Daar is ze een van ze velen.quote:Op maandag 24 november 2025 11:05 schreef SOG het volgende:
Ik vind niks in de amerikaanse media via google
Die 23kg is voor standaard ruimbagage. Maar je kunt gewoon bijbetalen voor excess baggage. Dan gaat wel meteen de kans om gecontroleerd te worden omhoog.quote:Op maandag 24 november 2025 11:58 schreef Idisrom het volgende:
76 Kilo in een koffer?
Dat lukt op Schiphol toch nooit om dat in de bagagecheck te krijgen? Mijn schoonmoeder had iets meer dan 23 kilo, totaal met haar koffer, en we moesten er eerst dingen uithalen, voordat de koffer geaccepteerd werd door de bagagecheck.
Niet in één koffer. En het gaat om twee personen.quote:Op maandag 24 november 2025 11:58 schreef Idisrom het volgende:
76 Kilo in een koffer?
Dat lukt op Schiphol toch nooit om dat in de bagagecheck te krijgen? Mijn schoonmoeder had iets meer dan 23 kilo, totaal met haar koffer, en we moesten er eerst dingen uithalen, voordat de koffer geaccepteerd werd door de bagagecheck.
Drugs gekochtquote:Op maandag 24 november 2025 13:08 schreef Flitsbezorger het volgende:
Wat heeft ze in hemelsnaam met het verdiende geld van haar eerdere smokkel in Dubai gedaan dat ze dit opnieuw probeert in Dallas??
In het AD was een geblurde foto te zien dit weekend. Met een beetje redelijk AI un-blur je die foto zo. Maar goed iets met privacy.quote:Op maandag 24 november 2025 13:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar pics eigenlijk. Ook van wanneer ze uit de cel komt.
Meestal ziet het erna allemaal niet zo fraai meer uit
In Amerika zetten ze de verdachte uit eindelijk toch wel op de foto. Daar doen ze niet zo moeilijkquote:Op maandag 24 november 2025 14:00 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
In het AD was een geblurde foto te zien dit weekend. Met een beetje redelijk AI un-blur je die foto zo. Maar goed iets met privacy.
Nee, de minimumstraffen voor dit soort delicten zijn 15 jaar. Ze had wat dat betreft beter naar LA kunnen vliegen.quote:Op maandag 24 november 2025 04:09 schreef raptorix het volgende:
Met een beetje mazzel is ze met een jaar of 4-6 terug.
was niet haar eerste reis.... Dus was gewoon haar "werk"....quote:Op zondag 23 november 2025 21:28 schreef Cruzinats het volgende:
https://www.oost.nl/nieuw(...)-naar-de-vs-geschokt
Tiener uit De Krim smokkelt koffer bomvol drugs naar de VS: 'Geschokt'
[..]
Volgende maand gaan we dus meer horen.
Klein gehucht De Krim, ben er vroeger wel eens doorheen gereden. Het zou niet moeilijk moeten zijn te achterhalen wie dit is. Zielig voor deze boerentrien die ongetwijfeld ontzettend naiëf is geweest. 76 kilo ketamine zou honderden gezinnen ontwrichten, misschien wel een OD waardoor kinderen een ouder moeten missen. Is tien jaar dan een gepaste straf?!
Geen verzachtende omstandigheden gezien de leeftijd icm waarschijnlijke grenzeloze naïviteit.quote:Op maandag 24 november 2025 06:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit klopt niet, dit is een PG1-type straf en bij 400gram of meer is de minimumstraf 15 of 10 jaar en de maximumstraf 99 jaar en een boete van $250.000.
Gezien de hoeveelheid wordt dit in de praktijk gewoon een jaartje of 30-40 denk ik.
Precies, dat is ook het afschrikkende effect hiervan. Er is geen sprake van dwang, enkel de lust naar geld de belangrijker was de kunnen inzien van het potentiële risico.quote:Op maandag 24 november 2025 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen verzachtende omstandigheden gezien de leeftijd icm waarschijnlijke grenzeloze naïviteit.
Bij die strafmaat die jij noemt is je leven eigenlijk voorbij. Volstrekt onmenselijk.
Ik ben voor harde straffen, zeker bij recidive. Maar niet bij een jong meisje.
Ik vergat de vraagteken. Ik zou denken dat gezien de leeftijd er sprake kan zijn van verzachtende omstandigheden. 19 is super jong.quote:Op maandag 24 november 2025 19:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, dat is ook het afschrikkende effect hiervan. Er is geen sprake van dwang, enkel de lust naar geld de belangrijker was de kunnen inzien van het potentiële risico.
Als er geen voorgaande veroordelingen zijn kan ze er nog redelijk vanaf komen, maar minimumstraffen zijn 10 á 15 jaar en de maximumstraf 99 jaar.
Noodzakelijk om de drugsproblematiek te beteugelen. Let op, er zijn wel degelijk programma's voor eerste overtreders, maar dat is met zeer stricte voorwaarden en dan ga je bij het minst of geringste direct 10 á 15 jaar achter de tralies. De strafmaat in Texas is hoog en dat is wat mij betreft prima, je ziet ook dat een buurstaat als New Mexico met veel minder zware straffen veel meer drugsproblematiek heeft.quote:Op maandag 24 november 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vergat de vraagteken. Ik zou denken dat gezien de leeftijd er sprake kan zijn van verzachtende omstandigheden. 19 is super jong.
Onbegrijpelijk in een dergelijk beschaafd land zulke straffen.
Ik ken de Krim. Losbandigheid en criminaliteit komt daar veel voor. Zeker bij jongeren.
Ruig en matig opgeleid volk.
Dan is je leven gewoon naar de kloten. Door één domme vergissing.quote:Op maandag 24 november 2025 19:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Noodzakelijk om de drugsproblematiek te beteugelen. Let op, er zijn wel degelijk programma's voor eerste overtreders, maar dat is met zeer stricte voorwaarden en dan ga je bij het minst of geringste direct 10 á 15 jaar achter de tralies. De strafmaat in Texas is hoog en dat is wat mij betreft prima, je ziet ook dat een buurstaat als New Mexico met veel minder zware straffen veel meer drugsproblematiek heeft.
Daarom meldde ik al dat het bijzonder dom is om zoiets naar Dallas te vervoeren. Hoewel je voor deze hoeveelheden in New York of California ook gewoon levenslang kunt krijgen.
Het is niet een domme vergissing, zoals je al kon opmaken uit het verhaal heeft ze het eerder gedaan. Het voordeel is wel dat zo iemand met 30-40 jaar cel zich nooit kan voortplanten. Het is jammer voor de ouders maar het toont ook aan dat een fatsoenlijke opvoeding van belang is.quote:Op maandag 24 november 2025 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan is je leven gewoon naar de kloten. Door één domme vergissing.
Verschrikkelijk voor dat meisje (waarschijnlijk laag begaafd) en diens ouders.
Dat had wellicht nog gekund voordat ze besloot te vertellen dat ze dit al eerder heeft gedaan. Dan kan een aanklager een jury en/of rechter veel beter overtuigen dat ze een vast deel uitmaakt van een drugsnetwerk. Gepakt worden is 1 ding, maar hou dan vooral je bekquote:Op maandag 24 november 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou denken dat gezien de leeftijd er sprake kan zijn van verzachtende omstandigheden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |