abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219506152
Leuk einde.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  roze maandag 15 december 2025 @ 22:07:45 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219506183
Tof einde van seizoen 1. Nu geduldig wachten op seizoen 2.
Your beauty never ever scared me.
  roze maandag 15 december 2025 @ 22:08:06 #28
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219506187
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:02 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Lijkt LOTR wel dit...
:D
pi_219506881
Wat een goed einde. Daarmee openen ze voor zichzelf ook wat mogelijkheden voor de komende seizoenen.

Leuk ook die knipogen naar andere boeken van King. "How much trouble can a hotel be?" Arme Hallorann.

De slotscène met Beverly uit de eerste film en Mrs. Kersh, die Beverly in 2016 weer 'tegenkomt', maakte het helemaal rond.

Knap gedaan van de Muschietti's. Trouw gebleven aan het bronmateriaal en er een leuke eigen twist aan gegeven.

Leg Bill Skarsgard alsjeblieft vast voor de komende seizoenen. Hij is Pennywise. Wat een vertolking weer. Geef die man een prijs.
  roze dinsdag 16 december 2025 @ 09:40:46 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219508021
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 23:38 schreef Binge-watch het volgende:
Wat een goed einde. Daarmee openen ze voor zichzelf ook wat mogelijkheden voor de komende seizoenen.

Leuk ook die knipogen naar andere boeken van King. "How much trouble can a hotel be?" Arme Hallorann.

De slotscène met Beverly uit de eerste film en Mrs. Kersh, die Beverly in 2016 weer 'tegenkomt', maakte het helemaal rond.

Knap gedaan van de Muschietti's. Trouw gebleven aan het bronmateriaal en er een leuke eigen twist aan gegeven.

Leg Bill Skarsgard alsjeblieft vast voor de komende seizoenen. Hij is Pennywise. Wat een vertolking weer. Geef die man een prijs.
Ohjaaaaa Beverly heette ze, ik kwam niet meer op haar naam want even geleden dat ik de twee nieuwe films had gekeken. :+

Ik wist wel dat ik haar in de film had gezien maar ik kwam er even niet meer op.
pi_219510111
Uitstekend einde en een solide serie. Die intro van de laatste aflevering. :D

Ben echt benieuwd naar het volgende seizoen, dat wordt lang wachten.
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:08:31 #32
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219510559
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 23:38 schreef Binge-watch het volgende:

Maar in de slotscene van WTD (circa 1988) was het de échte Mrs. Kersh en in IT 2 was het IT die de gedaante van het oude vrouwtje had aangenomen.
Blaf me vol
pi_219513196
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Maar in de slotscene van WTD (circa 1988) was het de échte Mrs. Kersh en in IT 2 was het IT die de gedaante van het oude vrouwtje had aangenomen.
Zeker, vandaar dat ik ook 'tegenkomt' zeg. Was inderdaad It die zich vermomde als Mrs. Kersh. Haar 'no one here really ever dies' maakte het mooi rond.
  dinsdag 16 december 2025 @ 23:13:52 #34
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219514135
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 21:41 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Zeker, vandaar dat ik ook 'tegenkomt' zeg. Was inderdaad It die zich vermomde als Mrs. Kersh. Haar 'no one here really ever dies' maakte het mooi rond.
Kleine continuity error zou kunnen zijn dat Beverly haar dus niet herkende in IT II, maar dat kun je ook verklaren door te zeggen dat ze het vrouwtje vergeten was aangezien het lang geleden was en haar moeder net zelfmoord had gepleegd.

Wat wel mooi is (heb net de IT II scene nog even terug gekeken): nadat IT Kersh zegt "you know what they say..." kijkt Beverly haar wel met ongeloof aan. Alsof ze het eerder had gehoord (al leek het ook te komen door het gekke gezicht dat Mrs Kersh trok).

[ Bericht 14% gewijzigd door Irmak_Spermabak op 16-12-2025 23:21:13 ]
Blaf me vol
pi_219516418
Vind de personages soms toch wel lastig. Het voelt wat chaotisch. Beverly Marsh is dus die vrouw uit de films en de miniserie, maar verder is er niemand behalve de dochter van de originele clown in Welcome To Derry die terugkomen in de latere films.

Halloran meneer fantastisch acteerwerk trouwens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219552701
Prima serie, frisse andere kijk op het verhaal. De miniserie uit 1990 blijft mijn favoriet maar da's meer jeugdsentiment.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 22 december 2025 @ 12:59:52 #37
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219558621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Vind de personages soms toch wel lastig. Het voelt wat chaotisch. Beverly Marsh is dus die vrouw uit de films en de miniserie, maar verder is er niemand behalve de dochter van de originele clown in Welcome To Derry die terugkomen in de latere films.

Halloran meneer fantastisch acteerwerk trouwens.
In de film is het echter niet die dochter zelf maar It die haar gedaante aanneemt. De echte Ingrid Kersh is op dat moment namelijk allang dood.

Leroy Hanlon speelt een hoofdrol in Welcome To Derry en heeft een kleine rol in It Chapter 1, waarin hij de opa van Mike Hanlon is (een van de leden van de Loser's Club). De vader van Mike - Will Hanlon uit WTD - komt om het leven voor It Chapter 1 (bij een brand). Charlotte Hanlon (de vrouw van Leroy in WTD) speelt niet in It Chapter 1, dus of ze is overleden of gescheiden van Leroy.

Weliswaar een bijrol; maar de drogist (Norbert Keene) zit zowel in de serie als in de latere films.

Het joodse jongetje dat in de eerste (of was het de tweede?) aflevering van WTD wordt vermoordt door It heeft dezelfde achternaam - Uris - als een van de latere leden van de Loser's Club (Stan Uris) dus is waarschijnlijk een (oud)oom van hem.

En Dick Halloran komt terug in The Shining en Doctor Sleep.

[ Bericht 5% gewijzigd door Irmak_Spermabak op 22-12-2025 13:18:00 ]
Blaf me vol
pi_219872785
Meer dan het wachten waard geweest. Open eind dus ze kunnen alle kanten op. Ben benieuwd.
I'm not online, it's just your imagination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')