2nd this.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:55 schreef raptorix het volgende:
Die Zita Pels is het beschermvrouwtje van Rutger Groot Wassink, welke een idiote radicale Communist is.
Daarnaast moeten wethouders in Amsterdam eens de stad gaan laten functioneren in plaats van landelijk beleid proberen te maken, overigens kan ik zeggen dat jullie binnenkort wel merken waarom die Moorman die nu in de 2e kamer zit echt mokerdom en onkundig is.
Retoriek. Ook dan zouden we een chronisch woningentekort hebben. Was dit je dagelijkse anti buitenlandertopic?quote:Op zaterdag 22 november 2025 01:30 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Misschien iets minder buitenlandse studenten en expats toelaten.![]()
Maar dat lijkt nog steeds een taboe te zijn bij traditionele partijen, waarom vraag je je af. In plaats daarvan komen er allemaal Marxistische maatregelen uit haar koker waar Nederland echt geen beter land van wordt.
Nee dan zou het tekort enorm slinken natuurlijk.quote:Op zondag 23 november 2025 15:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Retoriek. Ook dan zouden we een chronisch woningentekort hebben.
In 90% van de landen is dat gewoon normaal.quote:Op zondag 23 november 2025 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
50k per jaar is het gemiddelde inkomen. Wat jij hier zegt is dat je het prima vindt als ongeveer de helft van de bevolking niet in een zelfstandige woonruimte kan wonen. Daar ben ik het niet mee eens.
Nou, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welke markt? De overheid heeft een monopolie op bouwrijp verklaren en bestemmingsplannen
Mag, ik leef liever niet in zo'n land. In heel veel landen zijn getto's met zelfgebouwde huisjes ook heel normaal. Matig argument.quote:Op maandag 24 november 2025 07:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In 90% van de landen is dat gewoon normaal.
Het is idioot om te denken dat het anno 2025 mogelijk is dat elke Nederlander in een zelfstandige woonruimte woont.quote:Op maandag 24 november 2025 19:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mag, ik leef liever niet in zo'n land. In heel veel landen zijn getto's met zelfgebouwde huisjes ook heel normaal. Matig argument.
Nederland heeft gewoon vrijwel geen vrijesectorhuur en veel van de vrijesectorhuur is alsnog gereguleerd via de woningcorporaties voor specifieke kandidaten. Probeer in Amsterdam maar eens via een (betrouwbaar) platform of een makelaar een vrijesectorwoning te vinden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 06:04 schreef raptorix het volgende:
Dat wijft lult cijfervrij, in Amsterdam is 40% van de woningmarkt al sociale huur, dat is al bizar veel voor een gewilde hoofstad, ik durf eigenlijk wel te zeggen dat de hoge prijzen in Amsterdam veroorzaakt worden omdat er te veel sociale huur is.
Ook als je in amsterdam een project wil bouwen moet je dat in een verplichte mix doen die met de huidige prijzen totaal niet interessant is, zelfs door Amsterdam geïnitieerde projecten liggen nu stil omdat het simpelweg niet uitkomt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 06:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nederland heeft gewoon vrijwel geen vrijesectorhuur en veel van de vrijesectorhuur is alsnog gereguleerd via de woningcorporaties voor specifieke kandidaten. Probeer in Amsterdam maar eens via een (betrouwbaar) platform of een makelaar een vrijesectorwoning te vinden.
Een hele hoop van deze tweede/derde huisbezitters zijn kleine MKBers die hun bedrijf verkocht hebben en de inkomen uit verhuur gebruiken als pensioen, deze hele groep wordt doorgaans weggezet als huisjesmelkers terwijl het gewoon een mooie constructie is voor allemaal. Echter met de huidige strenge huur regels loont het niet meer, en worden ze massaal van hand gedaan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 06:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zolang overheid de woningmarkt als een koehandel en hiervan profiteren/ ziet, blijven de huidig status zo staan.
Daar moet het als eerst veranderen. Ze moeten gewoon meer sociale woning en particuliere woningen bijbouwen.
Een tweede huis nemen, daar is niets mis mee. Alleen wanneer je een sociale woning heeft en tweede huis bij. Dan moet je 1 van deze afstand nemen.
Heb je beide woning zelf gekocht. Mooi, dan is er niets aan de hand. Al is het niet netjes, maar is zijn geld.
Dat komt doordat er onvoldoende nieuwe woningen bij gekomen. Zijn overheid gedwongen huurwoning moeilijker maken. zodat er meer koopwoningen bij komen, een al een tijdelijke oplevering.quote:Op dinsdag 25 november 2025 07:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een hele hoop van deze tweede/derde huisbezitters zijn kleine MKBers die hun bedrijf verkocht hebben en de inkomen uit verhuur gebruiken als pensioen, deze hele groep wordt doorgaans weggezet als huisjesmelkers terwijl het gewoon een mooie constructie is voor allemaal. Echter met de huidige strenge huur regels loont het niet meer, en worden ze massaal van hand gedaan.
Een overheid stop je alleen door minder geld te geven, ambtenaren hebben maar 1 incentive en dat is aan het werk blijven, kortom hoe meer geld je ze geeft, hoe meer dingen ze gaan verzinnen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat komt doordat er onvoldoende nieuwe woningen bij gekomen. Zijn overheid gedwongen huurwoning moeilijker maken. zodat er meer koopwoningen bij komen, een al een tijdelijke oplevering.
Op deze manier verdient overheid mee van de verkoop en kopen van een woning. Elke keer woning verkocht worden, verdient overheid deel mee.
Dit gedrag moet echt stoppen, overheid moet echt voor de volk zijn niet andersom.
Heb je ook ideen voor vergaande plannen, of blijft het bij dit soort woke onzin?quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:15 schreef Twiitch het volgende:
Misschien moeten ze ook gewoon een lekkere zuivering onder het volk vorm gaan geven, zoals hun communistische voorgangers dat ook zo vaak gedaan hebben. Met 30% van de dissidenten bevolking dood of in een strafkamp worden huizen vast goedkoper.
Je hoeft hier geen kampen of regime opzetten.quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:15 schreef Twiitch het volgende:
Misschien moeten ze ook gewoon een lekkere zuivering onder het volk vorm gaan geven, zoals hun communistische voorgangers dat ook zo vaak gedaan hebben. Met 30% van de dissidenten bevolking dood of in een strafkamp worden huizen vast goedkoper.
Die zijn we nu aan slopen of herindelen voor al die lonersquote:Op dinsdag 25 november 2025 10:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
De enige nadeel is dat wanneer oorlog afloopt, zal er geboorte golf aankomen. dus na de oorlog weer veel huizen bij bouwen.. Vooral gezinswoningen.
Ik zeg ook niet elke Nederlander, maar als je zelfstandige woonruimte voor mensen met een modaal inkomen al niet meer wenselijk of haalbaar acht worden we wel een beetje een derde wereld land.quote:Op dinsdag 25 november 2025 05:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is idioot om te denken dat het anno 2025 mogelijk is dat elke Nederlander in een zelfstandige woonruimte woont.
Let op: ik heb niet gezegd dat ik wil dat mensen in ghetto's gaan wonen of leemhutjes onder de brug. Er zijn genoeg tussenopties lijkt me.
Ik heb me ingeschreven op mijn 18e, ik ben nu 35.quote:Op zaterdag 22 november 2025 01:49 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik heb over 2,5 jaar nieuwe woning. Ik heb medelijden met wie nu 18 is en niet met de paplepel kreeg ingegoten in te schrijven op je 18e
Dit zijn toch wel rasechte communisten.quote:Op zaterdag 22 november 2025 01:30 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Maar dat lijkt nog steeds een taboe te zijn bij traditionele partijen, waarom vraag je je af. In plaats daarvan komen er allemaal Marxistische maatregelen uit haar koker waar Nederland echt geen beter land van wordt.
Het zijn geen expats, het zijn veelal Indiërs en Pakistanen die op andermans Visa hier verblijven.quote:Op zaterdag 22 november 2025 01:30 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
We hebben er ook zoveel.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:24 schreef SEMTEX het volgende:
Goh. Alweer een topic wat ontspoort richting "Die buutenlanders".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |