Gelukkig kunnen die gezamelijk met een touringbus reizenquote:Op vrijdag 28 november 2025 13:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Sommige mensen met een lager inkomen wonen te ver weg van de goedkopere ondernemers. Zij kunnen dus, in tegenstelling tot de hogere inkomens, niet meeprofiteren van de goedkopere producten in buurlanden. Dat is dan weer wel jammer.
Ja natuurlijk. Die auto gaat geen 6 ton aantikken met alleen 800 euro per jaar aan onderhoud. Kom op zeg.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Accu’s gaan veel langer mee. Otto- of dieselmotoren halen in de praktijk zelden 6 ton en als je dat haalt vaak met de nodige kosten.
Je rekent jezelf rijk.
Wel als je veel zelf doet.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Die auto gaat geen 6 ton aantikken met alleen 800 euro per jaar aan onderhoud. Kom op zeg.
Ja dat is prima, maar dan moet je de tijd zelf investeren, die is ook geld waard natuurlijk. Sure, dan moet je minder geld naar een garage brengen, dat is zeer zeker zo, maar de uren die je er in hebt gestoken zijn uren die je niet aan andere dingen kon spenderen, en daarnaast is jouw tijd sowieso niet gratis. (ik ga hier dan uit van een situatie waarbij klussen aan die auto niet je hobby is, maar dat je dat doet omdat je dat geld niet naar de garage wil brengen).quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wel als je veel zelf doet.
Dan kun je goedkoop rijden.
Doe ook alles zoveel mogelijk zelf.
Heb de afgelopen jaren nauwelijks kosten gehad bij een garage..
Het is mijn hobby.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat is prima, maar dan moet je de tijd zelf investeren, die is ook geld waard natuurlijk. Sure, dan moet je minder geld naar een garage brengen, dat is zeer zeker zo, maar de uren die je er in hebt gestoken zijn uren die je niet aan andere dingen kon spenderen, en daarnaast is jouw tijd sowieso niet gratis. (ik ga hier dan uit van een situatie waarbij klussen aan die auto niet je hobby is, maar dat je dat doet omdat je dat geld niet naar de garage wil brengen).
Ja kijk, dan ervaar je dat ook als prettig qua tijdsinvestering. Dan kost het je nog steeds die tijd, maar die tijd wíl je daar ook mee bezig zijn, meer dan dat je die tijd wil spenderen aan andere dingen, en zo zullen er vast nog wel meer zijn, maar dan heeft de auto dus wel degelijk onderhoud en reparaties nodig. Die auto loopt ook geen 6 ton zonder dat je er zelf het nodige aan moet doen (in plaats van láten doen).quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het is mijn hobby.
Ik ben geen gamer of tv kijker.
Ben liever continu bezig.
Als ik zelf iets kan repareren, wat dan ook, dat geeft mij een voldaan en tevreden gevoel.
Zo, dat heb ik zelf weer gefixed.
En dat doe ik ook bij vrienden en familie.
Zo kun je ook veel goedkoper een huis kopen. Maar dan ben je gewoon onzinnige vergelijkingen aan het maken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wel als je veel zelf doet.
Dan kun je goedkoop rijden.
Doe ook alles zoveel mogelijk zelf.
Heb de afgelopen jaren nauwelijks kosten gehad bij een garage..
Knutselen aan mijn auto vind ik ook heerlijk, doe veel dingen zelf, altijd de kleine beurt. Afgelopen week de wiellagers achter vervangen en de koplampen gepolijst. Komende maand APK, kan daar niks over gezegd worden. Ja toch!quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het is mijn hobby.
Ik ben geen gamer of tv kijker.
Ben liever continu bezig.
Als ik zelf iets kan repareren, wat dan ook, dat geeft mij een voldaan en tevreden gevoel.
Zo, dat heb ik zelf weer gefixed.
En dat doe ik ook bij vrienden en familie.
Ik denk, of weet wel zeker, dat aan een benzineauto makkelijker te sleutelen is dan aan een EV.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo kun je ook veel goedkoper een huis kopen. Maar dan ben je gewoon onzinnige vergelijkingen aan het maken.
Maar dat is niet wat hij zegt, hij zegt dat de vergelijking niet helemaal op gaat qua kosten, niet of er wel of niet makkelijker aan te sleutelen is. Daar heeft hij wel gelijk in, al snap ik je punt uiteraard wel.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik denk, of weet wel zeker, dat aan een benzineauto makkelijker te sleutelen is dan aan een EV.
Daar moet je bij hobbyisten niet mee aankomen..
Ik quote de verkeerde zie ikquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat hij zegt, hij zegt dat de vergelijking niet helemaal op gaat qua kosten, niet of er wel of niet makkelijker aan te sleutelen is. Daar heeft hij wel gelijk in, al snap ik je punt uiteraard wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |