Die boete is 430+9 euro (nu), dat is zo'n 14.000 euro, ik denk niet dat een EMG van 1300 euro hem gaat afschrikkenquote:In de provincie Utrecht zijn gisteren bij een verkeerscontrole tachtig bestuurders beboet omdat ze tijdens het rijden hun telefoon vasthielden. Een van hen overkwam dat niet voor het eerst: volgens de politie werd de man voor de 31ste keer betrapt.
"Met deze bestuurder hebben we uiteraard een stevig gesprek gevoerd. We hopen dat het hoge boetebedrag hem nu toch afschrikt", meldt de politie. Bij de 32ste keer krijgt hij "mogelijk ook te maken met een educatieve maatregel gedrag en verkeer".
Waarom die maatregel, een zogeheten EMG, niet al eerder is opgelegd aan de man is onduidelijk. De politie is niet bereikt voor commentaar. Zo'n EMG kan verplicht opgelegd worden door het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen, na een proces-verbaal van de politie. De invulling van de cursus hangt af van de overtreding. De kosten, 700 tot 1300 euro, zijn voor rekening van de cursist.
Mogelijk??? Wtf.quote:Bij de 32ste keer krijgt hij "mogelijk ook te maken met een educatieve maatregel gedrag en verkeer".
Iets zegt mij dat de bestuurder zich daar ook niet aan gaat houden mocht hij het moeten inleverenquote:
Ik denk dat een puntenrijbewijs er toe gaat leiden dat de 800-900.000.000 euro uit verkeersboetes omlaag zullen gaanquote:Op donderdag 20 november 2025 14:26 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de bestuurder zich daar ook niet aan gaat houden mocht hij het moeten inleveren
Is dat ook gebeurt in Duitsland toen men dit invoerde?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat een puntenrijbewijs er toe gaat leiden dat de 800-900.000.000 euro uit verkeersboetes omlaag zullen gaan
De politie kan je daarvoor alleen maar aanmelden bij het CBR, die bepalen dan uiteindelijk of ze het nodig vinden.quote:
In Duitsland worden boetes niet gezien als manier voor de staat om geld te verdienen, itt tot Nederland. Ik wil het ook niet als argument tegen gebruiken maar eerder als verklaring waarom in Nederland er geen grote politieke wil is het in te voeren.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat ook gebeurt in Duitsland toen men dit invoerde?
Misschien ook om de publieke/ politieke discussie los te maken dat boetes bij sommige mensen niet lijken werken. En hierdoor maar eens andere maatregelen ingevoerd moeten worden?quote:Op donderdag 20 november 2025 16:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat vreemd dat de politie naar buiten treedt over een individueel geval.
In dit geval heeft de politie toch zelf het recht om bijvoorbeeld na 2/3 keer dezelfde overtreding aan de melden voor die cursus? Mag ik hopen althans.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien ook om de publieke/ politieke discussie los te maken dat boetes bij sommige mensen niet lijken werken. En hierdoor maar eens andere maatregelen ingevoerd moeten worden?
Stelletjes prutsers daar, niemand die de telefoon kan opnemen ofzo, je zal maar 112 bellen en er is niemand.....quote:De politie is niet bereikt voor commentaar
Ze hebben zich al genoeg voor joker gezet met deze publicatie blijkbaar 🤣quote:Op donderdag 20 november 2025 16:16 schreef DefKu het volgende:
Waarom die maatregel, een zogeheten EMG, niet al eerder is opgelegd aan de man is onduidelijk. De politie is niet bereikt voor commentaar.
Tuuuuuuuuurlijk
In Duitsland snappen ze te minste nog dar pakkans ipv sancties er voor zorgen dat mensen het laten de regels te overtreden.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat ook gebeurt in Duitsland toen men dit invoerde?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |