Hang wat lampen op, kortwiek de bosjes en geef alle mannen de schuld, dan is dit probleem zo weer opgelostquote:Omgeving station Emmen veiligheidsrisicogebied na aanhoudende incidenten
Deel dit artikel
De omgeving op en rond het station in Emmen wordt het komende half jaar een veiligheidsrisicogebied. Dat is volgens de gemeente nodig vanwege aanhoudende overlast door met name zogeheten veiligelanders, asielzoekers met weinig kans op een verblijfsvergunning.
Bewoners, reizigers en ondernemers klagen al langer over overlast en onveilige situaties in het stationsgebied, veroorzaakt door onder meer daklozen, drugsverslaafden en veiligelanders. Raadsfracties VVD en 50Plus hadden een voorstel ingediend, waarin zij pleiten om het gebied aan te merken als veiligheidsrisicogebied. Dat voorstel is gisteren aangenomen door het college van B&W.
Volgens de gemeente worden veel incidenten veroorzaakt door veiligelanders die zich langs het station bewegen richting het dorp Nieuw-Weerdinge en het aanmeldcentrum Ter Apel. "Wij erkennen dat het veiligheidsgevoel in en om het station de afgelopen periode verder onder druk is komen te staan", schrijft het gemeentebestuur in een raadsbrief. Volgens de gemeente wonen er momenteel zo'n 400 tot 650 veiligelanders in het aanmeldcentrum in Ter Apel.
In het veiligheidsrisicogebied mag straks preventief gefouilleerd worden, meldt RTV Drenthe. Ook worden er 's avonds tijdelijk extra boa's ingezet en gaat de gemeente extra verlichting plaatsen. Het besluit kan de komende zes maanden teruggedraaid worden als de dreiging voor de openbare orde afneemt.
https://nos.nl/artikel/25(...)nhoudende-incidenten
quote:Burgemeesters grijpen vaker naar noodmaatregelen waarmee rechten van burgers kunnen worden ingeperkt, blijkt uit data-onderzoek van de NOS. Dat betekent dat burgers sneller preventief kunnen worden gefouilleerd en er gebieds- en samenscholingsverboden kunnen worden ingesteld.
Het gaat om noodverordeningen en veiligheidsrisicogebieden. "Het lijkt wel of je als gemeente niet meer meetelt als je ze niet hebt", zegt hoogleraar recht Jan Brouwer van de Rijksuniversiteit Groningen.
Ben eerder van mening 'wat doet de politiek ons aan'.quote:
Liever daar onveilig.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar ja, als je ze terugstuurt wordt dat land weer onveilig.
Wat hebben Jetten en Klaver voorgesteld?quote:Op donderdag 27 november 2025 14:15 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Haha ja precies kom we gaan nóg rechtser stemmen
Er is meer nodig dan die lampen en die bosjes en de nacht opeisen, maar snap je dan echt niet dat als mannen zoals jij de drang voelen om denigrerend te doen, de schuld ook bij jullie blijft liggen? Weliswaar een aandeel dat heel klein is, maar er is een enorme glijdende schaal van vrouwenhaat en die begint bij om bij geweld tegen hen meteen dit naar voren te willen halen.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Hang wat lampen op, kortwiek de bosjes en geef alle mannen de schuld, dan is dit probleem zo weer opgelost
Beter verplaatsen we ze naar land van herkomst. Overlastgevende veiligelanders hebben we geen zak aan, uitzetten die hap.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Die mensen gaan zich dus gewoon verplaatsen naar een andere plek.
Is toch niet verbazingwekkend? De bouwende wereld bouwt niet naar wens van de lagere klassen (lees links).quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:11 schreef Toine51 het volgende:
En schuimbekkend links het maar schandalig vinden dat inwoners zich verzetten tegen AZC's.
Want die inwoners zijn allemaal racisten natuurlijk...
Nee, deze inwoners lezen ook dit nieuws.
Ik was vrij sarcastisch dat is toch redelijk duidelijk.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is meer nodig dan die lampen en die bosjes en de nacht opeisen, maar snap je dan echt niet dat als mannen zoals jij de drang voelen om denigrerend te doen, de schuld ook bij jullie blijft liggen? Weliswaar een aandeel dat heel klein is, maar er is een enorme glijdende schaal van vrouwenhaat en die begint bij om bij geweld tegen hen meteen dit naar voren te willen halen.
Vent, slik nog wat pilletjes ofzo met je gezwets...quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Is toch niet verbazingwekkend? De bouwende wereld bouwt niet naar wens van de lagere klassen (lees links).
Oh. Gezien de hoeveelheid grollen over de nacht opeisen bij elk bericht over onveiligheid kun je dat hier ook niet altijd eruit halen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik was vrij sarcastisch dat is toch redelijk duidelijk.
De Nederland kiest hier gewoon voor, D66 is zelfs gekozen tot grootste partij; wat dat betreft moeten we eigenlijk gewoon niet klagen en dit gewoon met een glimlach op het gezicht omdergaan.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben eerder van mening 'wat doet de politiek ons aan'.
Idd erg vermoeiend.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vent, slik nog wat pilletjes ofzo met je gezwets...
Wij eisen de nacht terug, minder bosjes, meer licht, de tips van de rijksoverheid het komt allemaal op hetzelfde neer, meer kans dat de normale Nederlandse man tijdig kan ingrijpen met risico voor eigen lijf en leden. Maar die blijft maar de schuld gegeven worden om zoveel vrouwen het probleem niet onder ogen willen zien, sterker nog, die hele campagne stond al klaar om de aandacht af te leiden. .quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is meer nodig dan die lampen en die bosjes en de nacht opeisen, maar snap je dan echt niet dat als mannen zoals jij de drang voelen om denigrerend te doen, de schuld ook bij jullie blijft liggen? Weliswaar een aandeel dat heel klein is, maar er is een enorme glijdende schaal van vrouwenhaat en die begint bij om bij geweld tegen hen meteen dit naar voren te willen halen.
Dit forum is er om nieuws te bespreken, en iedereen mag zijn eigen mening geven. Vind jij dat iemand zwetst, negeer hem dan en richt je op de inhoud in plaats van op de man.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vent, slik nog wat pilletjes ofzo met je gezwets...
Professionelen spelen niet op de man, maar reageren op de inhoud. Jij bent dus duidelijk geen helpende professionele hulpverlener.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Idd erg vermoeiend.![]()
Hem @:torentje al vaker welgemeend een helpende professionele hand aangereikt en dat geldt wmb nu nog steeds, maar er is kennelijk geen eer aan deze user te behalen voor z'n eigen bestwil!
Deze acties (bosjes kortwieken en meer lampen) zijn toegepast in de gebieden waar Lisa is vermoordt en waar die vrouw verkracht is. Alsof dat ene reet op lost zolang je doorgedraaide asielzoekers los laat op de samenleving.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh. Gezien de hoeveelheid grollen over de nacht opeisen bij elk bericht over onveiligheid kun je dat hier ook niet altijd eruit halen.
Inhoud bij jou is ver te zoeken af en toe...quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Dit forum is er om nieuws te bespreken, en iedereen mag zijn eigen mening geven. Vind jij dat iemand zwetst, negeer hem dan en richt je op de inhoud in plaats van op de man.
Dat snap ik en daar ben ik het mee eens. Ik vind alleen ook dat het vervelend wordt om te doen alsof er alleen maar dit gezeik is met immigranten en alsof er geen problemen zijn in de samenleving met geïnstitutionaliseerde vrouwenhaat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Deze acties (bosjes kortwieken en meer lampen) zijn toegepast in de gebieden waar Lisa is vermoordt en waar die vrouw verkracht is. Alsof dat ene reet op lost zolang je doorgedraaide asielzoekers los laat op de samenleving.
