Dat klinkt verdrietig voor je kinderen vooral, dat hun mama’s zo weinig tijd voor ze hebben.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:51 schreef Halcon het volgende:
Nou...
Moeder van mijn zoontje kijkt amper nog naar hem om. Ze haalt hem eigenlijk nooit meer op bij de kleuterschool, uitgezonderd soms een vrijdag per twee weken. Als ze hem dan niet ophaalt, appt ze zaterdag dat ze hem bij mij op wil komen halen en dan heeft ze hem tot maandagochtend.
Moeder van m'n oudste twee kinderen heeft het blijkbaar ook te druk. Die heeft ze nog één lang weekend per maand.
De rest van de tijd zijn ze alle drie hier.
Ik betaal onze jongste oppas (13 toen ze begon) 5 euro per uur. De andere van 16 krijgt 6 euro per uur maar die moet vaak ook wat meer doen met de kinderen en laat de hond uit.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:49 schreef hilliebillie het volgende:
De jongste (12) kreeg as we speek een aanbod om op te komen passen, met specifiek de vraag wat ze verdiend per uur.
Ik vind dat lastig inschatten dus heb haar laten vragen wat ze willen geven 😅
De andere keren (bij iemand anders) kreeg ze gewoon wat mee. Volgens mij kwam dat neer op 2 euro per uur.
Als ik google zie ik dat het voor onervaren jonge oppassers ligt tussen de 4 en 6 euro per uur. Lijkt me best veel of niet?
Ze moet even spelen met de kinderen, ze in bed leggen en verder kan ze gewoon tv kijken.
Ja, dat is het ook wel. Kleinste snapt er nog niet veel van, maar de oudste twee vertellen er wel over.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat klinkt verdrietig voor je kinderen vooral, dat hun mama’s zo weinig tijd voor ze hebben.
Weet niet of er wel afspraken zijn verder? Maar in het geval van je jongste klinkt het ook wel heel ad hoc wanneer ze hem gaat halen of wil zien ipv dat het is vastgelegd en dat ze vast momenten heeft?
Lijkt me lastig
Ik snap er ook niet veel van. Ik weet hoe het voelt als je kinderen om wat voor reden dan ook (even) te veel zijn, maar daar kunnen zij ook niks aan doen dus ik zou er alles aan doen/ doe er dan alles aan hen niet dat gevoel te geven. Vind het moeilijk me voor te stellen dat je je kind, zeker zo'n jonkie, het dan maar laat opsoppen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook wel. Kleinste snapt er nog niet veel van, maar de oudste twee vertellen er wel over.
Er zijn afspraken, maar die komt ze niet na. Op 'n dag dat zij 'm moet halen, moet ik dus wel stand-by staan. Ze heeft één weekend in de twee weken.
Ja, ik snap ook wel dat het soms even teveel is. Maar dan kan iemand dat aangeven en een periode afspreken dat het even anders wordt verdeeld allemaal. Dat is niet gebeurd. Beetje bij beetje is het richting de huidige situatie geschoven. Eerst steeds vaker een vraag of ik 'm op wilde halen bij haar, daarna of ik 'm op wilde halen bij de kleuterschool en daarna vaak niet eens meer 'n bericht. Communicatie is nooit haar sterkste kant geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap er ook niet veel van. Ik weet hoe het voelt als je kinderen om wat voor reden dan ook (even) te veel zijn, maar daar kunnen zij ook niks aan doen dus ik zou er alles aan doen/ doe er dan alles aan hen niet dat gevoel te geven. Vind het moeilijk me voor te stellen dat je je kind, zeker zo'n jonkie, het dan maar laat opsoppen.
Mooi voor je kinderen dat jij er wel bent, daar gaan ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Dan lijkt 4 euro ook wel mee te vallen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik betaal onze jongste oppas (13 toen ze begon) 5 euro per uur. De andere van 16 krijgt 6 euro per uur maar die moet vaak ook wat meer doen met de kinderen en laat de hond uit.
Mja, wat ik er van begrepen heb, moet iemand het dan wel heel bont maken. Of het kind moet mishandeld worden (dat gebeurt fysiek in elk geval niet) Het kind zo opeens opgeven is wel geestelijke mishandeling, vind ik, maar geen rechter zal dan de voogdij intrekken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een vervelende situatie Halcon. En ook praktisch gezien erg lastig lijkt me, als je nergens van op aan kunt. Heeft het nut om voor volledige voogdij proberen te gaan tot ze laat zien zich wel aan afspraken te kunnen houden?
Wat een geluk dat hij jou heeft en dat jij een betrokken vader bent.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, wat ik er van begrepen heb, moet iemand het dan wel heel bont maken. Of het kind moet mishandeld worden (dat gebeurt fysiek in elk geval niet) Het kind zo opeens opgeven is wel geestelijke mishandeling, vind ik, maar geen rechter zal dan de voogdij intrekken.
Of het kind moet geblokkeerd komen zitten tussen twee bekvechtende ouders die elkaar dwars willen zitten. Dus bijvoorbeeld je kunt geen paspoort meer aanvragen, geen school meer kiezen, etc, omdat je het nergens over eens wordt. Dat is ook niet het geval. Ze is het overal mee eens, eigenlijk.
Voornamelijk binnen de uren en hangt af van wat voor werk het isquote:Op zaterdag 29 november 2025 20:05 schreef Schanu het volgende:
[..]
Vanaf 13 jaar mag dat al wettelijkzolang het maar heel licht werk is.
Ik werkte op mijn 12e in een kwekerij. Toen ik 15 was stond ik illegaal pannekoeken te bakken in een restaurant in Giethoorn en toen ik 17 was draaide ik nachtdiensten in een snackbar. Goeie oude tijd
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was. Heeft ook best een tijdje geduurd voordat het minder werd en soms is het er ineens weer, maar veel minder frequent dan toen. Geen idee of dat bij jou ook mee kan spelen.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:20 schreef exode het volgende:
Je klinkt als een betrokken vader Halcon, de situatie is vervelend, vooral voor de kinderen maar op jou kunnen ze bouwen. Dat is zoveel waard![]()
Hier een zieke B thuis, kwam gisteren eerder naar huis, spierwit, misselijk etc. Hij eindigde de dag ook met koorts. Hij heeft nu geen koorts maar hij is duidelijk niet lekker.
Ik heb een vermoeden dat hij morgen ook thuis is en hopelijk vrijdag naar school kan voor de surpises.
Zelf ben ik ook echt niet lekker, klaar met die snot![]()
En ik ben nu continue licht in mijn hoofd en word op de gekste momenten duizelig. Zo heftig nog nooit meegemaakt. Zelfs in de supermarkt voel ik me wankel. Ik hoop dat het met dit nare verkoudheidsvirus te maken heeft. Dat het verdwijnt zodra de snot ook weg is.
Mijn ziek zijn begon 1,5 jaar geleden met enorme duizeligheid. Ik heb daarna ook meerdere 'aanvallen' gehad, ook verloofde had dat in haar burnout.quote:Op woensdag 3 december 2025 11:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was. Heeft ook best een tijdje geduurd voordat het minder werd en soms is het er ineens weer, maar veel minder frequent dan toen. Geen idee of dat bij jou ook mee kan spelen.
Maar als je er zoveel hinder van hebt, dan de huisarts bellen en even overleggen?
Beterschap ook voor B.
Ik hoop dat het met de snot verdwijnt!quote:Op woensdag 3 december 2025 11:20 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn ziek zijn begon 1,5 jaar geleden met enorme duizeligheid. Ik heb daarna ook meerdere 'aanvallen' gehad, ook verloofde had dat in haar burnout.
Maar dit voelt anders,het zit meer voor in mijn hoofd.
Mijn hoofd voelt als een wobblyhead, zelf mijn nek al gemasseerd maar geen verbetering, ik voel ook geen knopen op de bekende plekken. Ik had een afspraak bij de fysio staan maar dankzij die hoest, heb ik die afgebeld. Ik denk niet dat hij erop zat te wachten om ondergehoest te worden door mij.
Ik weet dat een verkoudheidsvirus dit ook kan veroorzaken en het begon met de snot en de nare hoest. Ik wacht even af of het wegtrekt met het virus.
Juul was helemaal van slag vanochtend omdat B in zijn bed lag. Ze wilde ook echt niet naar school maar bij hem blijvenEcht ze kunnen ruziemaken als de beste maar als het erop aankomt
![]()
![]()
Wat spannend allemaal!! Veel succesquote:Op woensdag 3 december 2025 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Beterschap daar exode!
Morgen komt de da aan huis om alle honden reisklaar te maken.
Dinsdag komt de koper met een definitief bod op mijn huis.
This shit is going down!
Whoah daar gaat de trein ineens!quote:Op woensdag 3 december 2025 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Beterschap daar exode!
Morgen komt de da aan huis om alle honden reisklaar te maken.
Dinsdag komt de koper met een definitief bod op mijn huis.
This shit is going down!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |