quote:HBO Max is vanaf 8 maart 2022 beschikbaar in Nederland! Je kan je vanaf die dag abonneren op de nieuwe streamingdienst.
HBO Max in Nederland
Nederland heeft er een nieuwe streamingdienst bijgekregen. HBO Max lanceerde 8 maart officieel in ons land en gaat de concurrentie aan met de andere streamingdiensten die we hier al hebben. Denk aan Netflix, Disney Plus, Videoland en Amazon Prime Video.
Wat heeft HBO Max te bieden, wat betaal je ervoor in Nederland en welke series en films kun je kijken?
1. Wat is HBO Max?
Hoewel HBO Max nu pas beschikbaar is in Nederland, bestaat de streamingdienst al langer. In 2020 lanceerde het platform in de Verenigde Staten en later breidde HBO Max ook uit naar Europa. Je kent HBO misschien wel van topseries als Game of Thrones, The Sopranos, The Wire en Euphoria. De dienst is vooral interessant vanwege de exclusieve series en films die je erop vindt. Voorheen kon je het aanbod van HBO kijken via Ziggo.
2. Wat kost HBO Max?
Dat hangt af van welk abonnement je kiest. HBO Max komt in Nederland met een Basic- en Standaard-abonnement. Kies je voor Basic, dan betaal je het minst - maar krijg je ook minder functies. Zo ligt de maximale videokwaliteit op 720p, wat op grote 4K-televisies niet zo scherp oogt. Ook kun je minder films en series voor offline gebruik downloaden, en maar op één apparaat kijken.
Kies je voor het Standaard-abonnement, dan kijk je films en series in full-hd (1080p) of 4K-resolutie. Je kan tot 30 titels voor offline gebruik downloaden en op maximaal drie apparaten tegelijk naar HBO Max kijken. Omdat het prijsverschil tussen Basic en Standaard erg meevalt, is het interessanter om voor het 'beste' abonnement te gaan.
Voor Basic betaal je 5,99 euro, maar als je tussen 8 en 31 maart een abonnement neemt, krijg je 'levenslang' 50 procent korting. Oftewel: je betaalt dan slechts 2,99 euro per maand, waarmee HBO Max bijvoorbeeld even goedkoop is als Amazon Prime Video. Voor het Standaard-abonnement ben je tijdens de kortingsperiode 3,99 euro per maand kwijt, in plaats van 7,99 euro.
De korting vervalt trouwens als je besluit je HBO Max-abonnement stop te zetten. Wil je later weer van de dienst gebruikmaken, dan betaal je de volle pond en geldt de korting niet meer. Het annuleren van HBO Max kan - net als bij andere streamingdiensten - wanneer je maar wil.
3. Wat kan ik op HBO Max zien?
HBO Max verdeelt zijn aanbod in zogeheten 'hubs'. Je kan kijken naar alle exclusieve HBO-series, zoals Game of Thrones, Euphoria, The Sopranos, Friends en The Wire. Daarnaast vind je er de 'HBO Max Originals', oftewel series die specifiek voor de dienst worden gemaakt.
Verder kun je bij HBO Max terecht voor films van Warner Bros. en DC. Voorbeelden hiervan zijn de The Lord of The Rings-films, Godzilla, Harry Potter, The Suicide Squad en nog veel meer. Ook nieuwere films, zoals The Batman, zijn als eerste op de dienst te vinden, vaak al anderhalve maand na hun bioscooprelease.
Ik vond deze wel vet hoor.quote:Op maandag 24 november 2025 21:52 schreef Discombobulate het volgende:
Vond deze It aflevering ietsje minder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vond deze wel vet hoor.Wat zat er nou in dat kistje of weten we dat niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Ja, vind ik ook leuk.quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:50 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
WTD is niet per sé eng maar wel mooi hoe ze King's universum erin verwerken. Dick Halloran komt later terug in The Shining / Doctor Sleep, Juniper Hill is ook een belangrijk deel van Insomnia en natuurlijk de verwijzing naar Shawshank Prison (fun fact: in de tijd waarin WTD zich afspeelt zijn Red en Andy gevangenen in Shawshank).
Daar kan ik ook niet direct antwoord op geven maar ben sowieso niet de beste persoon met details onthouden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat zat er nou in dat kistje of weten we dat niet?
Er komen wel meerdere seizoenen, ik dacht gelezen te hebben dat ze steeds verder teruggaan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet niet of het de wekelijkse afleveringen vibe is, maar ik kom er maar niet in bij WTD. Nu aflevering 5 van de 8 gezien maar het doet me niks. Denk dat ik de laatste 3 alsnog kijk maar misschien de volgende keer toch weer opsparen en pas aan het einde kijken? Voelt allemaal traag aan en heb het gevoel dat ze naar iets opbouwen wat met een sisser afloopt. Ook geen idee of dit een mini serie is of er een tweede seizoen komt.
Volgens mij is het nog niet bekendquote:Op dinsdag 25 november 2025 10:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Daar kan ik ook niet direct antwoord op geven maar ben sowieso niet de beste persoon met details onthouden.Ik vind Harry Potter ook heel erg leuk maar vraag me niet naar toverspreuken enz.
![]()
Wellicht weet @:cherrylips dit?
Misschien komt dat nog dan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog niet bekend
Het deed me aan pulp Fiction denken.
Dacht dat ik misschien had wat gemist, maar zal wel op een later moment bekend worden dan.quote:
https://www.thewrap.com/n(...)xclusive-deal-talks/quote:Netflix Wins the Warner Bros. Discovery Bidding War, Enters Exclusive Deal Talks
Mooi.quote:Op zondag 30 november 2025 20:03 schreef Ama het volgende:
Seizoen 3 van From staat er volgende week op.
Als de kwaliteit maar hetzelfde blijft.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Het lijkt erop dat WB (en dus ook HBO) gekocht gaat worden door Netflix. Ben benieuwd wat dit betekent voor de streaming service. Zullen beide diensten apart blijven bestaan of worden ze uiteindelijk gecombineerd? Een ding lijkt duidelijk: de consument zal het waarschijnlijk moeten betalen.
Op termijn zal het ongetwijfeld samengevoegd worden, al dan niet met een aparte sub categorie op Netflix voor HBO en WB content.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Het lijkt erop dat WB (en dus ook HBO) gekocht gaat worden door Netflix. Ben benieuwd wat dit betekent voor de streaming service. Zullen beide diensten apart blijven bestaan of worden ze uiteindelijk gecombineerd? Een ding lijkt duidelijk: de consument zal het waarschijnlijk moeten betalen.
Ik ben nu nog gemotiveerder om mijn abbo met levenslang 50% korting vast te houdenquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En daaraan gekoppeld, uitgespreid over een aantal jaar, uiteraard een stijging van de abo kosten.
De deal is inmiddels rond. Ik ben benieuwd wat het op den duur met mijn Netflix en HBO abonnementen gaat doen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Die 50% 'lifetime'-korting zal in elk geval wel snel komen te vervallen. En die ¤ 83 miljard moet toch ook worden terugverdiend, dat zal vast zoiets worden:quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Op termijn zal het ongetwijfeld samengevoegd worden, al dan niet met een aparte sub categorie op Netflix voor HBO en WB content.
En daaraan gekoppeld, uitgespreid over een aantal jaar, uiteraard een stijging van de abo kosten.
Een prijsverhoging vind ik over het algemeen niet zo'n probleem, maar dat wel en zou reden zijn om op te zeggen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die 50% 'lifetime'-korting zal in elk geval wel snel komen te vervallen
quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Die 50% 'lifetime'-korting zal in elk geval wel snel komen te vervallen. En die ¤ 83 miljard moet toch ook worden terugverdiend, dat zal vast zoiets worden:
• Basic (met reclame) - ¤ 9,99
• Standard - ¤ 18,99
• Premium - ¤ 29,99
Hoe kom je daar aan dan? Moet ik m'n abbo anders opzeggen om een week later, hopelijk, met korting weer iets af te sluiten?quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:23 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik ben nu nog gemotiveerder om mijn abbo met levenslang 50% korting vast te houden
kijken wat er mee gebeurd
Dat aanbod kreeg je in het begin toen HBO naar Nederland kwam.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kom je daar aan dan? Moet ik m'n abbo anders opzeggen om een week later, hopelijk, met korting weer iets af te sluiten?
Ik ook, blij dat ik dat toen meteen genomen heb.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:23 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik ben nu nog gemotiveerder om mijn abbo met levenslang 50% korting vast te houden
kijken wat er mee gebeurd
Niet. De eerste 3 weken dat ze in Nederland waren kon je die deal pakken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kom je daar aan dan? Moet ik m'n abbo anders opzeggen om een week later, hopelijk, met korting weer iets af te sluiten?
The Pittquote:Op vrijdag 5 december 2025 19:38 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben na een pauze van twee jaar weer HBO Max. Meteen White Lotus bingenNog goede series bijgekomen die we gemist hebben en echt moeten kijken?
Misschien The last of us? The Pitt was al genoemd. How To With John Wilson, Somebody Somewhere en die serie over die man die op zoek is naar een stoelfabrikant is ook wel leuk, als je daar tegen kunt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:38 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben na een pauze van twee jaar weer HBO Max. Meteen White Lotus bingenNog goede series bijgekomen die we gemist hebben en echt moeten kijken?
Het schijnt dat je als je je abbo opzegt je altijd eerst nog een aanbod krijgt met 50% korting. Ik las hier ergens van iemand die dat al jaren deed.Toen ik dat probeerde kreeg ik de korting die ik al had omdat ik meteen lid ben geworden, en maakte het dus geen verschil, maar als je dat niet hebt, zou ik het eens proberen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En voor hoe lang is die 50% korting danquote:Op zaterdag 6 december 2025 00:09 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het schijnt dat je als je je abbo opzegt je altijd eerst nog een aanbod krijgt met 50% korting. Ik las hier ergens van iemand die dat al jaren deed.Toen ik dat probeerde kreeg ik de korting die ik al had omdat ik meteen lid ben geworden, en maakte het dus geen verschil, maar als je dat niet hebt, zou ik het eens proberen.
The White Lotus is zeker een aanrader om te bingen!quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:38 schreef MaJo het volgende:
The West Wing staat er dus al een tijdje niet meer opquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
The White Lotus is zeker een aanrader om te bingen!
Daarnaast:
• Succession
• The Pitt
• The Gilded Age
• Euphoria
• House of the Dragon (als je ook into GoT was)
• The Last of Us (iig seizoen 1, het 2e seizoen kom ik slecht doorheen)
En dan zijn er natuurlijk nog de (mini)series die er twee jaar geleden ook al opstonden zoals: Chernobyl, Big Little Lies, The Wire, True Detective, The Night Of, Mare of Easttown, Sharp Objects, GoT, BoB, Generation Kill, Watchmen, The Newsroom, The West Wing, The Sopranos etc etc.
Op mijn watchlist staan nog: Task, Hacks, Olive Kitteridge en The Penguin.
Staat genoteerdquote:
The Last of Us hebben we inderdaad het eerste seizoen van gezien dus dat is een goedequote:Op zaterdag 6 december 2025 00:04 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Misschien The last of us? The Pitt was al genoemd. How To With John Wilson, Somebody Somewhere en die serie over die man die op zoek is naar een stoelfabrikant is ook wel leuk, als je daar tegen kunt.
Oh, ik lees dat ie 'The chair company' heet.
Wow bedankt voor de lijstquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
The White Lotus is zeker een aanrader om te bingen!
Daarnaast:
• Succession
• The Pitt
• The Gilded Age
• Euphoria
• House of the Dragon (als je ook into GoT was)
• The Last of Us (iig seizoen 1, het 2e seizoen kom ik slecht doorheen)
En dan zijn er natuurlijk nog de (mini)series die er twee jaar geleden ook al opstonden zoals: Chernobyl, Big Little Lies, The Wire, True Detective, The Night Of, Mare of Easttown, Sharp Objects, GoT, BoB, Generation Kill, Watchmen, The Newsroom, The West Wing, The Sopranos etc etc.
Op mijn watchlist staan nog: Task, Hacks, Olive Kitteridge en The Penguin.
Nee, maar het gaat eigenlijk nergens overquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Staat genoteerd
[..]
The Last of Us hebben we inderdaad het eerste seizoen van gezien dus dat is een goedeDe anderen ken ik niet, ga ik checken. En hoezo er tegen kunnen? Klinkt als horror?
[..]
Wow bedankt voor de lijstEven dikgedrukt wat ik al gezien heb. House of Dragons twijfel ik nog over. Ik was into GoT (alle boeken gelezen) maar toen de serie af begon te wijken van de boekenreeks ben ik afgehaakt. Is het de moeite?
Euphoria is mijn man lyrisch over dus die staat ook zeker op mijn persoonlijke kijklijst
Precies toen ik 'm eindelijk wilde kijken was ie er af.. en nog steeds.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:16 schreef laziness het volgende:
[..]
The West Wing staat er dus al een tijdje niet meer op
Hmm klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:16 schreef laziness het volgende:
[..]
The West Wing staat er dus al een tijdje niet meer op
quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Staat genoteerd
[..]
The Last of Us hebben we inderdaad het eerste seizoen van gezien dus dat is een goedeDe anderen ken ik niet, ga ik checken. En hoezo er tegen kunnen? Klinkt als horror?
[..]
Wow bedankt voor de lijstEven dikgedrukt wat ik al gezien heb. House of Dragons twijfel ik nog over. Ik was into GoT (alle boeken gelezen) maar toen de serie af begon te wijken van de boekenreeks ben ik afgehaakt. Is het de moeite?
Euphoria is mijn man lyrisch over dus die staat ook zeker op mijn persoonlijke kijklijst
Over HotD: Ja, zeker de moeite waard, maar als je toch nog genoeg andere series te kijken hebt kan je HotD rustig laten liggen tot seizoen 3 uitkomt. Want zonder te spoilen: einde seizoen 2 voelde niet-af.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:20 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
HotD is redelijk trouw aan het bronmateriaal. S1 is echt heel erg de moeite waard, S2 heeft diverse aardige momenten maar is soms wat langdradig.
In januari begint trouwens ook de nieuwe serie: A Knight Of The Seven Kingdoms.
Ik zou beginnen met Succession, daarna White Lotus, HotD en TLOU S2.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |