Uit het NOS bericht hierover. Is dit de waarheid denken jullie? Of is de familie aan het copen. Ik dacht dat zoiets Amerikaanse toestanden waren. Waar kun je last van hebben dat een Nederlandse huisarts jou 9 jaar lang recepten geeft voor dit soort extreem zwaar & verslavend spul? Ik kreeg ooit geen herhaalrecept voor laag gedoseerde hormoonzalf omdat het blijkbaar niet te lang op het gezicht gebruikt kon worden (had vroeger last van gekmakend jeukend eczeem op m'n kop).quote:Volgens de familieleden had hun Sharon zo'n negen jaar lang oxycodon voorgeschreven gekregen door haar huisarts. De richtlijn is om dat zo kort mogelijk te doen.
Dat geloof ik ook niet.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uit het NOS bericht hierover. Is dit de waarheid denken jullie? Of is de familie aan het copen. Ik dacht dat zoiets Amerikaanse toestanden waren. Waar kun je last van hebben dat een Nederlandse huisarts jou 9 jaar lang recepten geeft voor dit soort extreem zwaar & verslavend spul? Ik kreeg ooit geen herhaalrecept voor laag gedoseerde hormoonzalf omdat het blijkbaar niet te lang op het gezicht gebruikt kon worden (had vroeger last van gekmakend jeukend eczeem op m'n kop).
Funcaps wordt in de OP ook benoemd.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:26 schreef Gibson88 het volgende:
Zo was er vorige week of de week ervoor ook een soortgelijke nieuwsbericht.
Had 'Funcaps' gekocht. Een nieuw soort designer drug. Morsdood.
Onbegrijpelijk dat dit soort rotzooi allemaal maar te koop aangeboden wordt.
Ik heb het vorig jaar gehad en toen kreeg ik ook gewoon een herhaalrecept. Ik denk dat je dat best lang kan blijven aanvragen zonder dat ze het door hebben maar 9 jaar lijkt me wel heel lang.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uit het NOS bericht hierover. Is dit de waarheid denken jullie? Of is de familie aan het copen. Ik dacht dat zoiets Amerikaanse toestanden waren. Waar kun je last van hebben dat een Nederlandse huisarts jou 9 jaar lang recepten geeft voor dit soort extreem zwaar & verslavend spul? Ik kreeg ooit geen herhaalrecept voor laag gedoseerde hormoonzalf omdat het blijkbaar niet te lang op het gezicht gebruikt kon worden (had vroeger last van gekmakend jeukend eczeem op m'n kop).
Mensen met een chronische ziekte die veel pijn hebben kunnen het wel langer voorgeschreven krijgen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, anders kom je daar niet bij terecht uiteindelijk. Maar laten we wel wezen, een veel groter deel van de verslaafden krijgt dit gewoon van de huisarts met normaal recept.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
quote:
Niet 'Funcaps'. Bij de Funcaps website besteld.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:26 schreef Gibson88 het volgende:
Zo was er vorige week of de week ervoor ook een soortgelijke nieuwsbericht.
Had 'Funcaps' gekocht. Een nieuw soort designer drug. Morsdood.
Onbegrijpelijk dat dit soort rotzooi allemaal maar te koop aangeboden wordt.
Er overlijden zo'n 1000 mensen per jaar door conventioneel maar foutief medicijngebruik.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Als een HA dit soort medicatie niet uitschrijft zal daar vast een reden voor zijn...
Dank voor de uitleg, deze informatie was mij niet bekend.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:20 schreef Horzula het volgende:
[..]
Niet 'Funcaps'. Bij de Funcaps website besteld.
Het was O-DSMT. De jongeman had het gemixt met andere stoffen, wat risicovol is. O-DSMT is een metaboliet van het medicijn tramadol en heeft vrijwel dezelfde werking, al voelde het beter.
Ik heb er nog twee. Maar niet van Funcaps. Ik dacht dat Tramadol als pijnstiller relatief tussen de zonder recept verkrijgbare pijnstillers en de zwaardere opoïden/opiaten die op recept zijn.
Ik vond O-DSMT héérlijk in combinatie met NEP. (Heb me natuurlijk wel van tevoren ingelezen over de dosissen en doe dit soort dingen vaker).
Wel is het maar beter dat ze nu verboden zijn.
Bij mij lopen die herhaalrecepten gewoon stilzwijgend door. Die verleng ik online ( als ik ze nodig heb) en geen haan die ernaar kraait.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat Kim Holland medelijden met ze moet hebben.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]Zo kun je het wel bekijken, ja.
Ik kan geen medelijden hebben met mensen die zo ontiegelijk dom zijn om pillen te kopen op internet..
Als een HA dit soort medicatie niet uitschrijft zal daar vast een reden voor zijn...
quote:NOTICE:
Deze website is overgenomen door de Inlichtingen- en Opsporingsdienst van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA-IOD).
De NVWA-IOD komt graag in contact met consumenten die gezondheidsklachten hebben gekregen door het gebruik van middelen die ze via www.funcaps.nl hebben gekocht.
Informatie over de aangeschafte middelen en de gevolgen die het gebruik ervan heeft gehad kan zeer waardevol zijn voor het onderzoek.
This website has been taken over by the Intelligence and Investigation Service of the Netherlands Food and Consumer Product Safety Authority (NVWA-IOD).
The NVWA-IOD would like to hear from consumers who have experienced health problems after using products purchased via www.funcaps.nl.
Information about the products purchased and the effects of using them can be very valuable for the investigation.
https://formulieren.nvwa.(...)ticatie/CB_Inleiding
Ik wil geen wetgeving zoals in het VK.quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat Kim Holland medelijden met ze moet hebben.
Mensen die verslaafd zijn aan pillen doen rare dingen. En die webshops met chemical research verkopen aan iedereen, zelfs aan kinderen. Dat zou verboden moeten worden. En daar wordt nu ook hard aan gewerkt.
Volgens mij een van de moeilijkste verslavingen om van af te komen. Ik ga er vanuit dat cold turkey gaan voor echte verslaafden zelfs levensgevaarlijk is. Ik neem aan dat verslaafden wel gewoon bij de reguliere zorg terecht kunnen en dan met diazepam mogen gaan taperen, in eindeloos langzame stappen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:58 schreef nostra het volgende:
Tja, Funcaps zeilde erg scherp aan de wind, net als alle CR-verkopers: technisch vallen ze onder de Warenwet, omdat het niet de officiële drugs c.q. medicijnen zijn, maar met net een extra verbinding meer of minder. Vandaar ook vervolging op instigatie van de NVWA en niet op basis van de Opiumwet. Zonde, want ze verkocht kwalitatief prima spul. En er komen een hoop mensen in de problemen die hooked zijn aan de benzo's, daar kan je nog wel een golf bij de Brijder van verwachten, mess of daar vanaf te komen.
Eigen verantwoordelijkheid wordt steeds minder als gevolg van incidentpolitiek. Er is een dode gevallen dus er moet wat gebeuren. Er wordt iets in de wet aangepast zonder dat er extra budget toegekend wordt om het te handhaven.quote:Op zaterdag 29 november 2025 14:26 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik wil geen wetgeving zoals in het VK.
Ik wil niet dat eerbare burgers nog meer macht afgepakt wordt zogenaamd om hun te beschermen.
Ik vermoed dat er weer zo'n paddo-verbod manoeuvre uitgevoerd gaat worden.
Inderdaad een heel lastige om vanaf te komen, samen met ghb. Cold turkey is inderdaad geen optie, alleen ben je dan wel enorm afhankelijk van je arts en zijn er voor de rc's geen reguliere afbouwschema's, omdat de potentie onduidelijk is. Diazepam is dan bijna altijd waar inderdaad op teruggevallen wordt, omdat het zo'n enorm lange halfwaardetijd heeft. Een goed afbouwschema kost je maanden, waar je in een kliniek in een paar weken op 0 wordt gezet, met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 29 november 2025 14:50 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Volgens mij een van de moeilijkste verslavingen om van af te komen. Ik ga er vanuit dat cold turkey gaan voor echte verslaafden zelfs levensgevaarlijk is. Ik neem aan dat verslaafden wel gewoon bij de reguliere zorg terecht kunnen en dan met diazepam mogen gaan taperen, in eindeloos langzame stappen.
Ik heb ooit een documentaire gezien over een man van 27 die benzo's slikte. De bestelde ze ook online, maar die mensen zijn op een gegeven moment zo ver weg dat ze gewoon alles innemen wat God onder de zon heeft om niks meer te hoeven voelen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 14:50 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Volgens mij een van de moeilijkste verslavingen om van af te komen. Ik ga er vanuit dat cold turkey gaan voor echte verslaafden zelfs levensgevaarlijk is. Ik neem aan dat verslaafden wel gewoon bij de reguliere zorg terecht kunnen en dan met diazepam mogen gaan taperen, in eindeloos langzame stappen.
Dat is uiteraard al verboden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat Kim Holland medelijden met ze moet hebben.
Mensen die verslaafd zijn aan pillen doen rare dingen. En die webshops met chemical research verkopen aan iedereen, zelfs aan kinderen. Dat zou verboden moeten worden. En daar wordt nu ook hard aan gewerkt.
Flikker op met gevaarlijke chemische troep te promoten, sjonge jongequote:Op zaterdag 29 november 2025 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb altijd MDMA analogen besteld, maar helaas zijn die nu dus niet meer te krijgen of via wat lastigere wegen. Altijd heel goed onderzoek naar gedaan, ook naar de community, de wetenschappelijke literatuur, en mijn ervaringen zijn alleen maar hartstikke prettig en goed. Nu wordt het dus weer gewoon MDMA in het illegale circuit.
Maar dat je RC benzo's of opiaten daar koopt vind ik toch wel echt heel tricky. Dat heb ik zelf ook nooit gedaan en zou ik ook nooit doen.
Ik kan me er in vinden dat het verboden wordt, maar een stof als 5-MAPB was echt fantastisch en m.i. ook totaal geen probleem mbt tot verslavingsproblematiek of toxiciteit. Het is jammer dat het op één hoop gegooid wordt, alleen ga dan MDMA of 5-MAPB gewoon legaliseren en regulieren.
Had een voorraadje ingeslagen. Al is dat vooral voor mijn partners bedoeld.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb altijd MDMA analogen besteld, maar helaas zijn die nu dus niet meer te krijgen of via wat lastigere wegen. Altijd heel goed onderzoek naar gedaan, ook naar de community, de wetenschappelijke literatuur, en mijn ervaringen zijn alleen maar hartstikke prettig en goed. Nu wordt het dus weer gewoon MDMA in het illegale circuit.
Maar dat je RC benzo's of opiaten daar koopt vind ik toch wel echt heel tricky. Dat heb ik zelf ook nooit gedaan en zou ik ook nooit doen.
Ik kan me er in vinden dat het verboden wordt, maar een stof als 5-MAPB was echt fantastisch en m.i. ook totaal geen probleem mbt tot verslavingsproblematiek of toxiciteit. Het is jammer dat het op één hoop gegooid wordt, alleen ga dan MDMA of 5-MAPB gewoon legaliseren en regulieren.
Nee, weet vooral wat je doet. Ik zou never nooit RC benzos of opioïden doen. Ik zeg toch dat die ontzettend tricky zijn. Dat laat onverlet dat die dingen, de legale varianten, sowieso een groot probleem zijn ook als ze normaal voorgeschreven worden. Genoeg omaatjes verslaafd aan fentanylpleisters. Genoeg mensen met een angststoornis die benzo's blijven gebruiken ook als de klachten veel minder zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Flikker op met gevaarlijke chemische troep te promoten, sjonge jonge
Grow Some balls.
quote:Zeker 13 mensen zijn overleden na het slikken van illegale slaappillen die onder meer verkocht werden door twee mannen uit Breda. De mannen zijn vorige maand al opgepakt, maar nu blijkt de schade groter te zijn dan eerder gedacht. Dat blijkt uit een inventarisatie van het Erasmus MC op verzoek van de NOS.
Verschillende slachtoffers slikten nep-oxycodon, geleverd door de webshop Slaappillen.net. Daar konden de slachtoffers de nepmedicijnen kopen zonder recept.
Maandag moeten de twee mannen uit Breda die betrokken waren bij deze site voor de rechter verschijnen. Het lijkt erop dat de twee een ondergeschikte rol hadden. Er wordt hen tot nu toe ook alleen handel in verboden middelen ten laste gelegd; dood door schuld is tot op heden niet te bewijzen, meldt de NOS.
Doden en ernstige vergiftigen
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) meldde recent zes sterfgevallen en vier ernstige vergiftigingen die te koppelen waren aan namaakmedicijnen. Er zijn nog ten minste zes andere verdachte overlijdensgevallen, blijkt uit een rondgang langs het Nederlands Vergiftigingen Informatie Centrum, het Trimbos-instituut, het NFI en ziekenhuizen die kunnen testen op gevaarlijke stoffen. Bij een zevende sterfgeval zijn er ook zeer sterke vermoedens.
Daarnaast zijn er nog zeker 22 ernstige vergiftigingen waarbij veel mensen het maar net overleefden omdat zij op tijd naar het ziekenhuis werden gebracht, al dan niet in coma. Volgens het Erasmus MC gaat het bij al deze aantallen hoogstwaarschijnlijk nog om een onderschatting; de werkelijke cijfers zijn hoger.
Het Openbaar Ministerie is bezig met een onderzoek naar de hoofddaders. Zij lijken nog volop actief. Vlak voor Slaappillen.net eind november uit de lucht ging, kregen klanten nog een mailtje waarin hun werd gevraagd verder te bestellen via een andere website.
Nitazenen
De grote boosdoener bij de overlijdens en vergiftigingen is de stof nitazeen, een synthetische opioïde die zo sterk is dat er een groot risico bestaat op een overdosis. Nitazenen mogen daarom niet worden gebruikt in geneesmiddelen. Maar het is niet ongewoon dat namaakpillen vol met de gevaarlijke nitazenen door webshops worden verkocht als de in de echte apotheek verkrijgbare oxycodon.
Het kopen van middelen buiten de apotheek om in webshops als Funcaps of Slaappillen.net is levensgevaarlijk. Helaas weten ook de ouders van een slachtoffer van Slaappillen.net, die anoniem willen blijven dat. Hun 29-jarige dochter overleed 8 april in Amsterdam nadat zij tijdens een extreme pijnaanval in de onderbuik naar een pil greep waarvan zij dacht dat het oxycodon was en die zij nog had liggen na een eerdere bestelling op Slaappillen.net.
Ouders
"Ik vond haar de volgende dag voorover geklapt met haar armen op haar buik dood op de bank", vertelt haar moeder aan de NOS. "Een beeld dat ik meerdere keren per dag voor me zie en dat ik de rest van mijn leven met mij mee zal moet dragen."
"Het verliezen van een kind is, hoe dat ook gebeurt, het allerergste wat je als ouder kan overkomen", vult de vader aan. "Waarom wij er toch over willen vertellen, is omdat wij hopen dat mensen zich hierdoor meer bewust worden van de risico's die mensen lopen als ze op dit soort webshops zonder recept medicijnen gaan bestellen. Ieder sterfgeval dat we kunnen voorkomen, is er één."
Wat de ouders ook hopen, is dat politie en justitie door de publiciteit meer prioriteit gaan geven aan het ontrafelen van de netwerken achter dit soort sites met hun "verschrikkelijke verdienmodellen", zoals de vader het noemt. "Het leed dat zij hiermee veroorzaken, interesseert deze criminelen kennelijk niet."
"Deze mensen moeten worden opgesloten", vindt de moeder. "Er is volkomen onnodig een prachtig leven verloren gegaan van een fantastische vrouw, vol levenslust, die de wereld aan haar voeten had en die ontzettend veel voor de maatschappij had willen en kunnen betekenen."
Is een dealer die met de auto naar je toekomt veel betrouwbaarder dan?quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]Zo kun je het wel bekijken, ja.
Ik kan geen medelijden hebben met mensen die zo ontiegelijk dom zijn om pillen te kopen op internet..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |