abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2025 @ 23:17:42 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219338026
Heujh,

Ik zit wat te neuzen, en mogelijk dat ik een en ander ga overwegen.
Maar om een goede overweging te maken heb ik eigenlijk het volgende nodig waarvan ik niet weet hoe ik die data en informatie kan krijgen:

Bezettingsgraad huis;
De omzet die je ongeveer maakt;
Mag je ook buiten het park om het verhuren;
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219338074
Chatgpt zegt het volgende:

1. Bezettingsgraad (hoe vaak het huis vol is)
Stel je een huis voor.
Soms zit het vol met mensen. Soms is het leeg.
Hoe kom je erachter hoe vaak het vol is?
👉 Je vraagt het aan het park.
Zij weten: “Dit huis is zoveel weken per jaar vol.”
Je hoeft niks te lezen. Gewoon vragen.

2. Hoeveel geld je krijgt
Mensen slapen in jouw huis → jij krijgt geld.
Hoe weet je hoeveel?
👉 Vraag het park:
“Wat kost één nacht?”
“En hoeveel daarvan krijg ík?”
Zij vertellen het. Je hoeft niks te rekenen of te lezen.

3. Mag jij zelf mensen binnen laten?
Sommige parken zeggen:
“Nee, wij doen alles.”
Andere parken zeggen:
“Ja hoor, jij mag ook zelf mensen laten komen.”
Hoe weet je wat mag?
👉 Vraag het park:
“Mag ik zelf mensen laten huren, of moet het via jullie?”

Kort, heel kort
Hoe vaak vol? → Vraag het park.
Hoeveel geld? → Vraag wat je krijgt per nacht.
Zelf verhuren? → Vraag of het mag.

Meer hoef je niet te doen. Gewoon vragen met je mond. 😊
  dinsdag 25 november 2025 @ 00:24:22 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219338168
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
Heujh,

Wat? Het mag wel wat duidelijker. Investeren in een vakantiehuisje neem in aan?
quote:
Maar om een goede overweging te maken heb ik eigenlijk het volgende nodig waarvan ik niet weet hoe ik die data en informatie kan krijgen:

Bezettingsgraad huis;
Je kan het een verhuurder vragen, als ze bereid zijn je die gunst te doen. Je kunt ook een inschatting ervan maken door op bijvoorbeeld Airbnb te kijken welk bedrag ze voor welke periode van het jaar vragen en door een inschatting te maken van hoeveel ze volgeboekt zijn. Je kunt namelijk zien wanneer het huisje (en vegelijkbare huisjes) nog beschikbaar is en wanneer niet. En nee, dat gaat geen perfecte inschatting opleveren en ja het kost ook wat moeite.

Je kunt ook de tool AirDNA hiervoor gebruiken. Al komt die ook niet verder dan helpen bij een inschatting maken.
quote:
Dat is afhankelijk van het park, sommige parken staan het (in bepaalde vormen) toe en andere niet. De Nederlandse wet verbiedt het niet, dus in principe wel ja.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 25 november 2025 @ 00:54:42 #4
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219338182
[quote]7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 00:24 schreef embedguy het volgende:

[..]
Wat? Het mag wel wat duidelijker. Investeren in een vakantiehuisje neem in aan?
[..]

quote:
Je kan het een verhuurder vragen, als ze bereid zijn je die gunst te doen. Je kunt ook een inschatting ervan maken door op bijvoorbeeld Airbnb te kijken welk bedrag ze voor welke periode van het jaar vragen en door een inschatting te maken van hoeveel ze volgeboekt zijn. Je kunt namelijk zien wanneer het huisje (en vegelijkbare huisjes) nog beschikbaar is en wanneer niet. En nee, dat gaat geen perfecte inschatting opleveren en ja het kost ook wat moeite.

Je kunt ook de tool AirDNA hiervoor gebruiken. Al komt die ook niet verder dan helpen bij een inschatting maken.
Eens even kijken op airDNA. Niet eerder van gehoord.
Goed om te horen dat er geen geijkte weg is. Het blijft dus toch een beetje rekenen met prijs assumpties en een assumptie voor je bezettingsgraad. Dat is natuurlijk ook gewoon een antwoord :) Dat betekent dat ik even een .xlsxje moet maken. Maar dat is geen probleem

quote:
Dat is afhankelijk van het park, sommige parken staan het (in bepaalde vormen) toe en andere niet. De Nederlandse wet verbiedt het niet, dus in principe wel ja.
Zaken als al dan wel of niet zelf verhuren en of ze regels aangaande bepaalde zaken zomaar kunnen veranderen is wel van belang. Straks mag het bijvoorbeeld nu wel om zelf je huis te verhuren maar draaien ze dat later terug. Of eenzijdig het parkgeld verhogen?
Ervaring?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 25 november 2025 @ 08:31:08 #5
436847 embedguy
pi_219338740
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 00:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens even kijken op airDNA. Niet eerder van gehoord.
Goed om te horen dat er geen geijkte weg is. Het blijft dus toch een beetje rekenen met prijs assumpties en een assumptie voor je bezettingsgraad. Dat is natuurlijk ook gewoon een antwoord :) Dat betekent dat ik even een .xlsxje moet maken. Maar dat is geen probleem
Klopt inderdaad :-)

