Ook bij de inzet van een kernwapen biedt het prima beschermingquote:Op donderdag 27 november 2025 20:00 schreef embedguy het volgende:
Waarom niet?
Een bom die een drone bijdraagt is niet zwaarder dan een bom die uit een vliegtuig gekukeld werd in de ww2.
En ook voor zwaardere bommen zie ik niet in waarom het geen nut zou hebben. Het zal geen nut hebben bij een direct-hit natuurlijk, maar wel voor bommen die een aantal meter van het gebouw vallen. En de kans op dat laatste is toch veel groter dan dat een bom precies op je huis valt.
Lijkt mij. Bij een nucleaire oorlog is het misschien een ander verhaal. Op zich geldt daar hetzelfde principe maar persoonlijk ben ik dan denk ik liever snel dood.
Weet niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook bij de inzet van een kernwapen biedt het prima bescherming
Die directe straling is enkel vlakbij de bom en de fallout is al snel niet radioactief meer. Twee weken in je bunker en je bent vrij safequote:Op donderdag 27 november 2025 21:16 schreef embedguy het volgende:
[..]
Weet niet.
Op zich wel maar als een schuilkelder je leven bespaart in zo’n geval dan ga je in de dagen erna waarschijnlijk wel dood aan de straling stel ik me zo voor.
En als je ‘geluk’ hebt mag je nog even leven om je geliefden te bergen en om een aantal jaar later te sterven aan huidkanker of zoiets.
Laat mij dan maar direct dood gaan.
Interessante stelling.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die directe straling is enkel vlakbij de bom en de fallout is al snel niet radioactief meer. Twee weken in je bunker en je bent vrij safe
Als je ramen heel blijven is het binnen relatief veilig tegen falloutquote:Op donderdag 27 november 2025 21:48 schreef embedguy het volgende:
[..]
Interessante stelling.
In dat geval maakt het denk ik niet uit of je in een betonnen schuilkelder zit of gewoon binnen in huis blijft? Zo’n ww2 schuilkelder zal geen luchtfiltersysteem ofzo hebben.
Misschien dat je dan beter in een kamer kunt verblijven zonder ramen, misschien dat dat nog verschil maakt. *Thinking out loud
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |