You go girl.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:48 schreef Nizno het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)t-ook-niet~a5d0539b/
Zaterdagmorgen, in de vroege uurtjes rond 6 uur. Twee vriendinnen (18 en 21) zijn een avondje gaan stappen in een discotheek in Antwerpen.
Op de terugweg naar huis worden ze lastiggevallen door een man van 37, die zijn oog had laten vallen op de oudste van de twee. “We waren eigenlijk een beetje verkeerd gelopen en hadden al aan een paar mensen de weg gevraagd”, vertelt de vrouw in kwestie, die liever anoniem blijft. “Maar plots kwam die man op de fiets voorbijgereden. Hij riep allerlei seksuele opmerkingen, vooral in mijn richting. Maar ik negeerde hem en reageerde niet.”
Dat is niet naar de zin van de dertiger. Hij wordt kwaad, gooit zijn fiets op de grond en stapt op de twee meisjes af. Dat gebeurt in de Grote Kauwenberg, in de studentenbuurt.
“Hij pakte mijn blazer vast en begon te trekken. Ook aan mijn haren. Tot ik op de grond viel. Ik probeerde recht te staan, maar hij duwde me elke keer opnieuw naar beneden”, vertelt de 21-jarige.
En dan doet de jongste vrouw iets wat de agressieve man nooit verwacht had. Ze haalt een mes uit haar handtas en steekt hem neer.
nu nog even op zoek of er al een update is... want dit was in juli alquote:Haar vriendin treedt haar bij. Zij zat gisteren thuis met onder andere een gekneusde voet en een barst in haar pols. “Ik hoop maar één ding: dat die man heel snel beter wordt. Maar ik ben mijn vriendin tegelijkertijd wel dankbaar. Want die man was echt agressief en ik was bang. Dit had voor mij ook anders kunnen aflopen, als zij niet was tussengekomen. Ik ben wel wat gewend van mannen die me achternaroepen of aanspreken, maar het was de eerste keer dat ik echt fysiek werd aangevallen.”
Ja dat dacht ik inderdaad ook.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:50 schreef FreshFruit het volgende:
Zal je zien dat zij een straf krijgt voor het steken.
quote:
'Ik ben wel wat gewend.'quote:Op woensdag 26 november 2025 14:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
nu nog even op zoek of er al een update is... want dit was in juli al
quote:Op woensdag 26 november 2025 14:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Ik maak uit de context niet op dat het een Rotterdammert is.
en daar is inderdaad het bekende verhaal... dames zijn al wat gewend, zelfs al zijn ze pas 21quote:
nou ja het is zo. Al mijn vriendinnen en ik maakte dit soort dingen vroeger mee. Er was er geen 1 die nooit iets mee maakte. En het was bijna normaal ja. Keek er soms niet eens meer van opquote:
Goed, dat mes had ze überhaupt niet bij zich mogen hebben, maar het is niet alsof ze een random kerel neerstak.quote:“Ik kan niet genoeg benadrukken hoe hard ik hoop dat die man spoedig herstelt”, zegt de vrouw die de messteek toediende via haar advocaat. “Daar gaan mijn gedachten al de hele tijd naartoe. Want laat ons duidelijk zijn: hij is hier het grootste slachtoffer, niet ik.”
Betwijfel ik. Verhaal verteld verder ook niet waar ze hem heeft gestoken. Maar er zijn genoeg zaken geweest waar een inbreker werd betrapt en een tegen aangifte deed wegens mishandeling en dit won. Even als voorbeeld.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoogstens voor het bij zich hebben van een mes gezien de context.
Ze moest voorkomen, maar is vrijgelaten.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:55 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Betwijfel ik. Verhaal verteld verder ook niet waar ze hem heeft gestoken. Maar er zijn genoeg zaken geweest waar een inbreker werd betrapt en een tegen aangifte deed wegens mishandeling en dit won. Even als voorbeeld.
onder voorwaarden... nog geen rechtspraak... borgtochtverhaal dusquote:Op woensdag 26 november 2025 14:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ze moest voorkomen, maar is vrijgelaten.
Dit is iemand die nu moet leven met de gevolgen van haar acties en daar duidelijk niet goed op gaat. Zij is absoluut een slachtoffer.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Ook bizar eigenlijk:
[..]
Goed, dat mes had ze überhaupt niet bij zich mogen hebben, maar het is niet alsof ze een random kerel neerstak.
Jep. Ook daarom verwacht ik eerlijk gezegd geen straffen voor haar verder. Ook ivm leeftijd.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is iemand die nu moet leven met de gevolgen van haar acties en daar duidelijk niet goed op gaat. Zij is absoluut een slachtoffer.
Het dragen van messen alleen niet.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Zelfverdediging is (iig in NL) toegestaan, het mag alleen geen buitenproportioneel geweld zijn. Je mag dus best iemand uit reflex een goeie trap verkopen, maar je mag er daarna niet bovenop duiken om ze een lesje te leren, kort door de bocht.
In dit geval zal het mes an sich het tot buitenproportioneel maken, maar gezien de context is het "alles doen wat binnen je macht ligt om die vent weg te krijgen" niet snel als té gezien worden.
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 26 november 2025 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het dragen van messen alleen niet.
Wel een goede tip. Gewoon een vervelende persoon strak aan blijven kijken en heel langzaam je hand in je tas stoppen, denkt diegene misschien dat je er een wapen uithaaltquote:Op woensdag 26 november 2025 14:57 schreef bitterbal het volgende:
ik zat een keer op de bus te wachten en toen reed er z'n turk ofzo ( oude man) zijn suzuki zo het bus hokje in en stapte uitTerwijl die auto half in dat bushokje stond.
Dus hij zo pssst maisje , waar ga je ? Je kent het welMaar ik zat heel toevallig op handen op dat bankje. Ik zei tegen niks tegen hem bleef hem alleen zo strak aankijken. En ineens ziet hij mijn handen zo verborgen en hij zegt heb je een mes???? Dus ik zei weer niets en bleef alleen naar hem kijken
![]()
HIj werd bang, is in zijn auto gestapt en weg gesjeest![]()
![]()
Wel opvallend.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Ook bizar eigenlijk:
[..]
Goed, dat mes had ze überhaupt niet bij zich mogen hebben, maar het is niet alsof ze een random kerel neerstak.
Totdat hij zelf een wapen trekt.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wel een goede tip. Gewoon een vervelende persoon strak aan blijven kijken en heel langzaam je hand in je tas stoppen, denkt diegene misschien dat je er een wapen uithaalt![]()
Dit maakt je post niet veel duidelijker voor me.quote:
Je hebt ook nog noodweer exces dacht ik. Dan mag het wel meer zijn, zij het onder strikte omstandigheden zogezegd.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Zelfverdediging is (iig in NL) toegestaan, het mag alleen geen buitenproportioneel geweld zijn. Je mag dus best iemand uit reflex een goeie trap verkopen, maar je mag er daarna niet bovenop duiken om ze een lesje te leren, kort door de bocht.
In dit geval zal het mes an sich het tot buitenproportioneel maken, maar gezien de context is het "alles doen wat binnen je macht ligt om die vent weg te krijgen" niet snel als té gezien worden.
ja het was puur toeval dat het zo liep. Toen ik doorkreeg dat die aan het kijken was waar mijn handen waren en wat angstig werd heb ik het mee gespeeld. Plus had jong geleerd dat je in sommige situaties gewoon beter niets kan zeggen. Dus daarom zei ik ook niets tegen hem zodat ik hem niet kwaad zou maken.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wel een goede tip. Gewoon een vervelende persoon strak aan blijven kijken en heel langzaam je hand in je tas stoppen, denkt diegene misschien dat je er een wapen uithaalt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |