abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2025 @ 21:28:47 #1
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219329491
https://www.oost.nl/nieuw(...)-naar-de-vs-geschokt

Tiener uit De Krim smokkelt koffer bomvol drugs naar de VS: 'Geschokt'
quote:
Dertigduizend euro om een 'frisse start' te maken. Dat is het bedrag waarvoor de 19-jarige K. uit De Krim vorige maand de gok waagde om ketamine te smokkelen naar Amerika. Als douaniers in Dallas haar koffer openen en daar tientallen kilo's harddrugs vinden, staat haar leven op z'n kop.

Dit alles blijkt uit delen van het Amerikaanse strafdossier waar RTV Oost de hand op heeft weten te leggen. Uit de verhoren van K. en de door agenten opgeschreven processen-verbaal komt een helder beeld naar voren van wat er zich precies heeft afgespeeld.

76 kilo ketamine
Het vliegtuig van K. landt op zondag 19 oktober tegen een uur of zes 's avonds op Texaanse grond. Op het vliegveld van Dallas loopt de 19-jarige vrouw met haar rolkoffer in de hand door de douane, hier wordt ze eruit gepikt.
Bij de douane vertelt de vrouw in eerste instantie dat ze naar de Verenigde Staten is gekomen om een zesdaagse vakantie te vieren en dat ze "misschien een vriend in Houston op wil opzoeken".

Als agenten haar opdragen om de koffer open te doen, zien ze allesbehalve de inhoud van een doorsnee reiskoffer. De koffer zit vol met grote zakken wit poeder. Ketamine, zo blijkt later. Ze reist samen met een andere smokkelaar uit het Engelse Manchester. Het totale gewicht van de drugs: ruim 76 kilo.

Koffer omgewisseld

De dag voor de reis naar Dallas is K. met de trein vanuit Nederland naar Parijs gereisd waar ze incheckt in een hotel. Daar wordt haar gevraagd om naar een andere locatie in de stad te komen om hier te wisselen van koffer, omdat ze volgens een vriend "een grotere koffer nodig heeft". Een onbekende man neemt haar trolley mee naar binnen en wisselt deze.

K. weet dat het de bedoeling is dat er 'iets' in deze nieuwe koffer zou zitten. Dit blijkt te kloppen. Wat ze dan nog niet weet, is dat haar persoonlijke eigendommen in Parijs zijn achtergebleven. De koffer zit tjokvol met ketamine. In de verhoren zegt K. "geschokt" te zijn geweest toen ze dit zag.
De vrouw wordt in de boeien geslagen en naar een gevangenis in Fort Worth gebracht, een voorstad van Dallas. Ruim twee weken later wordt de aanhouding in de Nederlandse media bekend nadat Tubantia er over bericht.

'Vriend' uit Verenigd Koninkrijk
De echte naam van "de vriend" voor wie K. naar Amerika reist, weet ze niet. Ze heeft de man ontmoet via een app genaamd Azar, een platform waarmee je door middel van videogesprekken nieuwe mensen kan leren kennen. Wel weet ze de bijnaam van de man. Hij noemt zichzelf Kayza.
Deze Kayza komt uit het Verenigd Koninkrijk. K. omschrijft hem als een "hele lange, dunne en donkere man". Volgens de vrouw heeft Kayza roots in Trinidad, een eiland in de Caribische Zee. De tiener heeft deze Brit één keer in het echt gezien.

Kayza is degene geweest die de hele reis heeft geregeld, zo biecht K. later in het verhoor op.

Salaris? 30.000 euro

Voor 'de Texas-klus' zou de 19-jarige vrouw naar eigen zeggen 30.000 euro krijgen. Dit geld heeft ze hard nodig, zo vertelt ze aan de agenten. "Ik heb een schuld die ik wil afbetalen, om daarna een frisse start te maken."

De vrouw is het verhoor ingegaan zonder advocaat. Ze geeft de politie toestemming om haar iPhone te doorzoeken. Hierin vinden agenten een binnengekomen bericht van ene Annie. K. vermoedt dat dit de schuilnaam is van een handlanger van Kayza, die de drugs zou komen oppikken op het vliegveld.
Eerder hasj gesmokkeld naar Dubai

Daarnaast klapt de 19-jarige uit de school over eerdere reizen. In haar paspoort staat bijvoorbeeld een stempel die op het vliegveld van Dubai is gezet. Aan de Texaanse politie bekent ze dat dat tripje ook een smokkeltocht is geweest. Toentertijd heeft zij stiekem hasj binnengesmokkeld voor Kayza.

Hoe ze dat deed? Via 'inwendige smokkel', zoals dat is opgeschreven door de politie. Oftewel het binnenin het lichaam brengen van de drugs. Door het op deze manier te verbergen was er een grotere kans om door de douane te komen, aldus haar opdrachtgever Kayza.

Jarenlange celstraf boven het hoofd

De vrouw wordt door justitie in Texas verdacht van het in bezit hebben van verboden middelen in de zogenoemde penalty group 1/1-B. Hier staan celstraffen van 10 tot 99 jaar op in Texas. Als het strafbare feit 'drugsbezit met de intentie om te distribueren' door de Texaanse justitie aan de aanklacht wordt toegevoegd, kan de minimumstraf oplopen tot 15 jaar.

RTV Oost heeft contact proberen te leggen met de advocaat van K. Deze reageert niet op verzoeken. De eerste inleidende rechtszaak tegen de vrouw uit De Krim is op 1 december.

Volgende maand gaan we dus meer horen.

Klein gehucht De Krim, ben er vroeger wel eens doorheen gereden. Het zou niet moeilijk moeten zijn te achterhalen wie dit is. Zielig voor deze boerentrien die ongetwijfeld ontzettend naiëf is geweest. 76 kilo ketamine zou honderden gezinnen ontwrichten, misschien wel een OD waardoor kinderen een ouder moeten missen. Is tien jaar dan een gepaste straf?!
  zondag 23 november 2025 @ 21:32:53 #2
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219329562
quote:
De dag voor de reis naar Dallas is K. met de trein vanuit Nederland naar Parijs gereisd waar ze incheckt in een hotel. Daar wordt haar gevraagd om naar een andere locatie in de stad te komen om hier te wisselen van koffer, omdat ze volgens een vriend "een grotere koffer nodig heeft". Een onbekende man neemt haar trolley mee naar binnen en wisselt deze.

K. weet dat het de bedoeling is dat er 'iets' in deze nieuwe koffer zou zitten. Dit blijkt te kloppen. Wat ze dan nog niet weet, is dat haar persoonlijke eigendommen in Parijs zijn achtergebleven. De koffer zit tjokvol met ketamine.
Tijdens de overnachting in Parijs had ze haar spullen niet nodig?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 23 november 2025 @ 21:42:13 #3
3542 Gia
User under construction
pi_219329670
Las ergens dat ze wel tot 99 jaar kan krijgen!
  zondag 23 november 2025 @ 21:44:00 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219329696
En dat voor 30k. Sneu, als je zover heen bent.

Goed dat ze gepakt is, dat zeker wel. Dat spul verwoest levens.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219330261
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 21:42 schreef Gia het volgende:
Las ergens dat ze wel tot 99 jaar kan krijgen!
Dat staat Inderdaad in de OP
pi_219330287
Ik dacht de Russische Krim :`)
pi_219330313
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:06 schreef bomptonking het volgende:
Op z'n minst natuurlijk erg onverstandig van S. K. om met een geprepareerde koffer vol drugs naar een staat met één van de strengste narcotica regels te vliegen. Ik vrees dat deze mevrouw nog voor lange tijd onvrijwillig in de USA zal verblijven.
Wat laf dat je haar naam nu noemt om even te laten zien dat je die weet…
pi_219330325
quote:
De dag voor de reis naar Dallas is K. met de trein vanuit Nederland naar Parijs gereisd
:N
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 23 november 2025 @ 23:23:04 #9
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219330331
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 21:44 schreef embedguy het volgende:
En dat voor 30k. Sneu, als je zover heen bent.

Goed dat ze gepakt is, dat zeker wel. Dat spul verwoest levens.
Als je niks hebt en je wil in VS een nieuw leven gaan bouwen is 30K best een leuk start budget!
pi_219330354
Dan moet je echt niks te verliezen hebben als je dat doet voor 30K :{
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219330370
Slim ook om zonder advocaat zo uit de school te klappen in de VS. Het is geen Nederland waar de politie nog enigszins integer handelt (en ook hier zou ik nooit met ze praten als verdachte). Dat wordt inderdaad een hoop kutjes van Shaniqua's uitlepelen ben ik bang :')
pi_219330374
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2025 23:23 schreef borbit het volgende:

[..]
Als je niks hebt en je wil in VS een nieuw leven gaan bouwen is 30K best een leuk start budget!
.

