige Amerikaanse propaganda trapt. Zeker als Trump nu weer een pardon geeft aan een conservatief rechtse ex president uit Honduras die in de VS voor drugssmokkel veroordeeld is.quote:Op maandag 1 december 2025 13:32 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken.
Het midden-oosten is een wespennest van verschillende stammen, stromingen en volkeren die elkaar het liefst vandaag nog de hersenpan inslaan. Venezuela daarentegen is een land dat snakt naar democratie en welvaart. Juist de narco's daar zijn het grootste probleem en laat het nou net de linkse regimes zijn die weigeren op te treden tegen de narco's in hun land...
Mee eens maar is duidelijk waarom Trump wel nu Venezuela wil aanvallen? Wie fluistert dat hem in?quote:Op maandag 1 december 2025 13:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denken dat dit conflict met Venezuela over drugs van linkse regimes gaat geeft alleen maar aan dat je met beide voeten in de erg doorzichtige Amerikaanse propaganda trapt. Zeker als Trump nu weer een pardon geeft aan een conservatief rechtse ex president uit Honduras die in de VS voor drugssmokkel veroordeeld is.
Je bent een dictator aan het verdedigen.quote:Op maandag 1 december 2025 13:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denken dat dit conflict met Venezuela over drugs van linkse regimes gaat geeft alleen maar aan dat je met beide voeten in de erg doorzichtige Amerikaanse propaganda trapt. Zeker als Trump nu weer een pardon geeft aan een conservatief rechtse ex president uit Honduras die in de VS voor drugssmokkel veroordeeld is.
quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:10 schreef Jojoke het volgende:
Als je de komende week op vakantie bent op Curaçao, Aruba of Bonaire, dan heb je wel kans op een verlengd verblijf lijkt mij. Aruba en Venezuela liggen dichter bij elkaar dan Amsterdam en Utrecht.
Dit is onzin, er is niks aan de hand daar en er dreigt ook niks aan de hand te zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het weer zal daar ongetwijfeld beter zijn, maar ik zou die strandvakantie toch maar even uitstellen.
Dat verandert niets aan zijn stelling.quote:Op maandag 1 december 2025 15:11 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je bent een dictator aan het verdedigen.
Google eens op 'maduro human rights violations' als je het niet snapt. Dit is niet iets van het afgelopen jaar, dit speelt al ruim tien jaar.
Misschien is mijn schrijfvaardigheid niet optimaal maar waar haal je er in godsnaam uit dat ik hiermee Maduro verdedig?quote:Op maandag 1 december 2025 15:11 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je bent een dictator aan het verdedigen.
Google eens op 'maduro human rights violations' als je het niet snapt. Dit is niet iets van het afgelopen jaar, dit speelt al ruim tien jaar.
We gaan het zien hé. Kunnen er zelf toch niets aan veranderen.quote:Op maandag 1 december 2025 15:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
Dit is onzin, er is niks aan de hand daar en er dreigt ook niks aan de hand te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |