Dat is een voorschot, als je meer verbruikt krijg je achteraf nog een rekening.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik werd gisteren door Eneco opgebeld. De persoon gaf wel eerlijk toe dat Eneco graag klanten wilt behouden en er werd mij een voorstel gedaan dat als ik een 3-jaar contract afsluit ik hetzelfde bedrag betaal als wat ik voorheen in mijn eigen huurhuis betaalde. Dat komt dan neer op zo'n 90 euro per maand. Dat ik zo weinig betaalde, had ook te maken met dat ik niet vaak thuis was. 90 euro per maand aan energie betalen voor een relatief groot vrijstaand huis, lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Denk dat die 90 de gezamenlijke aansluitkosten zijn van gas & el. Dus zonder ook maar 1m3 of kWh te hebben verbruikt. Lees je wel goed?quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dat komt dan neer op zo'n 90 euro per maand. Dat ik zo weinig betaalde, had ook te maken met dat ik niet vaak thuis was. 90 euro per maand aan energie betalen voor een relatief groot vrijstaand huis, lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Kan iemand mij advies geven hoe ik verstandig handel?
Nee.quote:
Ik heb ook een hekel aan administratie. Ik ben er ook echt niet goed in. Ik had dit gehoord van iemand en als nog een half zitten uitstellen. Maar ja uiteindelijk is het dus heel simpel. Je kan gewoon via independer de goedkoopste selecteren. En dan regelen zij het verder. 400 euro korting op een jaar rekening van 1200 is gewoon wel echt veel.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:05 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik zie het niet echt zitten om ieder jaar een andere energie-leverancier op te zoeken.
Wat je betaalt is (zoals gezegd) een voorschot.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is niet zo moeilijk om uit te zoeken wat de voordeligste energie-leverancier uit te zoeken. Dan staat er ook nog bij of een leverancier bijvoorbeeld wordt ervaren als klantvriendelijk.
Maar is het echt zo simpel?
Ik woon sinds dit jaar weer in mijn ouderlijk huis na het overlijden van mijn moeder. Mijn moeder had Vattenfall. Ikzelf had Eneco. Mijn ouderlijk huis is een heel stuk groter dan het huis wat ik eerst zelf bewoonde, dus ik betaal hoe dan ook nu veel meer aan gas en licht. Er moet ook het een en ander gedaan worden om het huis energie-zuiniger te maken.
Ik werd gisteren door Eneco opgebeld. De persoon gaf wel eerlijk toe dat Eneco graag klanten wilt behouden en er werd mij een voorstel gedaan dat als ik een 3-jaar contract afsluit ik hetzelfde bedrag betaal als wat ik voorheen in mijn eigen huurhuis betaalde. Dat komt dan neer op zo'n 90 euro per maand. Dat ik zo weinig betaalde, had ook te maken met dat ik niet vaak thuis was. 90 euro per maand aan energie betalen voor een relatief groot vrijstaand huis, lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Kan iemand mij advies geven hoe ik verstandig handel?
Als je dat nou eens "eerder" i.p.v. "later" doet? Scheelt een hoop speculatie hier.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:05 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik zal later gegevens opzoeken mbt verbruik gas en elektriciteit.
Ja dat valt er ook onder cashback, bonus, korting. Die vallen trouwens niet onder de energiewet volgens mij, dus die blijven. Alleen fysieke cadeaus mogen niet meer.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:09 schreef Lezer8857 het volgende:
En valt een welkomstkorting hier ook onder?
quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:32 schreef Simpel-Zat het volgende:
Per 1 januari verandert de energiewet en mogen er geen welkomstcadeaus meer worden verstrekt.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:09 schreef Lezer8857 het volgende:
En valt een welkomstkorting hier ook onder?
Wat is het nou? Je spreekt jezelf tegen: "Ja dat valt er ook onder...", "Die vallen er niet onder..."quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:18 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Ja dat valt er ook onder cashback, bonus, korting. Die vallen trouwens niet onder de energiewet volgens mij, dus die blijven. Alleen fysieke cadeaus mogen niet meer.
Ik heb bij Zonneplan dynamisch maar wel met vast voorschot.quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:32 schreef TAmaru het volgende:
Kijk eens bij Tibber of Zonneplan. Dynamische prijzen, handige app, geen gezeik met voorschotten; gewoon achteraf maandelijks betalen wat je geconsumeerd hebt. En in feite altijd de laagste prijs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |