https://www.nu.nl/buitenl(...)s-naar-crematie.htmlquote:Een vrouw in Thailand die al in haar doodskist lag, is er zondag net op tijd uit gehaald. Tempelpersoneel overlegde met haar broer over haar crematie toen ze zachtjes geklop vanuit de kist hoorden. "Iedereen schrok."
De Thaise vrouw werd door haar broer naar Wat Rat Prakhong Tham, een boeddhistische tempel in de provincie Nonthaburi, gebracht om haar te laten cremeren, meldt AP News.
De broer vertelde dat zijn zus al twee jaar bedlegerig was toen haar gezondheid verslechterde en ze niet meer reageerde. Volgens hem was ze twee dagen eerder gestopt met ademen. Hij legde haar in een kist en reed 500 kilometer van de provincie Phitsanulok naar een ziekenhuis in Bangkok, omdat zijn zus haar organen wilde doneren.
Het ziekenhuis weigerde de vrouw omdat haar broer geen officiële overlijdensakte kon overleggen. Daarna ging hij naar de tempel, die gratis crematiediensten aanbiedt. Ook daar werd het verzoek geweigerd vanwege het ontbreken van de akte.
Terwijl aan de man werd uitgelegd hoe je een overlijdensakte kunt krijgen, hoorden ze het geklop uit de kist. "Ik was een beetje verrast, dus ik vroeg hun de kist te openen, en iedereen schrok", vertelde een medewerker aan AP News. "Ik zag dat ze haar ogen een beetje opendeed en dat ze op de zijkant van de kist klopte. Ze moet al een tijdje aan het kloppen zijn geweest."
Ze onderzochten de vrouw ter plekke en stuurden haar naar een nabijgelegen ziekenhuis. De tempel heeft laten weten de medische kosten te betalen.
Dit. Brrrr..quote:Op maandag 24 november 2025 19:50 schreef Gibson88 het volgende:
Tering, dan vraag je je toch af hoe vaak er dan wel iemand levend is verbrand als je zo makkelijk iemand kan afvoeren.
Of levend begraven, vaak genoeg dat men oude kisten ruimt en dan inkepingen van vingernagels vind aan de binnenkant.quote:Op maandag 24 november 2025 19:50 schreef Gibson88 het volgende:
Tering, dan vraag je je toch af hoe vaak er dan wel iemand levend is verbrand als je zo makkelijk iemand kan afvoeren.
Vaak genoeg nog wel?quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of levend begraven, vaak genoeg dat men oude kisten ruimt en dan inkepingen van vingernagels vind aan de binnenkant.
Stond in boek dat ik als 12 jarige heb gelezenquote:Op dinsdag 25 november 2025 07:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Vaak genoeg nog wel?
Dan kun je vast 3 recente voorbeelden geven neem ik aan?
Crematie is zo heet, daar merk je weinig van.quote:Op dinsdag 25 november 2025 00:08 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dit. Brrrr..![]()
Geldt behalve crematies uiteraard dan ook voor begrafenissen.
Wat een verhaal. Bijna gecremeerd worden en dan op het allerlaatste moment toch nog zachtjes laten weten dat je er nog bent. Er zit iets aangrijpends in het idee dat iemand letterlijk terug klopt uit de dood, bijna alsof ze weigerde ongemerkt te verdwijnen. Als einde zou ik het eigenlijk best mooi vinden: niet stilletjes wegvallen maar nog één keer duidelijk maken dat ik er was. Het blijft natuurlijk tragisch maar er zit ook een vreemd soort waardigheid en vastberadenheid in dit plot-twist-moment.quote:Op maandag 24 november 2025 19:21 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Een vrouw in Thailand die al in haar doodskist lag, is er zondag net op tijd uit gehaald.
quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Crematie is zo heet, daar merk je weinig van.
Leven begraven worden daarbij.. Dat is echt mijn grootste angst
quote:Op maandag 24 november 2025 23:13 schreef Invisibli het volgende:
Goede regel van die akte, die blijkt niet voor niets nodig.
Ik lees dat ze haar organen wilde doneren, dat zou best een verassing zijn als de arts open doet om te snijden en die vrouw doodleuk de kist uitkomt.
Schrikt die arts zich dood en kunnen ze hem erin leggen.
Duh, mijn moeder is onlangs overleden. De arts was er ruim anderhalf uur later om de dood vast te stellen. De Dela was er weer 4 uur later om haar op te halen en toen was er al lijkstijfheid. Wij hebben niets gehoord over een extra controle na 32 uur. Heb daar eigenlijk nog nooit over gehoord.quote:Op maandag 24 november 2025 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Heel dom van die mensen dit.
Dit wordt in NL en andere westerse landen heel strak gecontroleerd.
Uitgebreide controle.
32 uur wettelijke wachttijd
Nogmaals controle door een arts
Nou, dat ging dus ook niet zo makkelijk, omdat ze overal naar de overlijdensakte vroegen en die kon broerlief niet overleggen omdat er geen dokter bij was geweest om de dood vast te stellen.quote:Op maandag 24 november 2025 19:50 schreef Gibson88 het volgende:
Dit dus idd!quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:50 schreef TAmaru het volgende:
Die broer wou er duidelijk gewoon van af ...
Hoe dan ook, ergens was het wel kantje boord.quote:Op dinsdag 25 november 2025 11:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Duh, mijn moeder is onlangs overleden. De arts was er ruim anderhalf uur later om de dood vast te stellen. De Dela was er weer 4 uur later om haar op te halen en toen was er al lijkstijfheid. Wij hebben niets gehoord over een extra controle na 32 uur. Heb daar eigenlijk nog nooit over gehoord.
[..]
Nou, dat ging dus ook niet zo makkelijk, omdat ze overal naar de overlijdensakte vroegen en die kon broerlief niet overleggen omdat er geen dokter bij was geweest om de dood vast te stellen.
Nou ja, je zou maar tot je positieven komen en in een afgesloten kist liggen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 11:15 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ergens was het wel kantje boord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |