De Nederlandse eurodanceformatie 2 Brothers on the 4th Floor stopt ermee. Rapper D-Rock heeft de ziekte van Parkinson en zegt dat zijn fysieke gesteldheid hem niet langer toestaat om op te treden. "Het gaat gewoon niet meer, mijn lichaam is op".D-Rock, wiens echte naam René Phillips is, maakte het nieuws vrijdagavond samen met zangeres Des'Ray bekend in het tv-programma Carrie. Het duo vormt al ruim dertig jaar 2 Brothers on the 4th Floor.
D-Rock kwam vanwege zijn ziekte amper uit zijn woorden. Bovendien was hij erg emotioneel. Bij de rapper werd ongeveer zestien jaar geleden Parkinson geconstateerd. Pas vorig jaar deelde hij de diagnose met het publiek.
"Ik wilde niet de reden zijn dat er minder boekingen binnen zouden komen. Ik dacht: ik ga gewoon lekker door en vertel het aan niemand", vertelde hij destijds in het tv-programma 90's Dance op NPO3. D-Rock zei toen ook te hopen om nog lang op te kunnen treden met 2 Brothers on the 4th Floor.
Dat gaat niet lukken. Zaterdag staat het voorlopig laatste optreden in Nederland gepland. Daarna staan er in het buitenland nog wel wat optredens op de rol. Volgend jaar volgt een afsluitend concert.
Des'Ray richt zich op solocarrièreDes'Ray gaat alleen verder, zei ze vrijdag. "Ik ga mij focussen op eigen solocarrière en ga volgend jaar het theater in." De zangeres, die Desiree Manders heet, kreeg eind 2019 de diagnose borstkanker. Twee jaar later liet ze weten te zijn genezen.
Het door de broers Bobby en Martin Boer opgerichte 2 Brothers on the 4th Floor beleefde in de jaren negentig zijn glorietijd. De formatie was wereldwijd succesvol en scoorde hits met nummers als Never Alone, Dreams (Will Come Alive) en Fairytales. Nog altijd wordt de act veel geboekt voor evenementen in binnen- en buitenland.
2 Brothers on the 4th Floor stopt door ziekte D-Rock: 'Lichaam is op'
https://www.nu.nl/algemee(...)k-lichaam-is-op.html