AirDND kost overigens wel wat. Pin me er niet op vast maar ik meen me ergens te herinneren dat het 50¤ per ‘gebiedje’ kost. Het is wel nouwkeuriger en makkelijker dan zelf een inschatting maken.
quote:
[..]
Zaken als al dan wel of niet zelf verhuren en of ze regels aangaande bepaalde zaken zomaar kunnen veranderen is wel van belang. Straks mag het bijvoorbeeld nu wel om zelf je huis te verhuren maar draaien ze dat later terug. Of eenzijdig het parkgeld verhogen?
Ervaring?
Het lijkt me dat dat niet zomaar kan. Ik geloof dat het ook in je koopcontract komt te staan.

Bron: dit is wat ik meegekregen heb van het traject van een vriend die een cursus hiervoor heeft gedaan en recent een vakantiewoning heeft gekocht. Wellicht ook interessant voor jou, ik stuur wel even een linkje via pb. Die cursus kostte iets van 3k.
Life is happening now.
pi_219340141
Toevallig hier over gehad met iemand die op een Roompot park een huisje had. Ze mochten er zelf max 90 dagen per jaar in zitten. De rest is dus per definitie verhuurd via park. OF niks via het park. Maar dan kreeg je wel een rekening voor de receptie etc.
Je hebt best wel wat verplichtingen over de staat. Spoed reparaties / vervangingen die het park moet uitvoeren zijn duur.
Het gemiddelde rendement is 3-4%.
Dus je moet het leuk vinden om daar een huisje hebben. Je doet het niet om rijk te worden.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:35:17 #7
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219344356
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:28 schreef Pendora het volgende:
Toevallig hier over gehad met iemand die op een Roompot park een huisje had. Ze mochten er zelf max 90 dagen per jaar in zitten. De rest is dus per definitie verhuurd via park. OF niks via het park. Maar dan kreeg je wel een rekening voor de receptie etc.
Je hebt best wel wat verplichtingen over de staat. Spoed reparaties / vervangingen die het park moet uitvoeren zijn duur.
Dus je moet het leuk vinden om daar een huisje hebben. Je doet het niet om rijk te worden.
3/4% op het eigen vermogen of vv? In of ex die 90 dagen zelf bewoning?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219347067
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
3/4% op het eigen vermogen of vv? In of ex die 90 dagen zelf bewoning?
Eigen vermogen en ex die 90. Zij hadden dus zelf een negatief rendement. Maar het was goedkoper dan huren voor hun :)
pi_219350366
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:28 schreef Pendora het volgende:
het lijkt wel een soort timeshare
pi_219350893
quote:
Heujh,

Bezettingsgraad huis;
Dit zijn bleeders waar iedereen en zijn moeder altijd weer intrapt. Nooit aan beginnen.
De verhalen zijn altijd mooi en de ervaringen altijd weer zwaar teleurstellend.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219393628
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit zijn bleeders waar iedereen en zijn moeder altijd weer intrapt. Nooit aan beginnen.
De verhalen zijn altijd mooi en de ervaringen altijd weer zwaar teleurstellend.
Inderdaad. Kan echt niet begrijpen dat mensen hier in willen stappen :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_219393838
quote:
Heujh,

Bezettingsgraad huis;
Ik kan je verhalen uit mijn netwerk vertellen over bijv. Bulgaren die gewoon niet vertrekken na afloop van de huurperiode. Moet je ze afkopen. Vernielen je huisje. Maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Van een vakantiehuisje word je twee keer blij.
Eerste keer: als je het koopt
Tweede keer: als je het verkoopt.
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:14:49 #13
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219396296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:27 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik kan je verhalen uit mijn netwerk vertellen over bijv. Bulgaren die gewoon niet vertrekken na afloop van de huurperiode. Moet je ze afkopen. Vernielen je huisje. Maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Weinig rooskleurig beeld.
Maar ik was ook niet van plan om ze aan bulgaren te verhuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219396469
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:27 schreef paardendokter het volgende:
Zelfde geldt voor een boot. Het lijkt zo mooi maar het wordt niet zelden een blok aan het been.
pi_219396486
Leuk, een eigen vakantiehuis dat je driekwart van het jaar kwijt bent aan oostblokkers met smerige verfbroeken en knaufpoten.
pi_219396487
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weinig rooskleurig beeld.
Een en ander kan alleen en enkel op grote schaal. Voor de particulier met 1 ding is het afbreukrisico enorm.
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:41:50 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219396527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:37 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Leuk, een eigen vakantiehuis dat je driekwart van het jaar kwijt bent aan oostblokkers met smerige verfbroeken en knaufpoten.
Proest. Deze vond ik wel leuk :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219397336
Je kan het vrij simpel zien:
Als je goede rendementen zou halen waarom zouden ze die huisjes dan verkopen i.p.v. ze zelf te exploiteren? Of te verkopen aan 'vastgoed' investeerder?

Alleen interessant als je er zelf ook veel gebruik van maakt. Dan bespaar je dus de huur die je anders zou betalen + wat opbrengst en dat maakt het dan meer rendabel dan voor een investeerder.
Moet je maar wel willen, jaarlijks of meerdere keren per jaar in hetzelfde huisje.
Eerst denken, dan typen
pi_219399967
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vaak heb je niet de mogelijkheid om zelf te selecteren en ben je overgeleverd aan het 'selectievermogen' van de parkbeheerders...
  woensdag 3 december 2025 @ 11:44:38 #20
436847 embedguy
pi_219400167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:13 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Vaak heb je niet de mogelijkheid om zelf te selecteren en ben je overgeleverd aan het 'selectievermogen' van de parkbeheerders...
@TS wil je het huisje via een park verhuren of via een andere weg?

Alle horrorverhalen in dit topic gaan tot nu toe over verhuur door het park terwijl dat maar één van de opties is.

Als voorbeeld: Als je het zelf gaat verhuren via Airbnb ed dan ga je bijvoorbeeld echt geen cheap oostblok werkers erin krijgen. Voor hen is dat veel te duur.

Dusja: kun je wat verduidelijken wat jouw idee is @TS?
Life is happening now.
  woensdag 3 december 2025 @ 11:55:11 #21
436847 embedguy
pi_219400228
En als tegenpool van ervaringen uit tweede hand in dit topic een ervaring uit eerste hand: ik verhuur via Airbnb en de ene huurder is nóg netter dan de andere. De horrorverhalen die ik van te voren over me heen heb gekregen zijn allen (nog) niet uitgekomen en het zou me ondertussen tegenvallen als dat wel een keer gaat voorkomen.

Neemt niet weg dat het wel een keer kan gaan gebeuren maarja, no risk no reward.
Life is happening now.
pi_219400402
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:44 schreef embedguy het volgende:

[..]
@:ts wil je het huisje via een park verhuren of via een andere weg?

Alle horrorverhalen in dit topic gaan tot nu toe over verhuur door het park terwijl dat maar één van de opties is.

Als voorbeeld: Als je het zelf gaat verhuren via Airbnb ed dan ga je bijvoorbeeld echt geen cheap oostblok werkers erin krijgen. Voor hen is dat veel te duur.

Dusja: kun je wat verduidelijken wat jouw idee is @:ts?
Ik denk dat je eerst moet uitzoeken of eigenverhuur wel mag op een vakantiepark... de meeste parken zullen dat hebben ingekaderd vermoed ik.
  woensdag 3 december 2025 @ 13:02:07 #23
436847 embedguy
pi_219400579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:28 schreef okzbow het volgende:

[..]
Ik denk dat je eerst moet uitzoeken of eigenverhuur wel mag op een vakantiepark... de meeste parken zullen dat hebben ingekaderd vermoed ik.
Ja, dat mag. Maar niet op alle parken inderdaad dus als je dat wilt moet je een park uitkiezen waar het mag. Dus dat is inderdaad belangrijk om eerst uit te zoeken.
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 00:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Life is happening now.
  woensdag 3 december 2025 @ 13:05:02 #24
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219400606
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:28 schreef okzbow het volgende:

[..]
Jazeker. Ze hebben een eigen poul, maar je mag ook zelf verhuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 3 december 2025 @ 13:05:47 #25
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219400624
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:44 schreef embedguy het volgende:

[..]
@:ts wil je het huisje via een park verhuren of via een andere weg?

Dusja: kun je wat verduidelijken wat jouw idee is @:ts?
Kom er vanavond op terug. Via mob lastig typen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219401194
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jazeker. Ze hebben een eigen poul, maar je mag ook zelf verhuren.
Maar betaal je dan geen extra servicekosten aan het park?
  woensdag 3 december 2025 @ 14:44:51 #27
436847 embedguy
pi_219401224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:37 schreef okzbow het volgende:

[..]
Maar betaal je dan geen extra servicekosten aan het park?
Dat zal altijd minder zijn dan de servicekosten van het laten verhuren door het park :P maar verder inderdaad goed om ook te checken.
Life is happening now.
pi_219401579
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:44 schreef embedguy het volgende:

[..]
Dat zal altijd minder zijn dan de servicekosten van het laten verhuren door het park :P maar verder inderdaad goed om ook te checken.
nou dat vraag ik me dus af... om het te ontmoedigen zullen ze niet mals zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')