abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219601177
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mja, Wikipedia verteld ook niet altijd het volledige verhaal. Ook hier wordt weer gesproken van een 'bezetting', maar er wordt helemaal niets 'bezet'. Wat dit wel mooi weergeeft is dat Israël reactief opereert, dat is bijna altijd het geval.
Ach gossie, want als feiten niet kloppen met het Israelische trollenleger gedachte dan is het natuurlijk niet compleet.
pi_219601198
Israël gaat maar door met landjepik
Als ik Palestijn zou zijn zou ik ze ook haten
pi_219601276
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat je simpelweg dingen aan het verkondigen bent die niet waar zijn.
[..]
En de bron van Wikipedia die je aanlevert verteld weinig anders en stelt dat eerdere verwijzing over 'Palestina' naar alle waarschijnlijkheid een referentie waren aan de Filistijnen, een van oorsprong groep Griekse zeevaarders, die regelmatig in conflict waren met het Joodse volk. Zij hadden ook verscheidene vestigingen in het gebied wat nu de Gazastrook is (zelf in delen die nu Israël zijn). Dit gebied is dan in oorsprong ook meer Europees dan Arabisch, wat ook al is geconcludeerd in verscheidene wetenschappelijke studies over de etnische origine in dit gebied. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Kortom:

• Er is nooit een Arabisch en Islamitisch land geweest genaamd Palestina;
• Dit gebied was in origine meer Europees dan Arabisch;
• Filistijnen refereert naar een groep Griekse zeevaarders, niet de huidige Arabische moslims die zich 'de Palestijnen' noemen;
• Grote demografische veranderingen vonden plaats na de verovering van Arabische moslims van dit gebied.

Op basis waarvan concludeerde jij dus precies dat dit het land van 'de Palestijnen' zou zijn?
Zoals Golda Meir al stelde, men noemde ons de Palestijnen tot een stel Arabische terroristen zichzelf zo gingen noemen.

Alle Arabieren opbokken uit Gaza aub.
pi_219601317
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2025 13:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heb ik niet meegekregen, wat is er met de user Glazenmaker gebeurd dan? Nu je het zegt, die is hier inderdaad niet meer actief. Een prima ontwikkeling aangezien die volledig was geradicaliseerd in zijn anti-Israël/anti-Joodse wereldbeeld.
Mods waren zn postgedrag ook zat en begon wild om zich heen te slaan.

2 weken!! ban gehad en kwam daarna terug zn gram halen.
Nooit meer gezien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219601356
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat je simpelweg dingen aan het verkondigen bent die niet waar zijn.
[..]
En de bron van Wikipedia die je aanlevert verteld weinig anders en stelt dat eerdere verwijzing over 'Palestina' naar alle waarschijnlijkheid een referentie waren aan de Filistijnen, een van oorsprong groep Griekse zeevaarders, die regelmatig in conflict waren met het Joodse volk. Zij hadden ook verscheidene vestigingen in het gebied wat nu de Gazastrook is (zelf in delen die nu Israël zijn). Dit gebied is dan in oorsprong ook meer Europees dan Arabisch, wat ook al is geconcludeerd in verscheidene wetenschappelijke studies over de etnische origine in dit gebied. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Kortom:

• Er is nooit een Arabisch en Islamitisch land geweest genaamd Palestina;
• Dit gebied was in origine meer Europees dan Arabisch;
• Filistijnen refereert naar een groep Griekse zeevaarders, niet de huidige Arabische moslims die zich 'de Palestijnen' noemen;
• Grote demografische veranderingen vonden plaats na de verovering van Arabische moslims van dit gebied.

Op basis waarvan concludeerde jij dus precies dat dit het land van 'de Palestijnen' zou zijn?
Plato niet, andere Grieken wel, ook goed. Je denkt verder toch niet dat de huidige Palestijnen beweren dat ze van de Filistijnen afstammen hoop ik? Interessant dat je enorm inzoomt op dit gebeuren en doet of je de rest niet gelezen hebt, maar goed. Volgens jou zijn joden Europees, omdat het gebied ooit Europeser was dan het nu is? Hoor je zelf hoe belachelijk dit klinkt? Denk je nou daadwerkelijk dat een Arabier (speciaal voor jou zeg ik Arabier) onder de indruk moet zijn als iemand zegt: 'ik wil mij hier vestigen want een paar duizend jaar geleden woonden hier nog geen moslims'.

Ik concludeer dat het land van degenen is die er wonen. Dat zij zich Palestijnen noemen moeten ze zelf weten, ik kan me goed voorstellen dat ze daarin volharden op het moment dat er ineens iemand op de stoep staat die vindt dat hij recht heeft om daar te wonen. Ergens kan ik me neiging om terug te willen keren naar je gebied van herkomst ook voorstellen, maar zodra je daarvoor over lijken wenst te gaan kun je wat mij betreft de tering krijgen. Het interesseert me niet of iemand vindt dat hij ergens naar terugkeert, als er al andere mensen ergens wonen, ook al is het maar een dag, vind je maar een manier om er mee samen te leven.

En ja inderdaad, dat mag best van twee kanten komen. Alleen nogmaals: ik ben hier niet degene die doet alsof het geweld van één kant komt.

Je shopt weer eens zeer selectief in bronnen om naar het punt wat je al had terug te kunnen redeneren. Je blik op dit conflict is totaal niet consequent behalve in het volgende: je gelooft er niet in dat alle mensen even veel rechten hebben.
What Would Goku Do
pi_219601396
Ik hoop dat onze veiligheidsdiensten een database aangelegd hebben van alle mensen die in naam van Palestina hier gebouwen besmeurd of beschadigd hebben.

En ik hoop dat deze mensen massaal van hun bed gelicht gaan worden. Binnenkort.
pi_219601399
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mods waren zn postgedrag ook zat en begon wild om zich heen te slaan.

2 weken!! ban gehad en kwam daarna terug zn gram halen.
Nooit meer gezien.
Het is toch te ziek voor woorden dat het Israelische trollenleger mensen zo onder de huid mag zitten en leugens de wereld in mogen helpen.

Terwijl andere users daar de overlast van hebben.

Net zo met de Russiche trollen. Zelfde onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')