Jorritquote:Explosie bij praktijk verloskunde Nijverdal, geen gewonden
Bij verloskundigenpraktijk Zwanger & Zo in Nijverdal is gisteravond een explosief afgegaan. Niemand raakte gewond. Wel sneuvelde een ruit van het gebouw.
De explosie was even voor 21.30 uur, meldt RTV Oost. Op dat moment bevonden zich twee zwangere vrouwen en een aantal familieleden in het pand. Zij kwamen met de schrik vrij.
Op basis van getuigenverklaringen ging de politie op zoek naar twee in het zwart geklede personen. Zij sloegen na de explosie te voet op de vlucht. Van hen ontbreekt nog elk spoor.
'Gerichte aanslag'
In de regionale krant Tubantia spreken verloskundigen in de praktijk van "een gerichte aanslag", hoewel een motief daarvoor onbekend is.
Burgemeester Jorrit Eijbersen betwijfelt of de praktijk doelwit was. "Het zou ook kattenkwaad kunnen zijn, of in ieder geval baldadigheid", zegt hij. "Wat niet goed te praten is, maar het is niet zo dat de politie in eerste instantie denkt aan een misdrijf."
Waarom zou een verloskundige praktijk camera's hebben hangenquote:Op woensdag 26 november 2025 10:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Er zullen daar vast camera' s hangen dus gewoon die baldadige mislukte koppen in vol ornaat op het wereldwijde web tonen. Of krijgen ze weer een week de tijd om zichzelf vrijwillig te melden?
Hoe is een explosief op een gebouw plaatsen en opblazen geen misdrijfquote:Burgemeester Jorrit Eijbersen betwijfelt of de praktijk doelwit was. "Het zou ook kattenkwaad kunnen zijn, of in ieder geval baldadigheid", zegt hij. "Wat niet goed te praten is, maar het is niet zo dat de politie in eerste instantie denkt aan een misdrijf."
Is gewoon kattenkwaad, kan gebeuren toch.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe is een explosief op een gebouw plaatsen en opblazen geen misdrijf
Precies, raampje er uit kan gebeuren hoor. We zijn allemaal jong geweestquote:Op woensdag 26 november 2025 11:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Is gewoon kattenkwaad, kan gebeuren toch.
Waarom niet?quote:Op woensdag 26 november 2025 10:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waarom zou een verloskundige praktijk camera's hebben hangen
quote:Op woensdag 26 november 2025 10:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waarom zou een verloskundige praktijk camera's hebben hangen
Ik zet mijn geld op baldadige pubers met vuurwerk. Zeker gezien de tijd van het jaar.quote:
Kan. Kan ook intimidatie zijn om bepaalde vrouwen niet te helpen.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op baldadige pubers met vuurwerk. Zeker gezien de tijd van het jaar.
Als je dat soort aanslagen ziet is de schade over het algemeen wel wat groter dan een gebroken raampje. Op basis van die foto zou ik zeggen een nitraat of een cobra vuurwerk. Geen echte bom dan ligt de hele pui er uit.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kan. Kan ook intimidatie zijn om bepaalde vrouwen niet te helpen.
Dat weet ik niet, of het om islam-cličntele gaat.quote:
Kan. Het blijft speculeren.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:38 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, of het om islam-cličntele gaat.
Ik denk eerder omdat er licht brandde en het schrikgehalte groter zal zijn dan bij een pand waar niemand is.
Maar ook echtquote:Op woensdag 26 november 2025 11:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe is een explosief op een gebouw plaatsen en opblazen geen misdrijf
Kattenkwaad moet kunnen tochquote:Op woensdag 26 november 2025 13:40 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Maar ook echtZullen we de deur van Jorrit eruit blazen met wat speelgoed-vuurwerk ? Dan noemen we het geen aanslag op de burgervader maar gewoon een knalerwt bij de voordeur.
Zeg dat tegen de burrie. Volgens de burrie was het mss kattenkwaadquote:
Niet per se. Het zou ook baldadigheid geweest kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de burrie. Volgens de burrie was het mss kattenkwaad
Nee, mensen werken en kunnen niet zomaar vrij krijgen om om de zoveel weken op gesprek te gaan overdag. Daarom hebben veel praktijken ook avonduren waarin ze hun diensten aanbieden.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Is het trouwens niet een rare tijd om nog open te zijn voor zo'n verloskundigepraktijk?
Klinkt logischquote:Op woensdag 26 november 2025 15:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, mensen werken en kunnen niet zomaar vrij krijgen om om de zoveel weken op gesprek te gaan overdag. Daarom hebben veel praktijken ook avonduren waarin ze hun diensten aanbieden.
Voor echo’s is dat ook normaal omdat de partner dan ook makkelijker mee kan komen dan op een random werkdag.
De man wil zijn stad beschermen, schurrie burrie dat ie is.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de burrie. Volgens de burrie was het mss kattenkwaad
Als je het niet kunt spellen zou ik het niet posten.quote:Op woensdag 26 november 2025 16:40 schreef Tengano het volgende:
Vreemd dat zo'n burgemeester zo'n uitspraak doet dat het maar om kattekwaad ging, nog voordat er enig uitsluitsel of indicatie is van een onderzoek.
Dan had ie net zo goed kunnen zeggen, ze waren in het zwart en renden weg dus het zullen wel weer twee marokanen zijn geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |