abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219304085
Laatst ontdekte ik dat ineens het 'Cast'-icoontje (rechthoekje met 2 kromme streepjes linksonder) op Netflix ontbrak, wat het mogelijk maakt om te streamen vanaf je telefoon (of tablet) naar een Chromecast, die ingeplugd is op je tv. Dit terwijl het Cast-icoontje bij andere streamingdiensten gewoon nog wel aanwezig was. In eerste instantie dacht ik dat het lag aan foute instellingen op mijn mobiel, een verouderde versie had van Netflix, of omdat mijn mobiel op een andere wifi zat dan mijn Chromecast. Dit bleek het allemaal echter niet te zijn. Omdat ik er verder nergens iets over had gelezen, heb ik ten einde raad maar contact opgenomen via de chat van Netflix.
Een medewerker daar liet weten dat dat beleid van Netflix zelf was. Dit berichtte hij me in de chat:

"Vanaf 10 november 2025 is het niet langer mogelijk om Netflix vanaf een telefoon of tablet naar een tv of streamingapparaat te casten. Daarom ziet u het cast-pictogram niet meer in de app.

U kunt Netflix op uw tv voortaan bedienen met de afstandsbediening van uw tv of streamingapparaat."

Echt belachelijk dit dus, dat ze zomaar ineens stoppen met dit cast-icoontje. Wat is dit voor vreemd beleid? Samen met het alsmaar verhogen van de abonnementsprijs, overweeg ik nu zeer serieus om maar definitief te stoppen met Netflix (zodra ik het laatste seizoen van Stranger Things heb gezien).

Niemand anders dit opgevallen? Ik heb er namelijk werkelijk nergens verder iets over gehoord of gelezen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 20-11-2025 17:57:43 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_219304353
Ik mis de reden 'waarom'.
pi_219304357
Ah, jij hebt het goedkoopste abonnement inclusief reclame zie ik.

https://help.netflix.com/en/node/58351

Nvm, verkeerd gelezen.
pi_219304366
En anders gebruik je toch gewoon de castfunctie op je mobiele telefoon?
pi_219304391
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En anders gebruik je toch gewoon de castfunctie op je mobiele telefoon?
Dat werkt niet, want die is dus verdwenen van Netflix. Probeer anders zelf maar eens te streamen van Netflix naar je Chromecast. Gaat dus niet lukken.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  donderdag 20 november 2025 @ 18:17:15 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219304673
Zie https://help.netflix.com/nl/node/58351

quote:
Netflix biedt geen ondersteuning meer voor het casten van series vanaf een mobiel apparaat naar de meeste tv's en streamingapparaten. Gebruik de afstandsbediening van je tv of streamingapparaat voor de navigatie in Netflix.
Heb het zelf nog niet getest (ik stream zelden via de wel aanwezige Chromecast, maar zie in de Netflix app op mijn iPad nog wel het 'cast'-icoon), maar hier hebben ze het alleen over series die niet meer te casten zijn.
Geldt het ook voor andere content (films, docu's etc.)?
pi_219316649
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:17 schreef MadMaster het volgende:
Zie https://help.netflix.com/nl/node/58351
[..]
Heb het zelf nog niet getest (ik stream zelden via de wel aanwezige Chromecast, maar zie in de Netflix app op mijn iPad nog wel het 'cast'-icoon), maar hier hebben ze het alleen over series die niet meer te casten zijn.
Geldt het ook voor andere content (films, docu's etc.)?
Helemaal niks is meer te streamen van je mobiel naar je Chromecast, dus ook geen films of series meer. Je kunt nog wel via de afstandsbediening van je Chromecast zelf Netflix kijken op je TV, maar ik vind dit persoonlijk net iets onhandiger...
  maandag 24 november 2025 @ 12:56:46 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219333495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik mis de reden 'waarom'.
Mogelijk meer app-installs en daar worden aandeelhouders blij van.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 december 2025 @ 20:14:04 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219389244
Netflix stopt met casten naar de meeste televisies en Chromecast-apparaten

1 dec 2025 om 15:10

quote:
Netflix heeft aangekondigd dat gebruikers niet meer kunnen "casten" vanaf hun mobiele apparaten naar de meeste televisies en streamingapparaten. Casten betekent dat je content vanaf je telefoon of tablet naar je tv kunt sturen om daar te bekijken.
De afgelopen weken merkten gebruikers op dat de castknop in de Netflix-app was verdwenen. Netflix bevestigt nu op een hulppagina dat deze functie wordt stopgezet. Het bedrijf schrijft: "Netflix biedt geen ondersteuning meer voor het casten van series vanaf een mobiel apparaat naar de meeste tv's en streamingapparaten."

Sommige oudere apparaten worden nog wel ondersteund. Netflix meldt dat "oudere Chromecasts" en "tv's die met Google Cast werken" nog kunnen worden gebruikt voor casten. Uit tests blijkt bijvoorbeeld dat de Chromecast V3 uit 2018 nog werkt.

Gebruikers die gewend zijn Netflix via hun smartphone te casten, moeten nu overstappen op andere methoden. Ze kunnen hun telefoon nog wel gebruiken als afstandsbediening, maar Netflix adviseert om de gewone afstandsbediening van de tv te gebruiken. De meeste moderne smart-tv's hebben een eigen Netflix-app.

Voor gebruikers met een advertentieabonnement was casten al eerder niet mogelijk, maar deze optie is nog niet beschikbaar in Nederland. Het is onduidelijk waarom Netflix deze populaire functie wegneemt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:27:10 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219393839
Ahoyyy mateyssss
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219393860
Best een dick move dit. Ik had mijn abo opgezegd, ware het niet dat ik dat al jaren geleden heb gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')