Op zich is het plan om aan een nieuw leven te beginnen wel gelukt...
  zondag 23 november 2025 @ 23:49:23 #13
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_219330400
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:
Slim ook om zonder advocaat zo uit de school te klappen in de VS. Het is geen Nederland waar de politie nog enigszins integer handelt (en ook hier zou ik nooit met ze praten als verdachte). Dat wordt inderdaad een hoop kutjes van Shaniqua's uitlepelen ben ik bang :')
En dan ook over dat een reis naar Dubai dus ook smokkel van hasj was :')
Slimme meid is het niet.
Wat voor enorme schuld zou ze hebben dat ze maar liefst 30k nodig had voor een frisse start?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_219330414
Ze heeft relatief nog "mazzel" dat ze niet in een land gepakt is waarvoor je voor deze vergrijpen de dodencel in gaat, maar evengoed is men er daar niet kinderachtig wat betreft straffen voor drugssmokkel. Een snoeiharde levensles zo.
  maandag 24 november 2025 @ 00:43:30 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219330509
Wel erg. Wens je een kind en diens ouders niet toe.
Hopelijk valt de straf mild uit.

Op je 19e heb je nog een heel leven voor je.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219330517
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:09 schreef 111210 het volgende:
Same here
pi_219330536
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 00:43 schreef phpmystyle het volgende:
Wel erg. Wens je een kind en diens ouders niet toe.
Hopelijk valt de straf mild uit.

Op je 19e heb je nog een heel leven voor je.
• Met 76 kg ketamine gepakt worden :')
• In de VS
• Zonder advocaat een verhoor met de politie ingaan, inclusief vrijwillige bekentenis van een andere smokkelactie (en dat je er dus een gewoonte van hebt gemaakt) :') :')

Ik zie niet hoe je je dan nog uit een zware straf lult. Haar advocaat zal er ongeveer zo hebben bijgezeten toen hij/zij hoorde wat ze allemaal al had verteld aan de politie:

Kan je weinig meer van maken ben ik bang.
  maandag 24 november 2025 @ 01:04:58 #18
436847 embedguy
pi_219330540
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2025 23:23 schreef borbit het volgende:

[..]
Ja, kun je toch (bij wijzen van) weer mooi je eerste twee maanden aan huur mee betalen ;(
Life is happening now.
  maandag 24 november 2025 @ 01:09:46 #19
436847 embedguy
pi_219330545
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:09 schreef 111210 het volgende:
*Oekraïense Krim 😤 😡

Dat denk ik nog steeds, ze komt uit een andere Krim?
Life is happening now.
pi_219330547
Wat een dombo. Veel plezier daar. :W
  maandag 24 november 2025 @ 03:08:19 #21
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219330654
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 01:09 schreef embedguy het volgende:

[..]
*Oekraïense Krim 😤 😡

Dat denk ik nog steeds, ze komt uit een andere Krim?
Blijkbaar heet een dorp in Overijssel ook De Krim. Ik vond het al zo gek dat RTV Oost en Tubantia hier een heel onderzoek naar hebben gedaan. Maar nu snap ik het beter.
AZ
ALKMAAR
pi_219330677
Met een beetje mazzel is ze met een jaar of 4-6 terug.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219330684
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 04:09 schreef raptorix het volgende:
Met een beetje mazzel is ze met een jaar of 4-6 terug.
quote:
Daarnaast klapt de 19-jarige uit de school over eerdere reizen. In haar paspoort staat bijvoorbeeld een stempel die op het vliegveld van Dubai is gezet. Aan de Texaanse politie bekent ze dat dat tripje ook een smokkeltocht is geweest. Toentertijd heeft zij stiekem hasj binnengesmokkeld voor Kayza.
Dit gaat haar niet helpen. _O-

Die gaat echt wel minimaal 10 jaar brommen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_219330687
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 04:20 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
[..]
Dit gaat haar niet helpen. _O-

Die gaat echt wel minimaal 10 jaar brommen.
Je kan gewoon een verzoek indienen om je straf in Nederland uit te zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219330701
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 04:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kan gewoon een verzoek indienen om je straf in Nederland uit te zitten.
We hebben het niet over CA of NY, hè? TX is erg streng en staat weinig transfers toe. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')