abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219353602
Dit is natuurlijk fantastisch beleid, meteen alle asielaanvragen uit dit land opschorten. Afghanen hebben over het algemeen ook niets te zoeken in het Westen en deze aanslag bewijst eens te meer dat er een te groot risico is bij mensen uit zulke radicaal Islamitische landen. Goed om te zien dat de VS direct daadkrachtig optreedt tegen dit gevaar.
quote:
VS schort asielverzoeken Afghanen op na aanslag op Garde in Washington

De Verenigde Staten stoppen per direct met het verwerken van alle asielverzoeken van Afghanen. De Amerikaanse immigratiedienst zegt dat dit voor onbepaalde tijd geldt, zolang een onderzoek naar de veiligheidsprotocollen loopt. Er gold al een inreisverbod voor Afghanen.

Het nieuwste besluit is een reactie op de aanval in Washington gisteren, waarbij iemand twee leden van de nationale garde neerschoot. Zij liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis. Ook de schutter raakte gewond.

De verdachte is een 29-jarige man uit Afghanistan, die vier jaar geleden naar de VS kwam nadat de Taliban de macht hadden overgenomen. CIA-directeur Ratcliffe zegt tegen Fox News dat Rahmanullah Lakanwal met de Amerikanen samenwerkte in Kandahar, onder meer met zijn inlichtingendienst. NBC News meldt op basis van een familielid dat Lakanwal tien jaar in het Afghaanse leger diende, zij aan zij met de Amerikaanse commando's.

Uitzonderingsbeleid

De Verenigde Staten hadden een speciaal immigratiebeleid voor Afghanen die hadden samengewerkt met de Amerikanen en vreesden voor hun leven na de machtsgreep door de Taliban. Circa 76.000 Afghanen zijn dankzij deze 'Operatie bondgenoten welkom' naar de Verenigde Staten gekomen.

President Trump en zijn aanhangers zijn al jaren uiterst kritisch op dit beleid, omdat veel mensen de VS zouden zijn binnengekomen zonder dat hun achtergrond was gecontroleerd. "Niemand wist wie er binnenkwam, niemand wist ergens van", zei Trump in een videoboodschap vannacht.

#AfghanEvac, een samenwerkingsverband dat Afghaanse migranten in de VS helpt, zegt dat de controles juist uiterst grondig zijn. De groep veroordeelt het geweld in Washington en benadrukt dat dit gaat om de acties van een individu. "Zijn geweldsdaad mag niet worden gebruikt als excuus om een hele gemeenschap weg te zetten."

Extra troepen naar Washington

Persbureau AP sprak met de voormalige huisbaas van de verdachte, die zegt dat hij in 2021 kwam wonen in de stad Bellingham in het uiterste noordwesten van de VS. Hij had zijn vrouw en vijf kinderen bij zich.

Zijn motief voor de aanslag is onbekend. Volgens Trump was het een terroristische daad. Hij heeft het Pentagon gevraagd om 500 extra gardisten naar de hoofdstad te sturen. Daar lopen sinds de zomer leden van de nationale garde op straat. Het zijn er nu meer dan 2000.

Correspondent Verenigde Staten Rudy Bouma:

"Nu de verdachte een Afghaanse immigrant blijkt, haalt Trump uit naar zijn voorganger Joe Biden. Onder zijn presidentschap mocht Rahmanullah Lakanwal naar de VS komen in het kader van Operation Allies Welcome.

Volgens Trump zouden mensen als de verdachte niet in de VS moeten zijn. Maar volgens CNN was het de regering-Trump die de Afghaan in april dit jaar asiel heeft verleend.

Trump wil nu dat alle Afghaanse migranten opnieuw gescreend worden, een proces dat al in gang was gezet. Immigratie-aanvragen van Afghanen worden per direct voor onbepaalde tijd stopgezet."
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219354696
Ik lees in elk geval dat er alweer gewezen wordt naar Joe Biden en dat het zijn schuld is want onder zijn beleid is deze man binnen gekomen. Wat overigens prima is als hij de Amerikanen in Afghanistan geholpen heeft in de strijd tegen de Taliban en daarna voor zijn leven en dat van zijn gezin moest vrezen.
Ik vermoed dat de Republikeinse hetzegangers hem liever had laten stikken ondanks zijn hulp.
  donderdag 27 november 2025 @ 12:20:58 #3
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219354793
Makkelijk en snel geregeld. Kunnen ze in de EU een voorbeeld aan nemen. _O_
pi_219354886
Hoe is het goed voor je land als je 76k Afghanen binnen laat?
  donderdag 27 november 2025 @ 12:41:35 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219354895
quote:
5s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:39 schreef Alpha0 het volgende:
Hoe is het goed voor je land als je 76k Afghanen binnen laat?
Niet, en het is ook niet goed voor Afghanistan zelf als je alle mensen die wel een normale samenleving willen naar het Westen haalt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 27 november 2025 @ 12:41:38 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219354897
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:21 schreef HowardRoark het volgende:
"Nu de verdachte een Afghaanse immigrant blijkt, haalt Trump uit naar zijn voorganger Joe Biden. Onder zijn presidentschap mocht Rahmanullah Lakanwal naar de VS komen in het kader van Operation Allies Welcome.

Oohja is weer de schuld van Biden natuurlijk :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219354906
Vroeg of laat keren Afghanen zich tegen het land dat ze opvangt. Het is net alsof er na verloop van tijd een switch in hun hoofden omgezet word waardoor ze ineens zo gek als een deur worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219354929
Wel apart dat haast elk land zulke dingen kan doen maar wij zitten weer vast aan een verdrag uit 1951 ofzo
pi_219354941
Dit is soevereiniteit. Wij laten ons gijzelen door achterhaalde verdragen en de dubieuze asielindustrie.
pi_219356353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:50 schreef DefKu het volgende:
Wel apart dat haast elk land zulke dingen kan doen maar wij zitten weer vast aan een verdrag uit 1951 ofzo
In Europese landen zijn er helaas te veel mensen binnen de bepalende instituten die dit niet willen. Sterker nog, zij willen actief meer Afghanen opvangen omdat men vindt dat dit de 'verplichting' zou zijn van het Westen. En het verlies van de Westerse cultuur die dit vervolgens oplevert noemt men dan doodleuk 'diversiteit' of 'culturele verrijking'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 27 november 2025 @ 16:45:40 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219356373
Nu gaat Brussel vast extra Afghanen invliegen om die kwade Trump een hak te zetten.
Graag op anoniem
pi_219356444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 16:45 schreef Twiitch het volgende:
Nu gaat Brussel vast extra Afghanen invliegen om die kwade Trump een hak te zetten.
Tja, er zullen vast en zeker genoeg Europeanen hier een voorstander van zijn. Volgens mij had Duitsland nog een tijdje terug allemaal Afghanen laten overvliegen voor asiel. Waarom Westerse landen zulk cultureel suïcidaal beleid blijven implementeren blijft lastig te begrijpen.
pi_219356468
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 16:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, er zullen vast en zeker genoeg Europeanen hier een voorstander van zijn. Volgens mij had Duitsland nog een tijdje terug allemaal Afghanen laten overvliegen voor asiel. Waarom Westerse landen zulk cultureel suïcidaal beleid blijven implementeren blijft lastig te begrijpen.
Dat gaat om Afghanen die voor of met Duitsland gewerkt hebben in Afghanistan en daardoor nu gevaar lopen in Afghanistan. Ze zijn overigens opgehaald uit Pakistan.
pi_219356484
Ik denk overigens dat de Taliban dit soort mensen betaalt / overhaalt om aanslagen te plegen zodat mensen niet langer naar het veilige westen kunnen vluchten voor het regime, omdat niemand ze nog toelaat.

Zo buigen wij voor de Taliban.
pi_219356546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk overigens dat de Taliban dit soort mensen betaalt / overhaalt om aanslagen te plegen zodat mensen niet langer naar het veilige westen kunnen vluchten voor het regime, omdat niemand ze nog toelaat.
Ja dat moet het haast wel zijn want moslims plegen anders nooit aanslagen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_219356564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:12 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ja dat moet het haast wel zijn want moslims plegen anders nooit aanslagen.
Maar ook dat is door radicalisering en invloeden van buitenaf.

Of denk je dat moslims op vrijdagavond aan de koffie zitten en ineens denken "laat ik eens een aanslag plegen, omdat het kan".
  donderdag 27 november 2025 @ 17:17:55 #17
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219356581
Ik heb ook aanslag op mijn garde. Pannenkoekenmix denk ik.
pi_219356615
Top.

Zouden we hier ook moeten doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219356744
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:04 schreef Frutsel het volgende:
Ik lees in elk geval dat er alweer gewezen wordt naar Joe Biden en dat het zijn schuld is want onder zijn beleid is deze man binnen gekomen. Wat overigens prima is als hij de Amerikanen in Afghanistan geholpen heeft in de strijd tegen de Taliban en daarna voor zijn leven en dat van zijn gezin moest vrezen.
Ik vermoed dat de Republikeinse hetzegangers hem liever had laten stikken ondanks zijn hulp.
Oh ja dat waren ook zulke pijnlijke beelden, Biden die halsoverkop de beslissing maakte om uit Afghanistan te gaan, daar voor miljoenen aan dollars in cash achterliet, wapens, tanks en alles voor de Taliban.

Terwijl de burgers zich vastklampten aan de landingsgestel en van honderden meters naar beneden vielen omdat Biden dit allemaal zo in gang had gezet.

Die schaamteloze afgang was ik bijna alweer vergeten, bedankt voor de reminder.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219356850
quote:
11s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oh ja dat waren ook zulke pijnlijke beelden, Biden die halsoverkop de beslissing maakte om uit Afghanistan te gaan, daar voor miljoenen aan dollars in cash achterliet, wapens, tanks en alles voor de Taliban.

Terwijl de burgers zich vastklampten aan de landingsgestel en van honderden meters naar beneden vielen omdat Biden dit allemaal zo in gang had gezet.

Dat is geschiedvervalsing.

Het was Trump die in zijn 1e termijn aankondigde dat Amerika zich zou terugtrekken uit Afghanistan en is daar in fasen al mee begonnen.

Biden is slechts degene waaronder dat is uitgevoerd, die moest ook wel want de Taliban werd sterker en er waren te weinig (2.500) soldaten over om daar nog lang stand te houden. Uiteindelijk hebben ze zelfs veel materieel achter moeten laten.

quote:
President Biden's choices for how to execute a withdrawal from Afghanistan were
severely constrained by conditions created by his predecessor. When President Trump
took office in 2017, there were more than 10,000 troops in Afghanistan. Eighteen
months later, after introducing more than 3,000 additional troops just to maintain the
stalemate, President Trump ordered direct talks with the Taliban without consulting with
our allies and partners or allowing the Afghan government at the negotiating table. In
September 2019, President Trump embolded the Taliban by publicly considering inviting
them to Camp David on the anniversary of 9/11. In February 2020, the United States
and the Taliban reached a deal, known as the Doha Agreement, under which the United
States agreed to withdraw all U.S. forces from Afghanistan by May 2021. In return, the
Taliban agreed to participate in a peace process and refrain from attacking U.S. troops
and threatening Afghanistan's major cities--but only as long as the United States
remained committed to withdraw by the agreement's deadline. As part of the deal,
President Trump also pressured the Afghan government to release 5,000 Taliban
fighters from prison, including senior war commanders, without securing the release of
the only American hostage known to be held by the Taliban.

Over his last 11 months in office, President Trump ordered a series of drawdowns of
U.S. troops. By June 2020, President Trump reduced U.S. troops in Afghanistan to
8,600. In September 2020, he directed a further draw down to 4,500. A month later,
President Trump tweeted, to the surprise of military advisors, that the remaining U.S.
troops in Afghanistan should be "home by Christmas!" On September 28, 2021,
Chairman of the Joint Chiefs of Staff Milley testified that, on November 11, he had
received an unclassified signed order directing the U.S. military to withdraw all forces
from Afghanistan no later than January 15, 2021. One week later, that order was
rescinded and replaced with one to draw down to 2,500 troops by the same date.
During the transition from the Trump Administration to the Biden Administration, , the
outgoing Administration provided no plans for how to conduct the final withdrawal or to
evacuate Americans and Afghan allies. Indeed, there were no such plans in place
when President Biden came into office, even with the agreed upon full withdrawal just
over three months away.
As a result, when President Biden took office on January 20, 2021, the Taliban were in
the strongest military position that they had been in since 2001, controlling or contesting
nearly half of the country.

At the same time, the United States had only 2,500 troops on
the ground--the lowest number of troops in Afghanistan since 2001--and President
Biden was facing President Trump's near-term deadline to withdraw all U.S. forces from
Afghanistan by May 2021, or the Taliban would resume its attacks on U.S. and allied
troops. Secretary of Defense Austin testified on September 28, 2021, "the intelligence
was clear that if we did not leave in accordance with that agreement, the Taliban would
recommence attacks on our forces."

bron

[ Bericht 28% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-11-2025 18:07:02 ]
pi_219357056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is geschiedvervalsing.

Het was Trump die in zijn 1e termijn aankondigde dat Amerika zich zou terugtrekken uit Afghanistan en is daar in fasen al mee begonnen.

Biden is slechts degene waaronder dat is uitgevoerd, die moest ook wel want de Taliban werd sterker en er waren te weinig (2.500) soldaten over om daar nog lang stand te houden. Uiteindelijk hebben ze zelfs veel materieel achter moeten laten.
[..]

<Knip>

Bekijk deze YouTube-video

Dit vergeet je toch nooit meer als afghaan.. de manier waarop Biden het leger daar alles achter liet plus de meerdere doden en getraumatiseerden. Nee dat was geen succes.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jippie op 27-11-2025 19:21:33 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219357080
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 18:30 schreef epicbeardman het volgende:

<Knip>

Bekijk deze YouTube-video

Dit vergeet je toch nooit meer als afghaan.. de manier waarop Biden het leger daar alles achter liet plus de meerdere doden en getraumatiseerden. Nee dat was geen succes.
Als Trump wat meer dan 2.500 soldaten had achtergelaten had het inderdaad een stuk ordentelijker kunnen verlopen en hadden ze ook alle waardevolle materieel mee kunnen nemen.

Je negeert alles wat je niet uitkomt. Dat mag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 27-11-2025 19:22:18 ]
pi_219357874
Hahaha, epische baardmans is weer eens epische onzin aan het verkondigen. Stelt nooit teleur _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 27 november 2025 @ 19:54:05 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219357906
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:51 schreef Barbusse het volgende:
Hahaha, epische baardmans is weer eens epische onzin aan het verkondigen. Stelt nooit teleur _O-
Zo ben ik ervan overtuigd dat ie geen eens een baard heeft, maar gewoon een blotebillengezicht.

Zo een user zo nog ontkennen dat het vandaag 27 november is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219357919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 16:45 schreef Twiitch het volgende:
Eerst nog voor iedere Yank een toeristenbelasting invoeren natuurlijk.
1947-2016
pi_219358070
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Trump wat meer dan 2.500 soldaten had achtergelaten had het inderdaad een stuk ordentelijker kunnen verlopen en hadden ze ook alle waardevolle materieel mee kunnen nemen.

Je negeert alles wat je niet uitkomt. Dat mag.
En als Trump niet 5000 Talibanstrijders had vrijgelaten :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 27 november 2025 @ 20:22:09 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219358274
Laten we beginnen met als neocon's Bush en Cheney nooit die oorlog waren gestart.
pi_219358738
Velen beweren dat de VS op Nederland voorloopt qua maatschappelijke ontwikkelingen. Laten we het hopen. Een fors remigratieproject en een asielstop is nodig om schoon schip in Europa te maken om de fouten in het verleden ongedaan te maken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219358742
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Velen beweren dat de VS op Nederland voorloopt qua maatschappelijke ontwikkelingen. Laten we het hopen. Een fors remigratieproject en een asielstop is nodig om schoon schip in Europa te maken om de fouten in het verleden ongedaan te maken.
Waar ga je heen dan?
pi_219358753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waar ga je heen dan?
De mensen die hier niet thuis horen heb ik het over.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219358816
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:22 schreef Richestorags het volgende:
Laten we beginnen met als neocon's Bush en Cheney nooit die oorlog waren gestart.
Ook zonder de Amerikaanse interventies was het daar een teringzooi geweest. Uiteindelijk is het de islam wat voor zoveel ellende en instabiliteit zorgt.
pi_219358850
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De mensen die hier niet thuis horen heb ik het over.
Wie horen hier niet thuis?
pi_219359210
quote:
11s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Bij de Amerikanen is het jullie gelukt, maar voor Nederland heb je toch betere leugens nodig om het volk te bedriegen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219359336
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Cultureel gezien een heleboel mensen die helaas wel in het Westen zijn.
  donderdag 27 november 2025 @ 22:19:11 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219359377
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:56 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ook zonder de Amerikaanse interventies was het daar een teringzooi geweest. Uiteindelijk is het de islam wat voor zoveel ellende en instabiliteit zorgt.
Tuurlijk was het een achterlijk land. Echter was die Amerikaanse invasie zo totaal nutteloos.
pi_219359417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:56 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Correct.

Het zijn de lokale culturele van de mensen daar (lees: de Islamitische culturen) die voor alle ellende hebben gezorgd. Het is dan ook niet zo vreemd dan bij bijna elk voortslepend conflict dat er tegenwoordig is, van Nigeria tot Israël en van Syrië tot India, de Islam dé grote reden achter alle kommer en kwel is.
pi_219359701
twitter

Journalist wordt even op haar plek gezet vanuit het Witte Huis.
pi_219359746
Holy ik heb even op deze journalist activist haar "X" gekeken, dat mens is gestoord, wat een retweets dat ze doet en posts die ze maakt over Trump. Objectief zijn mag niet meer bij outlets.
pi_219359765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nou, we hebben al te dealen met vele ''leuke'' nieuws berichten over Hebdo, v. Gogh, Paty, onschuldige slachtoffers die dood/getraumatiseerd zijn omdat ze niet-islamitisch zijn, Westergaard, eerwraken, kinder mutilaties, terreur(dreiging) en de verdere berichten over de multiculturele +islam verrijkende zulks.

Doe één moederneukende gok.
pi_219359798
quote:
4s.gif Op donderdag 27 november 2025 23:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nou, we hebben al te dealen met vele ''leuke'' nieuws berichten over Hebdo, v. Gogh, Paty, onschuldige slachtoffers die dood/getraumatiseerd zijn omdat ze niet-islamitisch zijn, Westergaard, eerwraken, kinder mutilaties, terreur(dreiging) en de verdere berichten over de multiculturele +islam verrijkende zulks.

Doe één moederneukende gok.
17 jarige fietsende meisjes.
1947-2016
  vrijdag 28 november 2025 @ 00:22:03 #41
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219359847
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:21 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk fantastisch beleid, meteen alle asielaanvragen uit dit land opschorten.
De Amerikanen moesten uit Afghanistan vertrekken omdat ze niet konden afmaken wat ze gestart waren (en Haliburton onderhand wel voldoende centjes verdiend had), maar je vindt Afghanen die uit de VS moeten vertrekken omdat een voormalig landgenoot een trekker heeft overgehaald een toonbeeld van 'fantastisch beleid'? In het gunstigste geval ben je dan kort van memorie, in het waarschijnlijkste een dwaas.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')