Als dat jouw mening van mijn bijdragen is, adviseer ik je dringend, zet me op je negeerlijst, dan hoef je me nooit meer gelijk te geven.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Inhoud bij jou is ver te zoeken af en toe...
Vertel eens torentje,quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Professionelen spelen niet op de man, maar reageren op de inhoud. Jij bent dus duidelijk geen helpende professionele hulpverlener.
De originele inwoners zouden gezamenlijk dat vervelend gedrag van nieuwkomers keihard moeten aanpakken, met de nadruk op gezamenlijk. Alleen door schouder aan schouder te staan, kan hun optreden kracht en legitimiteit krijgen. Zo wordt duidelijk dat het niet om losse individuen gaat, maar om een gemeenschap die haar waarden bewaakt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 20:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel eens torentje,
Wat zou jij doen aan deze situatie? Kopjes thee of keihard handhaven en de beurt weer veilig maken?
Vigilante? Is dat niet een taak van de politiequote:Op vrijdag 28 november 2025 21:00 schreef torentje het volgende:
[..]
De originele inwoners zouden gezamenlijk dat vervelend gedrag van nieuwkomers keihard moeten aanpakken, met de nadruk op gezamenlijk. Alleen door schouder aan schouder te staan, kan hun optreden kracht en legitimiteit krijgen. Zo wordt duidelijk dat het niet om losse individuen gaat, maar om een gemeenschap die haar waarden bewaakt.
Oh @torentje, ben in mijn eigen vakgebied heus geen professional op dit vlak hoor. Maar kan n.a.v. 'de inhoud' u wel dé juiste persoon/personen aanbevelen die u eventueel kunnen begeleiden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Professionelen spelen niet op de man, maar reageren op de inhoud. Jij bent dus duidelijk geen helpende professionele hulpverlener.
Daar wordt hun dat snel afgeleerd.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar ja, als je ze terugstuurt wordt dat land weer onveilig.
De politie heeft de mankracht niet om ieder los individu bij te staan en daar maken die vervelende nieuwkomers ook behoorlijk misbruik van.quote:Op vrijdag 28 november 2025 21:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vigilante? Is dat niet een taak van de politie
Daar zit een échte liefhebber van Marokkanen. Iets te jonge Marokkanen.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:32 schreef Tengano het volgende:
"En nog maar wat meer symptoombestrijding, want daar gaan we het land wel mee redden. Klasse werk, echt waar.”
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat snap ik en daar ben ik het mee eens. Ik vind alleen ook dat het vervelend wordt om te doen alsof er alleen maar dit gezeik is met immigranten en alsof er geen problemen zijn in de samenleving met geïnstitutionaliseerde vrouwenhaat.
Het spreekt boekdelen dat er in topics over geweld tegen en onveiligheid van vrouwen altijd dezelfde users komen opdagen met dezelfde stokpaardjes, grollen en "vragen".
Nou, niet alleen met immigranten uit Syrië en Somalië, maar ook met Marokkanen die hier zijn geboren maar die zich nog steeds in Marokko wanen. Feit is: geweldsdelicten - los van onze eigen voetbalhooligans - komen grotendeels op conto van de Culturele Verrijking.quote:alsof er alleen maar dit gezeik is met immigranten
Er is niet alleen maar gezeik met migranten maar als migranten voor overlast zorgen mag en moet je dat ook gewoon kunnen duiden. Er staat duidelijk in het artikel dat de overlast mede komt door veiligelanders. Het is wat is het is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat snap ik en daar ben ik het mee eens. Ik vind alleen ook dat het vervelend wordt om te doen alsof er alleen maar dit gezeik is met immigranten en alsof er geen problemen zijn in de samenleving met geïnstitutionaliseerde vrouwenhaat.
Het spreekt boekdelen dat er in topics over geweld tegen en onveiligheid van vrouwen altijd dezelfde users komen opdagen met dezelfde stokpaardjes, grollen en "vragen".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |